logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oto Manuba kolekcja GDD 2022

  PR 04.07.2022, przeczytano 299 razy
ilustracjastrzałka

Już od 2 lipca dostępna będzie w sprzedaży MANUBA kolekcja GDD. Można ją zakupić stacjonarnie oraz online: dniach 2 – 10 lipca w foyer Muzeum Miasta Gdynia (w godzinach otwarcia placówki)  oraz w dniach 2 – 31 lipca w sklepie internetowym. Jaka jest idea tegorocznej kolekcji? Jakie produkty się w niej znalazły?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oto-manuba-kolekcja-gdd-2022,396477,artykul.html

Tegoroczna MANUBA kolekcja GDD to efekt rozważań nad otaczającą rzeczywistością, którą można by określić słowem portal – to moment przejścia, w którym stare metody pracy powoli przestają̨ działać, a nowe dopiero wyłaniają̨ się̨ na horyzoncie. Nie wiadomo, jaką rolę będzie pełnić projektowanie, ale MANUBA to spojrzenie w przyszłość i zaproponowanie trzech różnych alternatywnych ścieżek, którymi można podążać. Odpowiadać będą im 3 produkty. Każdy z nich powstał manualnie, w krótkiej serii 30 egzemplarzy.

Igranie z ogniem, czyli przyszłość analogowa. To próba odpowiedzi na pytanie o to, jak będziemy funkcjonować w świecie, w którym dostęp do prądu to luksus. Glina szamotowa o taktylnych właściwościach oraz forma nagrzewająca się od ognia zachęcają do dotykania i budowania relacji z przedmiotem za pomocą innych zmysłów niż ten eksploatowany w obecnym świecie – wzroku. Projekt został wyposażony w nóżki, które można ustawić na świeczkach typu tealight. Daje wówczas ciepłe, punktowe światło.

  • projektantka: Anna Maria Wypiór

Rytualnik, czyli przyszłość hybrydowa. Obiekt służy do palenia np. szałwii, palo santo, czy kadzideł. Za pomocą wyciszających praktyk zwracamy się do wnętrza, a dzięki ukrytemu w obiekcie tagowi NFC, zwracamy się do zbiorowości, ponieważ ukryty w czip odsyła do wirtualnej społeczności. W świecie wirtualnym obiekt ujawnia swoją drugą, rozszerzoną funkcję, jaką jest dostęp do zebranych w trakcie badań artystyczno-projektowych danych o potencjalnych scenariuszach najbliższej przyszłości. Inwestując w ten obiekt, dołącza się do kolektywnego badania związanego z przenikaniem się świata analogowego i wirtualnego. Na platformie are.na znajduje się również instrukcja, jak zmienić funkcję swojego tagu w osobisty sekretnik.

  • projektant: Paweł Wilczurak

Fortunae, czyli przyszłość metafizyczna. Główną wartością i zarazem funkcją wazonu na jedną trzcinę jest piękno. Często otaczamy się przedmiotami, które wprawiają nas w dobry nastrój dzięki swojej harmonijnej formie i unikatowym cechom, a niekoniecznie swojej praktyczności. Taka jest rzeźba Fortunae, która została stworzona na bazie zaprojektowanego przez artystkę pierwowzoru. 30 obiektów zostało ręcznie uformowanych na wspólnym kopycie przez trzy osoby, dzięki czemu każdy z projektów jest unikatowy. Fortunae zaciera granice pomiędzy sztuką a projektowaniem i produkcją. To także próba postawienia tezy, że jednym z czekających na nas scenariuszy przyszłości jest ten, który sami sobie wymarzymy.

  • projektantka: Kamila Model

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: PPNT Gdynia | Centrum Designu

www.ppnt.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plany na Przyszłość | LAB - podsumowanie warszawskiego Święta Architektury
7 sierpnia zakończyło się warszawskie Święto Architektury, finisaż wystawy Plany na Przyszłość | LAB., organizowane po raz pierwszy przez Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Kasia Sokołowska, Anita Sokołowska, Kamil Gach w kampanii Maczifit
Maczfit wystartował z nową kampanią. W jej ramach ambasadorzy marki opowiadają o tym, dlaczego mimo tak dużej konkurencji na rynku diet pudełkowych bez wahania wybierają Maczfit. Wśród bohaterów spotów Kasia Sokołowska, Anita Sokołowska, a także Kamil Gach duet Rowerowe Świry.
Personal PR prowadzi casting na tiktokerów Miasta Gdańska
Miasto Gdańsk ogłosiło casting na tiktokerów. Celem jest wyłonienie ambasadorów profilu miasta na TikToku. Za przeprowadzenie castingu odpowiada agencja Personal PR.
Od kopalni do huty – KGHM w technologii Stereovision 3D
Wystawa prezentująca oddziały KGHM w technologii 3D jest już do zobaczenia w Muzeum Sztuki Złotniczej w Kazimierzu Dolnym. Miedziowa spółka została mecenasem jedynej w Polsce placówki prezentującej unikatowe dzieła z cennych kruszców, w tym srebra i złota. KGHM jest liderem w produkcji srebra na świecie.
Nie z tego świata – Żabson i Samsung ponownie łączą siły
Żabson i Samsung ponownie łączą siły. W ramach współpracy z okazji premiery najnowszego, Galaxy Z Flip4, artysta stworzył nowy utwór, teledysk oraz zaprojektował specjalne akcesoria dedykowane urządzeniom Galaxy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764