logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations

  PR 19.11.2020, przeczytano 619 razy

Jak informowaliśmy w dniach poprzednich Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations już w poniedziałek rano (16 listopada b.r.) poprosił o wyjaśnienia kontrowersji pojawiających się w mediach w temacie działań agencji R4S. W środę późnym popołudniem uzyskaliśmy szczegółowe odpowiedzi od agencji. Na czwartkowym posiedzeniu Zarządu dokument ten został przekazany do analizy członkom kierownictwa SAPR. Już wiemy, że będziemy mieli dodatkowe pytania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-stowarzyszenia-agencji-public-relations,389249,artykul.html

Jako Zarząd SAPR bardzo chcemy podkreślić, że dopiero po pełnym uzyskaniu wiedzy w temacie, wysłuchaniu stron, będzie możliwe dokonywanie ocen i ewentualne podejmowanie decyzji. Takie są elementarne zasady uczciwości w wydawaniu ocen i opinii.  Wymaga tego nie tylko uczciwość ale i profesjonalizm, rzetelność a przede wszystkim etyka jakiegokolwiek podmiotu zajmującego się obrotem informacją, zwłaszcza jeśli wiąże się z wydawaniem opinii na temat kogokolwiek.  Jednoznacznie wskazują na to „Standardy Profesjonalnego Public Relations” (www.sapr.com.pl/dobre-praktyki/standardy-etyki) opracowane przez zespół naukowców i praktyków będących autorytetami branży PR. Standardy te mówią, że „uniwersalnym i branżowym zobowiązaniem oraz wartością dla profesjonalistów public relations jest przestrzeganie zasad wiarygodnego komunikowania w formułowaniu opinii i idei”. Według tych Standardów „narusza powyższe zobowiązania ten, kto nie uznaje prawa różnych grup otoczenia do (…), poznawania i oceny faktów i zdarzeń dotyczących zleceniodawcy, ważnych i interesujących dla tych grup, do zaprezentowania swojego stanowiska i poglądu na ten temat.”

Dlatego Zarząd SAPR uważa za niezgodne ze standardami profesjonalnego PR, a także z zasadami etyki, wydawanie opinii na temat jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego a w szczególności wyrokującej, czy firma ta w ogóle jest agencją PR, bez wysłuchania, a nawet bez podjęcia próby uzyskania informacji od podmiotu, który następnie zostaje arbitralnie i publicznie potępiony.

Jednocześnie pragniemy zapewnić wszystkie agencje członkowskie SAPR, a także niezrzeszone oraz zainteresowane uczestnictwem w rzetelnych organizacjach samoregulacyjnych branży PR, jak i dowolne podmioty, które staną się lub mogłyby stać się przedmiotem wydawania opinii przez władze SAPR, iż mogą liczyć na rzetelne, uczciwe i sprawiedliwe wysłuchanie w przypadku ewentualnie stawianych zarzutów. Rzetelność taka, w głębokim przekonaniu Zarządu SAPR, jest szczególnie niezbędna w obecnej dobie fake news, hejtu i instrumentalnego wykorzystywania niepełnych informacji do walki gospodarczej, politycznej lub społecznej.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Członkami Założycielami SAPR są:
R4S Consulting

Rada Nadzorcza
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.

Rada Programowa
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.


Znaczy się Hofman i spółeczka założyli sobie stowarzyszenie, żeby uwiarygodnić swoją obecność w branży PR, choć wszyscy wiedzą, że są medialnym ramieniem pewnej partii, oferującym podmiotom lepsze kontakty, z lepszymi ludźmi, z lepszych spółek SP.

avatar użytkownika
,

SAPR powołało 20 agencji, więc nie sposób przesądzać że jest to przedsięwzięcie inspirowane przez pana Hofmana we wskazanym przez Ciebie celu - niezależnie od jego zachowania w tej sprawie, które może budzić daleko idące zdziwienie i obawy.

Zarząd wypowiada się w sprawie, w której stroną jest jeden z członków tej organizacji, co oczywiście czyni to wystąpienie nieobiektywnym. Wydaje się, że po stowarzyszeniu podkreślającym rolę profesjonalnych standardów można by się jednak spodziewać bardziej zdecydowanej reakcji w obliczu tak poważnych kontrowersji. Wbrew temu co znajdujemy w tym oświadczeniu, stanowisko pana Hofmana jest ogólnie znane, ponieważ dość wylewnie i barwnie przedstawiał je w mediach,
  

,

Członek założyciel.
Polityk.

