logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu PWPW w sprawie artykułu w dzienniku "Fakt"

  PR 10.04.2017, przeczytano 1243 razy

Zarząd Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. zajmuje stanowisko wobec kolejnego przejawu wywierania przez szwajcarsko-niemiecki koncern Ringer Axel Springer wpływu na opinię publiczną i tendencyjnego przedstawiania PWPW S.A. w negatywnym świetle.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-pwpw-w-sprawie-artykulu-w-dzienniku-_fakt_,32084,artykul.html

Oto pełna treść oświadczenia z dnia 7 kwietnia 2017 r.:

Zarząd Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. po zapoznaniu się z treścią artykułu prasowego zatytułowanego „Postawią w hallu pomnik smoleński za pół miliona”, autorstwa Dariusza Grzędzińskiego, zamieszczonego w ogólnopolskim dzienniku „Fakt” z  dnia 6 kwietnia 2017 roku, wyraża przekonanie, iż artykuł stanowi kolejną próbę manipulacji opinią publiczną przez tytuł prasowy, którego wydawcą jest szwajcarsko-niemiecki koncern Ringer Axel Springer, polegającą na wywoływaniu taniej sensacji, bezpodstawnym godzeniu w wizerunek Spółki i na podważaniu zaufania do członków władz PWPW S.A. Podsycanie negatywnych emocji wokół Spółki jest efektem konsekwentnej polityki Ringer Axel Springer.

Ponadto spółka PWPW S.A. oświadcza, co następuje:

1. W opinii spółki PWPW S.A. działalność wydawnictwa Ringer Axel Springer i jego tytułów prasowych stanowi kontynuację „przemysłu pogardy”, wymierzonego w latach 2006-2010 w  osobę śp. prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Koncern Ringer Axel Springer nie tylko nie zaniechał tej działalności wraz ze śmiercią prezydenta, ale nadal aktywnie ją prowadzi, czego dowodzi wzmiankowany artykuł oraz szereg innych, jak choćby artykuł Cezarego Michalskiego, publicysty „Newsweeka”, pt. „Najgorszy prezydent III RP”.

Wydawnictwo Ringer Axel Springer zajmuje również w pełni jednoznaczne stanowisko w kontekście dyskursu o katastrofie smoleńskiej, by wymienić tu jednostronny i pozbawiony cech obiektywizmu materiał, mający postać wywiadu, przeprowadzonego przez Aleksandrę Pawlicką z prof. Eugeniuszem Cezarym Królem, pt. „Macierewicz jak Goebbels”, na łamach „Newsweeka”. Przypominamy także o publikacji skandalicznych stron tytułowych tygodnika „Newsweek Polska”, które - w ocenie czytelników - jednoznacznie profanowały pamięć o katastrofie smoleńskiej. Działalność wydawnictwa polegająca na dezinformacji opinii publicznej na temat przyczyn katastrofy wydaje się niezwykle konsekwentna i wskazuje na aktywne, polityczne zaangażowanie koncernu.

Wydawnictwo Ringer Axel Springer zdaje się zapominać, iż uczczenie pamięci wszystkich (podkreślamy WSZYSTKICH) ofiar naszej narodowej tragedii jest testem dojrzałości patriotycznej i człowieczeństwa. Arogancja i brak empatii okazywane nie tylko wobec ofiar katastrofy smoleńskiej, ale także, pośrednio, wobec ich rodzin sprawia, iż spółka PWPW S.A. stanowczo odmawia wydawnictwu Ringer Axel Springer moralnego prawa do krytykowania tych, którzy chcą upamiętnić pamięć o ofiarach tej jednej z największych tragedii, jakiej doznał naród polski po II wojnie światowej.

2. Zarząd PWPW S.A. wysuwa supozycję, iż kreowanie negatywnej atmosfery wokół Spółki i  jej działalności wynika z faktu, iż PWPW pozostaje w stanie sporu sądowego z wydawnictwem Ringer Axel Springer. PWPW domaga się bowiem od wydawnictwa jednomilionowego zadośćuczynienia za oszczerczy artykuł, autorstwa Michała Krzymowskiego, dziennikarza tygodnika „Newsweek Polska”.

Ponadto, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi z zawiadomienia Spółki postępowanie przygotowawcze, dotyczące popełnienia czynu zabronionego, w związku z publikacją tego artykułu. Władze PWPW oceniają, że medialna nagonka na Spółkę jest wyrazem zemsty i chęci zastraszenia Zarządu, w celu zmuszenia go do wycofania się z procesu. Z uwagi na powyższy fakt, obiektywizm i rzetelność artykułów pojawiających się na łamach tytułów wydawnictwa Ringer Axel Springer, godzących w dobre imię Wytwórni, budzą uzasadnione wątpliwości.

3. Przytoczone w artykule Dariusza Grzędzińskiego dane finansowe są kolejnym dowodem manipulacji dziennikarskiej, mającej na celu wprowadzenie opinii publicznej w błąd. Kwoty przedstawione w materiale prasowym są zestawione wybiórczo, dotyczą różnych kwestii niepowiązanych ze sobą i wyrwanych z kontekstu, a w konsekwencji  nierzetelnie i nieprawdziwie przedstawiają rzeczywistość.

W powyższej sprawie Zarząd PWPW zajął już stanowisko w odrębnym oświadczeniu złożonym w formie sprostowania, które przesłał redakcji gazety „Fakt” w trybie i na zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo prasowe. Spółka oczekuje wywiązania się przez redaktora naczelnego z obowiązku zamieszczenia sprostowania.

Źródło: Zespół prasowy PWPW S.A.

www.pwpw.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

A co ma wspólnego działalność PWPW i Kaczyńskiego z tym portalem? Zauważyłem, że coraz więcej jest tutaj tekstów niezwiązanych z "produkcją reklam"...

avatar użytkownika
,

Notka dotyczy sytuacji na rynku mediów - jak być może zauważyłeś znajduje się ona właśnie w dziale "Świat mediów". Nie wszyscy w branży reklamowej z branżą medialną pracują, ale dla dużej części rynku reklamowego media to naturalny obszar lokowania własnych działań więc bardzo ścisłe związki są tutaj oczywiste. Natomiast po to ujęliśmy ten temat w formę osobnego działu, aby ci, których te związki nie dotyczą, mogli łatwo ominąć tematy medialne.  

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764