logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oto Manuba kolekcja GDD 2022

  PR 04.07.2022, przeczytano 1125 razy
ilustracjastrzałka

Już od 2 lipca dostępna będzie w sprzedaży MANUBA kolekcja GDD. Można ją zakupić stacjonarnie oraz online: dniach 2 – 10 lipca w foyer Muzeum Miasta Gdynia (w godzinach otwarcia placówki)  oraz w dniach 2 – 31 lipca w sklepie internetowym. Jaka jest idea tegorocznej kolekcji? Jakie produkty się w niej znalazły?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oto-manuba-kolekcja-gdd-2022,396477,artykul.html

Tegoroczna MANUBA kolekcja GDD to efekt rozważań nad otaczającą rzeczywistością, którą można by określić słowem portal – to moment przejścia, w którym stare metody pracy powoli przestają̨ działać, a nowe dopiero wyłaniają̨ się̨ na horyzoncie. Nie wiadomo, jaką rolę będzie pełnić projektowanie, ale MANUBA to spojrzenie w przyszłość i zaproponowanie trzech różnych alternatywnych ścieżek, którymi można podążać. Odpowiadać będą im 3 produkty. Każdy z nich powstał manualnie, w krótkiej serii 30 egzemplarzy.

Igranie z ogniem, czyli przyszłość analogowa. To próba odpowiedzi na pytanie o to, jak będziemy funkcjonować w świecie, w którym dostęp do prądu to luksus. Glina szamotowa o taktylnych właściwościach oraz forma nagrzewająca się od ognia zachęcają do dotykania i budowania relacji z przedmiotem za pomocą innych zmysłów niż ten eksploatowany w obecnym świecie – wzroku. Projekt został wyposażony w nóżki, które można ustawić na świeczkach typu tealight. Daje wówczas ciepłe, punktowe światło.

  • projektantka: Anna Maria Wypiór

Rytualnik, czyli przyszłość hybrydowa. Obiekt służy do palenia np. szałwii, palo santo, czy kadzideł. Za pomocą wyciszających praktyk zwracamy się do wnętrza, a dzięki ukrytemu w obiekcie tagowi NFC, zwracamy się do zbiorowości, ponieważ ukryty w czip odsyła do wirtualnej społeczności. W świecie wirtualnym obiekt ujawnia swoją drugą, rozszerzoną funkcję, jaką jest dostęp do zebranych w trakcie badań artystyczno-projektowych danych o potencjalnych scenariuszach najbliższej przyszłości. Inwestując w ten obiekt, dołącza się do kolektywnego badania związanego z przenikaniem się świata analogowego i wirtualnego. Na platformie are.na znajduje się również instrukcja, jak zmienić funkcję swojego tagu w osobisty sekretnik.

  • projektant: Paweł Wilczurak

Fortunae, czyli przyszłość metafizyczna. Główną wartością i zarazem funkcją wazonu na jedną trzcinę jest piękno. Często otaczamy się przedmiotami, które wprawiają nas w dobry nastrój dzięki swojej harmonijnej formie i unikatowym cechom, a niekoniecznie swojej praktyczności. Taka jest rzeźba Fortunae, która została stworzona na bazie zaprojektowanego przez artystkę pierwowzoru. 30 obiektów zostało ręcznie uformowanych na wspólnym kopycie przez trzy osoby, dzięki czemu każdy z projektów jest unikatowy. Fortunae zaciera granice pomiędzy sztuką a projektowaniem i produkcją. To także próba postawienia tezy, że jednym z czekających na nas scenariuszy przyszłości jest ten, który sami sobie wymarzymy.

  • projektantka: Kamila Model

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: PPNT Gdynia | Centrum Designu

www.ppnt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764