logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie PZU w sprawie kampanii „STOP wariatom drogowym”

  PR 08.08.2005, przeczytano 4191 razy

Celem trwającej kampanii prewencyjnej PZU SA jest budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość, brawura i nieuwaga. Zastosowane środki wyrazu mają za zadanie skłonić ich do refleksji nad własnym zachowaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-pzu-w-sprawie-kampanii-stop-wariatom-drogowym,2948,artykul.html

Po raz pierwszy to właśnie kierowcy, a nie abstrakcyjne skutki ich zachowań, są tematem kampanii. Wykorzystane w przekazie potoczne sformułowanie „wariat drogowy” oznacza (także w znaczeniu słownikowym) osobę zachowującą się nieracjonalnie i niebezpiecznie. Określenie „wariat drogowy” nie jest sformułowaniem medycznym i nie ma nic wspólnego z chorobą psychiczną.

Podmiotem kampanii prewencyjnej są kierowcy, którzy stanowią zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego, prowadząc samochód z nadmierną prędkością, brawurowo, nieuważnie czy też pod wpływem alkoholu. Nasza kampania nie sugeruje, iż sprawcami wypadków drogowych są osoby chore psychicznie. Stanowczo odrzucamy zarzut, że jest ona wymierzona w takie osoby. Kampania wykorzystuje potoczne określenia i symbole, aby napiętnować zachowania najczęściej prowadzące do wypadków drogowych.

Kampania prewencyjna PZU SA pod hasłem „STOP wariatom drogowym” zbudowana jest na dobitnym i wielokrotnie podkreślanym przekazie, odpowiadającym na – wyłaniającą się ze statystyk Komendy Głównej Policji – tragiczną sytuację na polskich drogach: „Każdego dnia w wypadkach samochodowych w Polsce ginie około 20 osób, a ponad 220 doznaje obrażeń ciała. W 2004 roku nietrzeźwi kierowcy zabili na drogach 454 osoby. Nieprawidłowe wyprzedzanie doprowadziło do ok. 3.000 wypadków”.

Otrzymujemy wiele wyrazów uznania dla naszej kampanii prewencyjnej. Zgłasza się do nas wiele osób, które pragną się do niej przyłączyć. Świadczy to o rzeczywistym zapotrzebowaniu na kampanie ostro i dobitnie wskazujące winnych śmierci lub kalectwa wielu tysięcy osób biorących rokrocznie udział w wypadkach na polskich drogach. Chcemy, aby polskie drogi stały się bezpieczniejsze, dlatego postanowiliśmy zaapelować do wyobraźni kierowców – sprawców wypadków, głośno mówiąc: „STOP wariatom drogowym!”.

Źródło: PZU SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764