logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie PFN w sprawie publikacji Onetu

   21.09.2019, przeczytano 1191 razy

Po omawianej przez nas kilka dni temu publikacji Onetu, ujawniającej finansowe kulisy zlecenia na promocję Polski przyznanego przez Polską Fundację Narodową amerykańskiej agencji White House Writers Group PFN wydała oświadczenie ,w którym nazywa Onet "portalem należącym do zagranicznego koncernu medialnego". W tekście pada zarzut dyskredytowania wysiłków Fundacji na rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie, wpisującego się w aktualną kampanię wyborczą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-pfn-w-sprawie-publikacji-onetu,384053,artykul.html

Poniżej cytujemy pełną treść oświadczenia:

Polska Fundacja Narodowa kategorycznie przeciwstawia się włączeniu działań Fundacji przez portal Onet w kampanię wyborczą.

Z ubolewaniem przyjmujemy fakt, że Grupa Onet wybiórczo i subiektywnie postanowiła wykorzystać współpracę Polskiej Fundacji Narodowej z White House Writers Group, aby zdeprecjonować i zdyskredytować podejmowane przez Fundację działania. Zwłaszcza projekty poprawiające wizerunek Polski na świecie (wspieranie  250 polskich sportowców) oraz ukazujące prawdę historyczną w międzynarodowej debacie publicznej (kampania „Opowiadamy Polskę”). Z niepokojem zauważamy, że inicjatywy podejmowane przez Polską Fundację Narodową, wspierające polską rację stanu, są intencjonalnie negowane przez portal należący do zagranicznego koncernu medialnego. Polska Fundacja Narodowa kategorycznie przeciwstawia się  aktywnemu włączeniu przez portal Onet organizacji Trzeciego Sektora w kampanię wyborczą.
 
Po bezprecedensowym sukcesie projektu „Opowiadamy Polskę”, w ramach którego przypomnieliśmy całemu światu prawdę o prawdziwych sprawcach wybuchu II Wojny Światowej, spotykamy się z medialną odpowiedzią o charakterze politycznym i wyborczym. Jest to kolejna, obok wywiadów z kandydatami Koalicji Obywatelskiej do Sejmu, próba wpływania na rzeczywistość polityczną w Polsce i brutalna operacja zaangażowania Polskiej Fundacji Narodowej w trwającą kampanię wyborczą.

Polska Fundacja Narodowa oświadcza, że wszelkie działania podejmowane przez White House Writers Group w ramach umowy są w całości transparentne, dostępne bez ograniczeń w raporcie FARA na domenie publicznej, o czym poinformowaliśmy dziennikarza Onet przed publikacją artykułów.
 
Dobór i zatrudnienie pracowników przez podmiot White House Writers Group oraz wysokość uposażeń pozostaje w kompetencjach White House Writers Group. Polska Fundacja Narodowa nie ma żadnego wpływu na decyzje kadrowe i płacowe zewnętrznego kooperanta.

Prowadzone testowo profile w mediach społecznościowych przez White House Writers Group były działaniem uzupełniającym w fazie pilotażowej i nie stanowiły zasadniczego przedmiotu porozumienia z Fundacją, a zostały przez Onet błędnie przedstawione jako bezpośredni  i główny cel kooperacji. Zdecydowanie nie zgadzamy się z taką subiektywizacją przekazu  i interpretowania działań instytucji społeczeństwa obywatelskiego w kategoriach gry wyborczej.


Zarząd Polskiej Fundacji Narodowej

Źródło: PFN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764