logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations

  PR 19.11.2020, przeczytano 476 razy

Jak informowaliśmy w dniach poprzednich Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations już w poniedziałek rano (16 listopada b.r.) poprosił o wyjaśnienia kontrowersji pojawiających się w mediach w temacie działań agencji R4S. W środę późnym popołudniem uzyskaliśmy szczegółowe odpowiedzi od agencji. Na czwartkowym posiedzeniu Zarządu dokument ten został przekazany do analizy członkom kierownictwa SAPR. Już wiemy, że będziemy mieli dodatkowe pytania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-zarzadu-stowarzyszenia-agencji-public-relations,389249,artykul.html

Jako Zarząd SAPR bardzo chcemy podkreślić, że dopiero po pełnym uzyskaniu wiedzy w temacie, wysłuchaniu stron, będzie możliwe dokonywanie ocen i ewentualne podejmowanie decyzji. Takie są elementarne zasady uczciwości w wydawaniu ocen i opinii.  Wymaga tego nie tylko uczciwość ale i profesjonalizm, rzetelność a przede wszystkim etyka jakiegokolwiek podmiotu zajmującego się obrotem informacją, zwłaszcza jeśli wiąże się z wydawaniem opinii na temat kogokolwiek.  Jednoznacznie wskazują na to „Standardy Profesjonalnego Public Relations” (www.sapr.com.pl/dobre-praktyki/standardy-etyki) opracowane przez zespół naukowców i praktyków będących autorytetami branży PR. Standardy te mówią, że „uniwersalnym i branżowym zobowiązaniem oraz wartością dla profesjonalistów public relations jest przestrzeganie zasad wiarygodnego komunikowania w formułowaniu opinii i idei”. Według tych Standardów „narusza powyższe zobowiązania ten, kto nie uznaje prawa różnych grup otoczenia do (…), poznawania i oceny faktów i zdarzeń dotyczących zleceniodawcy, ważnych i interesujących dla tych grup, do zaprezentowania swojego stanowiska i poglądu na ten temat.”

Dlatego Zarząd SAPR uważa za niezgodne ze standardami profesjonalnego PR, a także z zasadami etyki, wydawanie opinii na temat jakiegokolwiek podmiotu gospodarczego a w szczególności wyrokującej, czy firma ta w ogóle jest agencją PR, bez wysłuchania, a nawet bez podjęcia próby uzyskania informacji od podmiotu, który następnie zostaje arbitralnie i publicznie potępiony.

Jednocześnie pragniemy zapewnić wszystkie agencje członkowskie SAPR, a także niezrzeszone oraz zainteresowane uczestnictwem w rzetelnych organizacjach samoregulacyjnych branży PR, jak i dowolne podmioty, które staną się lub mogłyby stać się przedmiotem wydawania opinii przez władze SAPR, iż mogą liczyć na rzetelne, uczciwe i sprawiedliwe wysłuchanie w przypadku ewentualnie stawianych zarzutów. Rzetelność taka, w głębokim przekonaniu Zarządu SAPR, jest szczególnie niezbędna w obecnej dobie fake news, hejtu i instrumentalnego wykorzystywania niepełnych informacji do walki gospodarczej, politycznej lub społecznej.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Członkami Założycielami SAPR są:
R4S Consulting

Rada Nadzorcza
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.

Rada Programowa
Mariusz Sokołowski – R4S Sp. z o.o. Sp. k.


Znaczy się Hofman i spółeczka założyli sobie stowarzyszenie, żeby uwiarygodnić swoją obecność w branży PR, choć wszyscy wiedzą, że są medialnym ramieniem pewnej partii, oferującym podmiotom lepsze kontakty, z lepszymi ludźmi, z lepszych spółek SP.

avatar użytkownika
,

SAPR powołało 20 agencji, więc nie sposób przesądzać że jest to przedsięwzięcie inspirowane przez pana Hofmana we wskazanym przez Ciebie celu - niezależnie od jego zachowania w tej sprawie, które może budzić daleko idące zdziwienie i obawy.

Zarząd wypowiada się w sprawie, w której stroną jest jeden z członków tej organizacji, co oczywiście czyni to wystąpienie nieobiektywnym. Wydaje się, że po stowarzyszeniu podkreślającym rolę profesjonalnych standardów można by się jednak spodziewać bardziej zdecydowanej reakcji w obliczu tak poważnych kontrowersji. Wbrew temu co znajdujemy w tym oświadczeniu, stanowisko pana Hofmana jest ogólnie znane, ponieważ dość wylewnie i barwnie przedstawiał je w mediach,
  

,

Członek założyciel.
Polityk.

