logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations

  PR 19.11.2020, przeczytano 942 razy

Jak informowaliśmy w dniach poprzednich Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations już w poniedziałek rano (16 listopada b.r.) poprosił o wyjaśnienia kontrowersji pojawiających się w mediach w temacie działań agencji R4S. W środę późnym popołudniem uzyskaliśmy szczegółowe odpowiedzi od agencji. Na czwartkowym posiedzeniu Zarządu dokument ten został przekazany do analizy członkom kierownictwa SAPR. Już wiemy, że będziemy mieli dodatkowe pytania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-stowarzyszenia-agencji-public-relations,389249,artykul.html

Jako Zarząd SAPR bardzo chcemy podkreślić, że dopiero po pełnym uzyskaniu wiedzy w temacie, wysłuchaniu stron, będzie możliwe dokonywanie ocen i ewentualne podejmowanie decyzji. Takie są elementarne zasady uczciwości w wydawaniu ocen i opinii.  Wymaga tego nie tylko uczciwość ale i profesjonalizm, rzetelność a przede wszystkim etyka jakiegokolwiek podmiotu zajmującego się obrotem informacją, zwłaszcza jeśli wiąże się z wydawaniem opinii na temat kogokolwiek.  Jednoznacznie wskazują na to „Standardy Profesjonalnego Public Relations” (www.sapr.com.pl/dobre-praktyki/standardy-etyki) opracowane przez zespół naukowców i praktyków będących autorytetami branży PR. Standardy te mówią, że „uniwersalnym i branżowym zobowiązaniem oraz wartością dla profesjonalistów public relations jest przestrzeganie zasad wiarygodnego komunikowania w formułowaniu opinii i idei”. Według tych Standardów „narusza powyższe zobowiązania ten, kto nie uznaje prawa różnych grup otoczenia do (…), poznawania i oceny faktów i zdarzeń dotyczących zleceniodawcy, ważnych i interesujących dla tych grup, do zaprezentowania swojego stanowiska i poglądu na ten temat.”

Dlatego Zarząd SAPR uważa za niezgodne ze standardami profesjonalnego PR, a także z zasadami etyki, wydawanie opinii na temat jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego a w szczególności wyrokującej, czy firma ta w ogóle jest agencją PR, bez wysłuchania, a nawet bez podjęcia próby uzyskania informacji od podmiotu, który następnie zostaje arbitralnie i publicznie potępiony.

Jednocześnie pragniemy zapewnić wszystkie agencje członkowskie SAPR, a także niezrzeszone oraz zainteresowane uczestnictwem w rzetelnych organizacjach samoregulacyjnych branży PR, jak i dowolne podmioty, które staną się lub mogłyby stać się przedmiotem wydawania opinii przez władze SAPR, iż mogą liczyć na rzetelne, uczciwe i sprawiedliwe wysłuchanie w przypadku ewentualnie stawianych zarzutów. Rzetelność taka, w głębokim przekonaniu Zarządu SAPR, jest szczególnie niezbędna w obecnej dobie fake news, hejtu i instrumentalnego wykorzystywania niepełnych informacji do walki gospodarczej, politycznej lub społecznej.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Epson SC-F1000: niedroga drukarka DTG z białym atramentem
Podstawowa drukarka DTG SureColor SC-F1000 firmy Epson jako pierwsza w tej klasie cenowej umożliwia sprzedawcom detalicznym, małym firmom, a nawet użytkownikom domowym tworzenie wydruków w wysokiej jakości na ciemnych tekstyliach.
Fit Lovers w akcji promocyjnej Biedronki
Biedronka we współpracy z agencją Lifetube zorganizowała konkurs promujący produkty Go Active. Do kampanii zaangażowany został duet twórców Fit Lovers, którzy słyną z miłości do sportu i aktywnego trybu życia. 
Łukasz Chudy pokieruje zespołem produkcyjnym Altavia
Do zespołu Altavia Polska dołączył Łukasz Chudy. Na stanowisku Dyrektora Produkcji odpowiada za kierowanie 6-osobowym zespołem oraz nadzór nad procesem certyfikacji produktów FSC i PEFC.
Labcon wprowadza kompleksową ofertę Advocacy
Agencja kreatywna Labcon (Group One) wprowadza kompleksową ofertę Advocacy. Wykorzystując kompetencje specjalistyczne z zakresu Public Realations, Influencer Marketingu, mediów społecznościowych czy aktywacji niestandardowych. Agencja będzie prowadzić kampanie na pograniczu z mediami, angażując konsumentów i pomagając markom budować jednocześnie zasięg i...
Serowy rock: Hochland Band na Biegu Lwa
18 maja w Tarnowie Podgórnym odbędzie się święto całych rodzin – XI edycja półmaratonu Bieg Lwa i Pogoni za Lwem. To autorski projekt pasjonatów zdrowego stylu życia, który angażuje lokalną społeczność, a do współpracy zaprasza okoliczne przedsiębiorstwa w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Po raz kolejny o oprawę muzyczną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764