logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Heidelberg otwiera europejskie Centrum Innowacji

  PR 18.12.2018, przeczytano 1591 razy
ilustracjastrzałka

Nowe Centrum Innowacji jest centralą europejskiej sieci rozwoju Heidelberga. Prawie 1000 ekspertów bada i rozwija wszystkie istotne tematy w branży mediów drukowanych, na przykład w dziedzinie druku atramentowego do druku cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/heidelberg-otwiera-europejskie-centrum-innowacji,380567,artykul.html

Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) ustanawia nowe, konkurencyjne standardy w globalnym przemyśle poligraficznym. Otwierając nowe Centrum Innowacji (IVC) w swojej centrali w Wiesloch-Walldorf w Badenii-Wirtembergii, firma zwiększa wysiłki na rzecz utrzymania pozycji lidera w dziedzinie technologii i kształtowania procesu transformacji cyfrowej w sektorze poligraficznym.

Poza zapewnieniem licznych miejsc pracy, nowe Centrum Innowacji potwierdza również niedawną analizę opublikowaną w październiku przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) w Genewie, w której stwierdzono, że potencjał innowacyjny Niemiec jest lepszy od jakiegokolwiek innego kraju na świecie, w tym Stanów Zjednoczonych. Dzięki inwestowaniu ponad 100 milionów euro rocznie w badania i rozwój, Heidelbergowi udało się wyjść silniejszym po latach zmian strukturalnych w przemyśle w czasach transformacji cyfrowej.

- Heidelberger Druckmaschinen AG pokazuje w swoim Centrum Innowacji, jak przedsiębiorstwo może wykorzystać zmieniający się świat do kształtowania swojej przyszłości. W swojej historii firma zawsze łączyła tradycyjną kulturę inżynieryjną z innowacyjnymi technologiami. To połączenie jest istotnym czynnikiem dla otwarcia najbardziej zaawansowanej placówki badawczej przemysłu poligraficznego - powiedział premier Winfried Kretschmann, który nazwał nowo otwarte Centrum Innowacji wiodącym ośrodkiem budowy maszyn w Badenii-Wirtembergii.

ilustracjastrzałka

W nowym centrum od razu rozpocznie pracę nad cyfrową przyszłością firmy Heidelberg i przemysłu poligraficznego ponad 1000 pracowników. Ze względu na czynniki strukturalne zmniejsza się druk gazet i czasopism, ale nie jest to główny obszar działania firmy Heidelberg. Przede wszystkim ze względu na druk opakowań i etykiet, przemysł jako całość rozwija się i generuje roczne obroty przekraczające 400 miliardów euro. Heidelberg w coraz większym stopniu otwiera również nowe segmenty rynku poza przemysłem poligraficznym, takie jak mobilność elektryczna.

- Niemiecki przemysł budowy maszyn jest wysoko oceniany na całym świecie i nadal jesteśmy numerem jeden w tej dziedzinie. Celem naszego nowego „think tanku” jest zapewnienie, że w przyszłości będziemy nadal opierać się na naszej wiodącej pozycji technologicznej – w tym na cyfryzacji przemysłu mediów drukowanych - powiedział Rainer Hundsdörfer, prezes firmy Heidelberg.

Inwestując około 50 milionów euro w nowe Centrum Innowacji, Heidelberg dąży do uzyskania w przyszłości wyraźnej przewagi nad swoimi konkurentami na całym świecie. Pomogło to również Niemcom wyprzedzić Szwajcarię jako najbardziej konkurencyjną gospodarkę narodową Europy i stać się trzecim najbardziej konkurencyjnym krajem na świecie.

ilustracjastrzałka

- W szczególności cyfryzacja wymaga zupełnie nowych form współpracy. Dzięki Centrum Innowacji Heidelberger Druckmaschinen AG odpowiada na wyzwania stawiane przez proces transformacji, który obecnie przenika wszystkie sektory. Tutaj w Badenii-Wirtembergii, gdzie nowoczesna technologia, precyzja i absolutna niezawodność są integralną częścią naszej historii i kultury, Heidelberg IVC jest doskonałym przykładem tego, jak cyfrowa transformacja może odnieść sukces. Poprzez systematyczne integrowanie różnych poziomów roboczych, centrum wyznacza nowe standardy w zakresie komunikacji i zwinności - podkreślił Kretschmann.

Centrum Innowacji oferuje pracownikom nowe miejsce pracy – cały proces rozwoju pod jednym dachem

Nowe Centrum Innowacji to również początek nowej ery dla pracowników pod względem ich środowiska pracy. Wykorzystuje ono ultranowoczesne i innowacyjne rozwiązania praktyczne, połączone z pracą zespołową, komunikacją, pracą w różnych miejscach oraz połączenie osobistych stanowisk pracy oraz stref komunikacyjnych zapewniających przyjemną, kreatywną atmosferę.

ilustracjastrzałka

- IVC jest ‘Otwarty na innowacje’ i oznacza początek nowego podejścia do pracy w firmie Heidelberg - wyjaśnia szef działu badań i rozwoju Frank Kropp. Od opracowania pomysłu, zabezpieczenia patentu i stworzenia cyfrowego modelu, aż do zatwierdzenia poszczególnych komponentów i produktu jako całości, cały proces rozwoju odbywa się w tych samych czterech ścianach.

Koncepcja budynku ma na celu ułatwienie komunikacji i pracy zespołowej pomiędzy pracownikami. Oprócz osobistych stanowisk pracy, istnieją również środowiska biurowe bez stałego przydziału, miejsca do relaksu i odpoczynku, a nawet możliwość pracy na świeżym powietrzu, co zachęca do pracy zespołowej. Co więcej, interaktywne monitory prezentują bieżące materiały informacyjne. Zarówno pracownicy, jak i goście mają do dyspozycji bistro, miejsca do odpoczynku i kuchnie gdzie można przygotować kawę. Są też liczne strefy, w których można na chwilę wytchnąć od pracy w ciszy i spokoju.

ilustracjastrzałka

Unikalne na skalę światową środowisko rozwojowe

To pierwszy w skali świata projekt przebudowy dawnej hali produkcyjnej, w której pracowało 500 osób w Centrum Innowacji dla ponad 1.000 pracowników. Łączna powierzchnia ICV w zakładzie Wiesloch-Walldorf to około 40.000 m.kw. W jej skład wchodzi obecnie około 26.000 m. kw. nowoczesnej powierzchni biurowej i około 14.000 m.kw. przeznaczonych na laboratoria i testy. Powierzchnia biurowa składa się z 13 sekcji, z których każda pomieści 80 pracowników, a na 43 laboratoria przeznaczono powierzchnię około 3.700 m.kw. „Nowe centrum jest platformą innowacji ukierunkowaną na komunikację i przejrzystość, co czyni je kluczem do zmiany kultury pracy w firmie Heidelberg, a także symbolem tej zmiany”, podsumowuje Stephan Plenz, członek zarządu Heidelberg odpowiedzialny za technologię.

Źródło: Heidelberger Druckmaschinen AG

www.heidelberg.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764