Tu nie ma pola do obrony, można tylko lepiej lub gorzej się z tego wycofać.
Bo to już zawsze będzie śmierdziało Hofmanem, jego powiązaniami z pewną partią i machlojami.
  

avatar użytkownika
,

Oczywiście to prawda - historii pana Hofmana nie da się wymazać co może rodzić rozmaite podejrzenia, ale sam fakt że były polityk zajmuje się PR nie jest jeszcze z definicji naganny, choć wymaga szczególnej staranności komunikacyjnej, której po specjalistach od PR można by oczekiwać.  

,

Hofman to jedno, a dobór wspólników to drugie.
Tego nie dało się NIE WIDZIEĆ.
Do tej wody oni weszli świadomie.
  

avatar użytkownika
,

Sugerujesz że branża PR powinna stosować z definicji ostracyzm wobec byłych polityków? W ten sposób powinno postąpić wiele branż do których ludzie wracają albo przechodzą po zakończeniu politycznych karier - może należałoby zabronić im pracy w konkretnych branżach? Na przykład co z prawnikami, adwokatami? Oni również mogą zakulisowo wykorzystywać swoje dawne polityczne koneksje na rzecz klientów...  

,

Z polityki się nie wychodzi.
Ponoć.
Nigdy.

Więc ostrożność jest zalecana. Zwłaszcza w czymś tak długoterminowym jak stowarzyszenie.
  

avatar użytkownika
,

Co innego ostrożność, a co innego ostracyzm - choć oba na "o"...  

,

Jak już wybuchło, to pozostaje jedynie ostracyzm. Nawet jeśli udawany.  

avatar użytkownika
,

Ostracyzm nie byłby potrzebny by zachować wiarygodność. Wystarczyłoby oświadczenie, że wobec istnienia relacji wynikających z członkostwa firmy pana Hofmana w stowarzyszeniu, powstrzyma się ono od zabierania głosu. który mógłby zostać odczytany jako głos w interesie strony sporu.  

,

On nie jest członkiem. On jest założycielem.
  

avatar użytkownika
,

Członkiem- założycielem.  

,

Zatem jedyne co można zrobić, to wyprosić firmę pana Hofmana ze stowarzyszenia.  

avatar użytkownika
,

Wystarczyłoby na początek darować sobie zajmowanie jednoznacznego stanowiska, zwłaszcza ocenianie innych kiedy ma się problem na własnym podwórku.  

,

Nie sądzę. Umoczeni zostali biorąc firmę pana H. na członka założyciela.
Od tego nie da się odciąć w żaden sposób.
  

avatar użytkownika
,

Ale niekoniecznie trzeba się od razu pogrążać, zaczynając od strofowania innych.  

,

A co to szkodzi.
A nuż jeszcze kogoś się wciągnie do błota.
  

,

No i nie ma już Hofmana w stowarzyszeniu.
  

avatar użytkownika
,

Tym niezręczniej brzmi to początkowe pohukiwanie.  

,

PR - pozorne ruchy.  

avatar użytkownika
,

Cała sprawa z pewnością nie przysporzyła tej branży wiarygodności. Występ pana Hofmana u Olejnik, w trakcie którego z niezwykłą butą rozprawiał o tym, w jak idealnej zgodzie pozostają jego działania ze standardami branżowymi, był dla tej branży katastrofalny. Późniejszy występ zarządu stowarzyszenia tylko tę fatalną sytuację zaostrzył.  

,

Branży nie zaszkodziła,
Zaszkodziła tym, którzy się prowadzali z Hofmanem, bo liczyli na jego polityczne koneksje.
  

avatar użytkownika
,

Naprawdę sądzisz że zaszkodziło to komuś? Jesteś idealistą?  

,

Myślę, że transakcje z udziałem pana Hofmana mogą mieć w przyszłości znamię nielegalnych.
I wszystko czego się dotknął zamienią w guano.
  

avatar użytkownika
,

Coca-Cola padnie pierwsza?  

,

Kwestia padnięcia może dotyczyć tych podmiotów, których nie stać na prawników po 1000 $/h.  

avatar użytkownika
,

Takie też korzystały z usług pana Hofmana?  

,

A w którym momencie Hofman był na tyle transparentny, że wystawił listę klientów?
  

avatar użytkownika
,

Skoro jej nie znamy, to może nie ma sensu z góry martwić się czy nie znajdą się na niej podmioty, których nie stać na prawnika albo PR-owca?  

,

Należy się martwić każdym kto, potraktował Hofmana jako uczciwego przedsiębiorcę, publikował dyrdymały związane z jego aktywnością czy też uczestniczył w jego machlojach.

Za jakiś czas jedni będą się wstydzić i pojawi się strona 404 a inni, jeśli nie mają koneksji, oddadzą z nawiązką co ukradzione albo pójdą do pierdla.
  

avatar użytkownika
,

Czyli jesteś. Idealistą.  

