logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations

  PR 19.11.2020, przeczytano 184 razy

Jak informowaliśmy w dniach poprzednich Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations już w poniedziałek rano (16 listopada b.r.) poprosił o wyjaśnienia kontrowersji pojawiających się w mediach w temacie działań agencji R4S. W środę późnym popołudniem uzyskaliśmy szczegółowe odpowiedzi od agencji. Na czwartkowym posiedzeniu Zarządu dokument ten został przekazany do analizy członkom kierownictwa SAPR. Już wiemy, że będziemy mieli dodatkowe pytania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-stowarzyszenia-agencji-public-relations,389249,artykul.html

Jako Zarząd SAPR bardzo chcemy podkreślić, że dopiero po pełnym uzyskaniu wiedzy w temacie, wysłuchaniu stron, będzie możliwe dokonywanie ocen i ewentualne podejmowanie decyzji. Takie są elementarne zasady uczciwości w wydawaniu ocen i opinii.  Wymaga tego nie tylko uczciwość ale i profesjonalizm, rzetelność a przede wszystkim etyka jakiegokolwiek podmiotu zajmującego się obrotem informacją, zwłaszcza jeśli wiąże się z wydawaniem opinii na temat kogokolwiek.  Jednoznacznie wskazują na to „Standardy Profesjonalnego Public Relations” (www.sapr.com.pl/dobre-praktyki/standardy-etyki) opracowane przez zespół naukowców i praktyków będących autorytetami branży PR. Standardy te mówią, że „uniwersalnym i branżowym zobowiązaniem oraz wartością dla profesjonalistów public relations jest przestrzeganie zasad wiarygodnego komunikowania w formułowaniu opinii i idei”. Według tych Standardów „narusza powyższe zobowiązania ten, kto nie uznaje prawa różnych grup otoczenia do (…), poznawania i oceny faktów i zdarzeń dotyczących zleceniodawcy, ważnych i interesujących dla tych grup, do zaprezentowania swojego stanowiska i poglądu na ten temat.”

Dlatego Zarząd SAPR uważa za niezgodne ze standardami profesjonalnego PR, a także z zasadami etyki, wydawanie opinii na temat jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego a w szczególności wyrokującej, czy firma ta w ogóle jest agencją PR, bez wysłuchania, a nawet bez podjęcia próby uzyskania informacji od podmiotu, który następnie zostaje arbitralnie i publicznie potępiony.

Jednocześnie pragniemy zapewnić wszystkie agencje członkowskie SAPR, a także niezrzeszone oraz zainteresowane uczestnictwem w rzetelnych organizacjach samoregulacyjnych branży PR, jak i dowolne podmioty, które staną się lub mogłyby stać się przedmiotem wydawania opinii przez władze SAPR, iż mogą liczyć na rzetelne, uczciwe i sprawiedliwe wysłuchanie w przypadku ewentualnie stawianych zarzutów. Rzetelność taka, w głębokim przekonaniu Zarządu SAPR, jest szczególnie niezbędna w obecnej dobie fake news, hejtu i instrumentalnego wykorzystywania niepełnych informacji do walki gospodarczej, politycznej lub społecznej.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Członkami Założycielami SAPR są:
R4S Consulting

Rada Nadzorcza
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.

Rada Programowa
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.


Znaczy się Hofman i spółeczka założyli sobie stowarzyszenie, żeby uwiarygodnić swoją obecność w branży PR, choć wszyscy wiedzą, że są medialnym ramieniem pewnej partii, oferującym podmiotom lepsze kontakty, z lepszymi ludźmi, z lepszych spółek SP.

avatar użytkownika
,

SAPR powołało 20 agencji, więc nie sposób przesądzać że jest to przedsięwzięcie inspirowane przez pana Hofmana we wskazanym przez Ciebie celu - niezależnie od jego zachowania w tej sprawie, które może budzić daleko idące zdziwienie i obawy.