Tu nie ma pola do obrony, można tylko lepiej lub gorzej się z tego wycofać.
Bo to już zawsze będzie śmierdziało Hofmanem, jego powiązaniami z pewną partią i machlojami.
  

avatar użytkownika
,

Oczywiście to prawda - historii pana Hofmana nie da się wymazać co może rodzić rozmaite podejrzenia, ale sam fakt że były polityk zajmuje się PR nie jest jeszcze z definicji naganny, choć wymaga szczególnej staranności komunikacyjnej, której po specjalistach od PR można by oczekiwać.  

,

Hofman to jedno, a dobór wspólników to drugie.
Tego nie dało się NIE WIDZIEĆ.
Do tej wody oni weszli świadomie.
  

avatar użytkownika
,

Sugerujesz że branża PR powinna stosować z definicji ostracyzm wobec byłych polityków? W ten sposób powinno postąpić wiele branż do których ludzie wracają albo przechodzą po zakończeniu politycznych karier - może należałoby zabronić im pracy w konkretnych branżach? Na przykład co z prawnikami, adwokatami? Oni również mogą zakulisowo wykorzystywać swoje dawne polityczne koneksje na rzecz klientów...  

,

Z polityki się nie wychodzi.
Ponoć.
Nigdy.

Więc ostrożność jest zalecana. Zwłaszcza w czymś tak długoterminowym jak stowarzyszenie.
  

avatar użytkownika
,

Co innego ostrożność, a co innego ostracyzm - choć oba na "o"...  

,

Jak już wybuchło, to pozostaje jedynie ostracyzm. Nawet jeśli udawany.  

avatar użytkownika
,

Ostracyzm nie byłby potrzebny by zachować wiarygodność. Wystarczyłoby oświadczenie, że wobec istnienia relacji wynikających z członkostwa firmy pana Hofmana w stowarzyszeniu, powstrzyma się ono od zabierania głosu. który mógłby zostać odczytany jako głos w interesie strony sporu.  

,

On nie jest członkiem. On jest założycielem.
  

avatar użytkownika
,

Członkiem- założycielem.  

,

Zatem jedyne co można zrobić, to wyprosić firmę pana Hofmana ze stowarzyszenia.  

avatar użytkownika
,

Wystarczyłoby na początek darować sobie zajmowanie jednoznacznego stanowiska, zwłaszcza ocenianie innych kiedy ma się problem na własnym podwórku.  

,

Nie sądzę. Umoczeni zostali biorąc firmę pana H. na członka założyciela.
Od tego nie da się odciąć w żaden sposób.
  

avatar użytkownika
,

Ale niekoniecznie trzeba się od razu pogrążać, zaczynając od strofowania innych.  

,

A co to szkodzi.
A nuż jeszcze kogoś się wciągnie do błota.
  

,

No i nie ma już Hofmana w stowarzyszeniu.
  

avatar użytkownika
,

Tym niezręczniej brzmi to początkowe pohukiwanie.  

,

PR - pozorne ruchy.  

avatar użytkownika
,

Cała sprawa z pewnością nie przysporzyła tej branży wiarygodności. Występ pana Hofmana u Olejnik, w trakcie którego z niezwykłą butą rozprawiał o tym, w jak idealnej zgodzie pozostają jego działania ze standardami branżowymi, był dla tej branży katastrofalny. Późniejszy występ zarządu stowarzyszenia tylko tę fatalną sytuację zaostrzył.  

,

Branży nie zaszkodziła,
Zaszkodziła tym, którzy się prowadzali z Hofmanem, bo liczyli na jego polityczne koneksje.
  

avatar użytkownika
,

Naprawdę sądzisz że zaszkodziło to komuś? Jesteś idealistą?  

,

Myślę, że transakcje z udziałem pana Hofmana mogą mieć w przyszłości znamię nielegalnych.
I wszystko czego się dotknął zamienią w guano.
  

avatar użytkownika
,

Coca-Cola padnie pierwsza?  

,

Kwestia padnięcia może dotyczyć tych podmiotów, których nie stać na prawników po 1000 $/h.  

avatar użytkownika
,

Takie też korzystały z usług pana Hofmana?  

,

A w którym momencie Hofman był na tyle transparentny, że wystawił listę klientów?
  

avatar użytkownika
,

Skoro jej nie znamy, to może nie ma sensu z góry martwić się czy nie znajdą się na niej podmioty, których nie stać na prawnika albo PR-owca?  

,

Należy się martwić każdym kto, potraktował Hofmana jako uczciwego przedsiębiorcę, publikował dyrdymały związane z jego aktywnością czy też uczestniczył w jego machlojach.