,

Jestem pragmatykiem.
Są z ludzie z którymi nie warto zarobić nawet złotówki.
  

avatar użytkownika
,

Czyli idealistami okazali się ci, którzy próbowali z nim zarobić - a teraz przyjdzie im za to zapłacić? Czyli jednak jesteś. Idealistą. Ale to nic złego - przeciwnie.  

,

Myślę, że raczej byli cynikami, chcącymi dla własnej korzyści wykorzystać koneksje Hofmana.
Ale bomba wybuchła za szybko i pewnie tylko nieliczni skorzystali.
  

avatar użytkownika
,

Nie chodzi o Twoje opinie o tych co skorzystali, ale o wieszczenie że reszta pójdzie na dno. To przejaw idealizmu i wiary w to, że sprawiedliwość i dobro zawsze zwyciężają.  

,

Był kiedyś taki milioner nastoletni. Wszyscy o nim pisali.
Potem się okazało, że nie milioner, wystawiono za nim list gończy. I wszyscy kasowali w pośpiechu peany o nim.

Hofmanowi włos z głowy nie spadnie, jest pisiorem z krwi i kości, wiernym mateczce partii.
Ale tym, którzy chcieli skorzystać z jego znajomości, różnie się może zadziać. Jakaś komisja może nakazać przymusową restrukturyzację przez zmianę właściciela, jakiś urząd może ponownie przeliczyć niezapłacone podatki... może zabraknąć kasy z tarczy 6a.
  

avatar użytkownika
,

Zdaje się że ten milioner chciał koniecznie sprawdzić prawdziwość powiedzenia "nosił wilk razy kilka". Klienci pana Hofmana też testowali jakieś powiedzenie?  

,

A ma jakichś spoza sektora SSP?
Bo chyba ostatni uciekł gdy okazało się, że zatrudnia trolli, czy jakoś tak.
  

avatar użytkownika
,

Ale chyba nie o sektor SSP się tak martwisz?  

,

Nie martwię się o żaden podmiot, który wybrał Hofmana na pijarowca.
Bo niemal oczywiste jest, dla jakich korzyści się wybiera kochasia aktualnej władzy....
  

,

Tymczasem z R4S ucieka kolejny klient.  

avatar użytkownika
,

Ale sprawiedliwość go dopadnie, czy okaże się szybszy?  

,

Sklepy były zamknięte jakąś chwilę, więc można wnioskować, że umowa nie została zrealizowana jak należy....  

avatar użytkownika
,

Ale czy każąca ręka sprawiedliwości dopadnie tego klienta, czy mu się upiecze?  

,

Ale że sądowa czy skarbowa?  

avatar użytkownika
,

To Ty zapowiadałeś jakąś rękę - nie wiesz jaką?  

Najnowsze w tym dziale

Conor Mcgregor promuje rozwiązania inwestycyjne XTB
XTB rozpoczęło właśnie nową kampanię promocyjną oferowanych przez siebie rozwiązań inwestycyjnych. W spotach reklamowych pojawił się nowy globalny ambasador marki XTB - Conor McGregor, mistrz UFC dwóch kategorii wagowych, przedsiębiorca oraz globalna ikona biznesu i sportu.
Nowa kampania marketingowa marki Fritz-kola
W nowej kampanii marketingowej „good never sleeps” (tłum. dobro nigdy nie śpi), fritz-kola przyjmuje nowe podejście do komunikacji. Marka udowadnia, że zabawa i odpowiedzialność  mogą  iść  ze sobą w parze. Po 18 latach humorystycznej i prowokacyjnej komunikacji, firma z Hamburga, dostarczającą unikalną kraftową kolę oraz lemoniady i spritzery na bazie...
„Więcej niż generator pary” – grupa Dentsu Polska z nową kampanią dla marki Philips
Grupa dentsu Polska przygotowała digitalową kampanię dla Philips Domestic Appliences –producenta elektroniki użytkowej, która promuje generatory pary z serii Philips PerfectCare 9000.
Wacom Cintiq Pro 27 – tablet ekranowy dla profesjonalistów
Wacom zaprezentował nowy tablet ekranowy o przekątnej 27” z dotykowym ekranem 4K, który odwzorowuje 99% przestrzeni AdobeRGB. Urządzenie oferowane jest w komplecie wraz z nową, ergonomiczną podstawą. Najwyższą jakość pracy ma zapewnić piórko nowej generacji Pro Pen 3.
Akademia Zdobienia Tekstyliów w API.PL – edycja JESIEŃ 2022
API.PL zaprasza na jesienną edycję Akademii Zdobienia Tekstyliów! Zapisz się i odkryj nowe inspiracje na rozwój swojego biznesu przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii druku tekstylnego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764