logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie PFN w sprawie publikacji Onetu

   21.09.2019, przeczytano 282 razy

Po omawianej przez nas kilka dni temu publikacji Onetu, ujawniającej finansowe kulisy zlecenia na promocję Polski przyznanego przez Polską Fundację Narodową amerykańskiej agencji White House Writers Group PFN wydała oświadczenie ,w którym nazywa Onet "portalem należącym do zagranicznego koncernu medialnego". W tekście pada zarzut dyskredytowania wysiłków Fundacji na rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie, wpisującego się w aktualną kampanię wyborczą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-pfn-w-sprawie-publikacji-onetu,384053,artykul.html

Poniżej cytujemy pełną treść oświadczenia:

Polska Fundacja Narodowa kategorycznie przeciwstawia się włączeniu działań Fundacji przez portal Onet w kampanię wyborczą.

Z ubolewaniem przyjmujemy fakt, że Grupa Onet wybiórczo i subiektywnie postanowiła wykorzystać współpracę Polskiej Fundacji Narodowej z White House Writers Group, aby zdeprecjonować i zdyskredytować podejmowane przez Fundację działania. Zwłaszcza projekty poprawiające wizerunek Polski na świecie (wspieranie  250 polskich sportowców) oraz ukazujące prawdę historyczną w międzynarodowej debacie publicznej (kampania „Opowiadamy Polskę”). Z niepokojem zauważamy, że inicjatywy podejmowane przez Polską Fundację Narodową, wspierające polską rację stanu, są intencjonalnie negowane przez portal należący do zagranicznego koncernu medialnego. Polska Fundacja Narodowa kategorycznie przeciwstawia się  aktywnemu włączeniu przez portal Onet organizacji Trzeciego Sektora w kampanię wyborczą.
 
Po bezprecedensowym sukcesie projektu „Opowiadamy Polskę”, w ramach którego przypomnieliśmy całemu światu prawdę o prawdziwych sprawcach wybuchu II Wojny Światowej, spotykamy się z medialną odpowiedzią o charakterze politycznym i wyborczym. Jest to kolejna, obok wywiadów z kandydatami Koalicji Obywatelskiej do Sejmu, próba wpływania na rzeczywistość polityczną w Polsce i brutalna operacja zaangażowania Polskiej Fundacji Narodowej w trwającą kampanię wyborczą.

Polska Fundacja Narodowa oświadcza, że wszelkie działania podejmowane przez White House Writers Group w ramach umowy są w całości transparentne, dostępne bez ograniczeń w raporcie FARA na domenie publicznej, o czym poinformowaliśmy dziennikarza Onet przed publikacją artykułów.
 
Dobór i zatrudnienie pracowników przez podmiot White House Writers Group oraz wysokość uposażeń pozostaje w kompetencjach White House Writers Group. Polska Fundacja Narodowa nie ma żadnego wpływu na decyzje kadrowe i płacowe zewnętrznego kooperanta.

Prowadzone testowo profile w mediach społecznościowych przez White House Writers Group były działaniem uzupełniającym w fazie pilotażowej i nie stanowiły zasadniczego przedmiotu porozumienia z Fundacją, a zostały przez Onet błędnie przedstawione jako bezpośredni  i główny cel kooperacji. Zdecydowanie nie zgadzamy się z taką subiektywizacją przekazu  i interpretowania działań instytucji społeczeństwa obywatelskiego w kategoriach gry wyborczej.


Zarząd Polskiej Fundacji Narodowej

Źródło: PFN

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Co czwarta faktura wystawiona przez małe i średnie firmy opłacana jest po terminie
Mikrofirmy, a także małe i średnie przedsiębiorstwa mają problem z odzyskiwaniem należności od kontrahentów. 26 proc. faktur jest płaconych po terminie, a 6 proc. należności w ogóle nie udaje się odzyskać. Przedsiębiorcom brakuje wiedzy i umiejętności windykacyjnych, obawiają się także utraty klienta, jeśli rozpoczną starania o odzyskanie należności....
PIAP apeluje do Ministra Finansów w sprawie opodatkowania spółek komandytowych
Polska Izba Artykułów Promocyjnych, organizacja branżowa zrzeszająca przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych i szeroko pojętej reklamy zwróciła się do Ministra Finansów Tadeusza Kościńskiego z pismem, w którym postuluje o odrzucenia pomysłu wprowadzenia podwójnego opodatkowania spółek komandytowych. W ocenie organizacji planowane przepisy uderzą bardzo mocno w...
O wsparcie dla podmiotów organizujących targi i dla nich pracujących zwraca się do posłów na sejm Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Chodzi m.in. o objęcie firm „około targowych” dalszymi świadczeniami postojowymi czy zwolnieniem ich z obowiązku płacenia składek ZUS. Sejm zajmie się teraz tzw. Tarczą Turystyczną, która zawierać ma zapisy dotyczące branży...
Podatkiem w reklamę, czyli kowal zawinił...
1,6 zł mld rocznie. Tyle chce uszczknąć z reklamowego tortu Solidarna Polska, proponując objęcie mediów podatkiem od reklam. „Media są słabsze, więc nie będą stawiały dużego oporu” – mówi „Dziennikowi Gazecie Prawnej” rozmówca z ugrupowania Zbigniewa Ziobry.
O uwzględnienie firm około targowych przy udzielaniu pomocy dla poszkodowanych przez epidemie branż w tzw. Tarczy Turystycznej – zwraca się do senatorów Polska Izba Przemysłu Targowego. Proponuje też m.in. wprowadzenie do procedowanego projektu ustawy dodatkowych zapisów, np. o zwolnienie firm z płacenia składek ZUS i o dopłaty dla pracowników – do 31...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764