Za jakiś czas jedni będą się wstydzić i pojawi się strona 404 a inni, jeśli nie mają koneksji, oddadzą z nawiązką co ukradzione albo pójdą do pierdla.
  

avatar użytkownika
,

Czyli jesteś. Idealistą.  

,

Jestem pragmatykiem.
Są z ludzie z którymi nie warto zarobić nawet złotówki.
  

avatar użytkownika
,

Czyli idealistami okazali się ci, którzy próbowali z nim zarobić - a teraz przyjdzie im za to zapłacić? Czyli jednak jesteś. Idealistą. Ale to nic złego - przeciwnie.  

,

Myślę, że raczej byli cynikami, chcącymi dla własnej korzyści wykorzystać koneksje Hofmana.
Ale bomba wybuchła za szybko i pewnie tylko nieliczni skorzystali.
  

avatar użytkownika
,

Nie chodzi o Twoje opinie o tych co skorzystali, ale o wieszczenie że reszta pójdzie na dno. To przejaw idealizmu i wiary w to, że sprawiedliwość i dobro zawsze zwyciężają.  

,

Był kiedyś taki milioner nastoletni. Wszyscy o nim pisali.
Potem się okazało, że nie milioner, wystawiono za nim list gończy. I wszyscy kasowali w pośpiechu peany o nim.

Hofmanowi włos z głowy nie spadnie, jest pisiorem z krwi i kości, wiernym mateczce partii.
Ale tym, którzy chcieli skorzystać z jego znajomości, różnie się może zadziać. Jakaś komisja może nakazać przymusową restrukturyzację przez zmianę właściciela, jakiś urząd może ponownie przeliczyć niezapłacone podatki... może zabraknąć kasy z tarczy 6a.
  

avatar użytkownika
,

Zdaje się że ten milioner chciał koniecznie sprawdzić prawdziwość powiedzenia "nosił wilk razy kilka". Klienci pana Hofmana też testowali jakieś powiedzenie?  

,

A ma jakichś spoza sektora SSP?
Bo chyba ostatni uciekł gdy okazało się, że zatrudnia trolli, czy jakoś tak.
  

avatar użytkownika
,

Ale chyba nie o sektor SSP się tak martwisz?  

,

Nie martwię się o żaden podmiot, który wybrał Hofmana na pijarowca.
Bo niemal oczywiste jest, dla jakich korzyści się wybiera kochasia aktualnej władzy....
  

,

Tymczasem z R4S ucieka kolejny klient.  

avatar użytkownika
,

Ale sprawiedliwość go dopadnie, czy okaże się szybszy?  

,

Sklepy były zamknięte jakąś chwilę, więc można wnioskować, że umowa nie została zrealizowana jak należy....  

avatar użytkownika
,

Ale czy każąca ręka sprawiedliwości dopadnie tego klienta, czy mu się upiecze?  

,

Ale że sądowa czy skarbowa?  

avatar użytkownika
,

To Ty zapowiadałeś jakąś rękę - nie wiesz jaką?  

Najnowsze w tym dziale

Walne Zgromadzenie Członków ZFPR powołało nową Radę Związku
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków ZFPR wybrano Radę Związku na lata 2021-2023. Radę powołano 4 marca 2021 roku i składa się ona obecnie z pięciu przedstawicieli zrzeszonych agencji.
8 marca, w dzień kobiet, rozmową z Ewą Ulicz, marketing managerem w IGT, Shark Agency zainauguruje cykl podcastów poświęcony kobietom, które pracują w branży rozrywkowej. Tytuł podcastu to Dama Karo.
Krakowska agencja PromoTraffic wspiera markę Green Cell w zakresie SEO, kampanii Google Ads oraz tworzenia treści na rynku polskim, niemieckim oraz brytyjskim.
Nowy raport dentsu nakreśla długoterminowe trendy konsumenckie, które będą kształtować następną dekadę. Badanie Consume Vision pokazuje, jak pandemia przyspieszyła wiele długoterminowych trendów, przed którymi stoją marki. Raport oparty jest o dogłębne wywiady ze światowej sławy futurystami, naukowcami, autorami i ekspertami oraz badania konsumenckie.
Sławek Wala jako nowy chief technology officer w VMLY&R Poland
W marcu 2021 roku do zespołu VMLY&R Poland na stanowisko chief technology officer (CTO) dołączył Sławek Wala. Jego zadaniem jest właściwe zapewnianie wysokiej jakości oferty technologicznej 350-osobowej agencji, dalszy rozwój kompetencji 60-osobowego zespołu developerskiego oraz wsparcie firmy w budowaniu nowych możliwości biznesowych na poziomach lokalnym i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764