Zarząd wypowiada się w sprawie, w której stroną jest jeden z członków tej organizacji, co oczywiście czyni to wystąpienie nieobiektywnym. Wydaje się, że po stowarzyszeniu podkreślającym rolę profesjonalnych standardów można by się jednak spodziewać bardziej zdecydowanej reakcji w obliczu tak poważnych kontrowersji. Wbrew temu co znajdujemy w tym oświadczeniu, stanowisko pana Hofmana jest ogólnie znane, ponieważ dość wylewnie i barwnie przedstawiał je w mediach,
  

avatar użytkownika
,

Członek założyciel.
Polityk.

Tu nie ma pola do obrony, można tylko lepiej lub gorzej się z tego wycofać.
Bo to już zawsze będzie śmierdziało Hofmanem, jego powiązaniami z pewną partią i machlojami.
  

avatar użytkownika
,

Oczywiście to prawda - historii pana Hofmana nie da się wymazać co może rodzić rozmaite podejrzenia, ale sam fakt że były polityk zajmuje się PR nie jest jeszcze z definicji naganny, choć wymaga szczególnej staranności komunikacyjnej, której po specjalistach od PR można by oczekiwać.  

avatar użytkownika
,

Hofman to jedno, a dobór wspólników to drugie.
Tego nie dało się NIE WIDZIEĆ.
Do tej wody oni weszli świadomie.
  

avatar użytkownika
,

Sugerujesz że branża PR powinna stosować z definicji ostracyzm wobec byłych polityków? W ten sposób powinno postąpić wiele branż do których ludzie wracają albo przechodzą po zakończeniu politycznych karier - może należałoby zabronić im pracy w konkretnych branżach? Na przykład co z prawnikami, adwokatami? Oni również mogą zakulisowo wykorzystywać swoje dawne polityczne koneksje na rzecz klientów...  

avatar użytkownika
,

Z polityki się nie wychodzi.
Ponoć.
Nigdy.

Więc ostrożność jest zalecana. Zwłaszcza w czymś tak długoterminowym jak stowarzyszenie.
  

avatar użytkownika
,

Co innego ostrożność, a co innego ostracyzm - choć oba na "o"...  

avatar użytkownika
,

Jak już wybuchło, to pozostaje jedynie ostracyzm. Nawet jeśli udawany.  

Najnowsze w tym dziale

Trwa ogólnopolska Wielka Recykloteria Pro Nature firmy Henkel
Firma Henkel rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię promocyjną produktów z linii Pro Nature, których opakowania pochodzą nawet w 100% z recyklingu. Od 1 października do 31 listopada będzie można wziąć udział w ogólnopolskiej Wielkiej Recykloterii z atrakcyjnymi nagrodami.
OKI Europe oferuje pakiet Business Agility Pack, który pomaga firmom dostosować się do zmiennych warunków rynkowych
Pakiet Business Agility Pack o wartości 2200 PLN*, stanowiący część kampanii „Adapt Today” firmy OKI Europe, pomoże firmom w szybkim produkowaniu, drukowaniu i umieszczeniu komunikacji wizualnej na żądanie
Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data
Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies. Warszawska spółka Big Data opublikowała trzecią edycję raportu Global Data Market Size 2017-2021, który jako jedyny na rynku analizuje wielkość globalnej sprzedaży danych.
Douglas otwiera nowy koncept perfumerii w Sopocie
Nowa perfumeria Douglas znajduje się w najbardziej prestiżowej części miasta przy ulicy Bohaterów Monte Cassino w Sopocie. Nowy design i wyjątkowy asortyment podkreśla butikowy charakter filii, która w ten sposób znakomicie wpisuje się w charakter otoczenia.  Na fanów luksusowych kosmetyków, w innowacyjnie urządzonej, eleganckiej przestrzeni o...
Komunikacja sklepów internetowych
Ponad ¾ sklepów internetowych promuje swoją ofertę w mediach społecznościowych. Tymczasem, dla kupujących kanałami poznawania zakupowych ofert są kolejno: e-mail, SMS, wyszukiwarka Google, porównywarki cenowe, a dopiero potem media społecznościowe - z wynikiem 38 proc. Nowy raport “Komunikacja sklepów internetowych” od SMSAPI i Shoper przygląda...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764