logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu SAPR w związku z informacjami rozpowszechnianymi przez Prezesa ZFPR

  PR 19.03.2021, przeczytano 920 razy

W odniesieniu do wywiadu Prezesa ZFPR Adama Jarosza udzielonym dla MMP Online (https://mmponline.pl/artykuly/247450,zwiazek-firm-public-relations-w-obronie-wizerunku) Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) protestuje przeciwko fałszowaniu rzeczywistości przez Prezesa ZFPR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-sapr-w-zwiazku-z-informacjami-rozpowszechnianymi-przez-prezesa-zfpr,390711,artykul.html

W wywiadzie Adam Jarosz, odnosząc się do SAPR, stwierdził niezgodnie z prawdą m.in. iż Stowarzyszenie „szuka na siebie pomysłu (…) nie wychodząc z żadną ofertą programową”. Pragniemy zwrócić uwagę, że to fałsz i wprowadzanie opinii publicznej w błąd, gdyż wizja i misja SAPR jest precyzyjna i jasna a znajduje się pod linkiem https://sapr.com.pl/o-nas/misja, zaś Program SAPR nie tylko jest ale i wyróżnia się od podobnych zakresem konkretów, gdyż tylko na ten rok składa się z kilkunastu punktów pogrupowanych w dziewięć kategorii.  Jest też powszechnie dostępny w wersji tekstowej a - dla czytelności - nawet w formie infografiki, pod kilkunastoma linkami, np:
https://sapr.com.pl/dla-mediow/636614/program-dzialan-sapr-na-2021-rok
https://nowymarketing.pl/a/30630,sapr-zaprezentowal-program-dzialan-na-2021-rok
https://www.signs.pl/sapr-prezentuje-program-dzialan-na-2021-rok,389941,artykul.html

Obszerny Program SAPR to m.in. powołanie działającego już pierwszego Think Tanku PR i realizowane w jego ramach badania, 3PR - uruchamiany program szkoleń podnoszenia kwalifikacji PR skierowany do członków Stowarzyszenia, redagowane już publikacje edukacyjne nt. usług PR, realizowana współpraca z uczelniami i kilkanaście innych działań. Program ten  był szeroko przedstawiany w mediach, więc dostępność do niego jest powszechna. Co ważne, program ten jest konsekwentnie realizowany, co również jest powszechnie komunikowane w mediach (np. wyniki prac Think Tanku SAPR).

Zarząd SAPR uważa, że nie można godzić się na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i w obowiązku organizacji branżowych jest reagować na takie zjawiska jak fake news i narrację wprowadzającą opinię publiczną w błąd. Zwłaszcza w przypadku osób pełniących w branży PR funkcje publiczne, a więc współtworzących wiarygodność całej branży.

Zarząd pragnie też zwrócić uwagę, że prawda i rzetelność informacji to etyczna podstawa Public Relations. Mówią o tym liczne regulacje etyczne Public Relations, m.in.:

  • „Standardy profesjonalnego public relations” w pkt 4 (reputacja jest efektem rzetelnych działań, przekazywania wiarygodnych informacji i prowadzenia uczciwych relacji z grupami interesariuszy) oraz 4.1. (Podstawowymi wartościami dla odpowiedzialnych za komunikowanie i PR są prawda, wiarygodność, rzetelność i uczciwość)
  • Karta Helsińska w pkt 3 (Okazywać poszanowanie prawdzie i zwracać szczególną uwagę na przejrzystość działań i uczciwość relacji ze współpracownikami, mediami oraz wobec społeczeństwa/opinii publicznej).
  • Karta Sztokholmska w pkt 4 (Firmy public relations nie mogą świadomie wprowadzać w błąd adresatów działań odnośnie faktów (…) zobowiązane są dołożyć wszelkiej możliwej staranności w dążeniu do zachowania dokładności).
  • A nawet Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR w pkt 6 (Firmy PR i ich Konsultanci dążą do eliminowania z przestrzeni publicznej informacji nieprawdziwych) i pkt 24 (Firmy PR i ich Konsultanci nie dyskredytują innych Firm PR i ich Konsultantów, zaś wszelkie przekazywane informacje o konkurencji mogą bazować jedynie na wiarygodnych i publicznie dostępnych danych. Firmy PR i ich Konsultanci nie podejmują żadnych działań, mogących wyrządzić jakąkolwiek szkodę, godzących w dobre imię lub naruszających dobra innych Firm PR, ich klientów, kontrahentów oraz Konsultantów.)

Apelujemy do wszystkich uczestników branży PR o poszanowanie powyższych zasad. W opinii Zarządu SAPR dyskusja, polemika, uzasadniona krytyka zawsze są możliwe i wskazane. Muszą się jednak opierać na informacjach prawdziwych i rzetelnych. To fundament etyki Public Relations. W szczególności zaś powinien być dla osób, które same mówią publicznie o reprezentowaniu najwyższych standardów.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764