Otwarcie nowej części Silesia City Center z udziałem Paris Hilton zostało nagrodzone przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych podczas gali wręczania nagród Solal Marketing Awards w Budapeszcie. Silesia City Center otrzymała Silver Solal Award w kategorii “Wielkie otwarcia, rozbudowy i renowacje”.
Impreza z udziałem celebrytki przyciągnęła w październiku do Silesii ponad 300 tys. osób, była także jednym z największych wydarzeń show biznesowych w 2011 roku. ICSC Solal Marketing Awards to najbardziej prestiżowe nagrody w branży centrów handlowych. Oprócz Silesia City Center wyróżnione zostały tylko 2 inne centra handlowe w Polsce.
Międzynarodowe jury uznało, że wielkie otwarcie nowej części Silesia City Center w 2011 roku to jedno z najbardziej spektakularnych wydarzeń w branży centrów handlowych na świecie. Laureatów Solal Marketing Awards poznaliśmy w nocy z czwartku na piątek. Otwarcie nowej części Silesia City Center z udziałem Hilton było jedną z najbardziej zauważalnych kampanii marketingowych. Silesię wyróżniono między innymi za rozmach oraz koncepcję całego wydarzenia.
- Hilton to kontrowersyjna postać i od początku liczyliśmy na to, że jej pojawienie się w Katowicach wzbudzi niesamowite emocje, często skrajne. Poza tym to postać jak żadna inna kojarząca się z zakupami, modą, uwielbieniem dla luksusu i wszystkiego co markowe, a więc idealnie wpisywała się w klimat centrum handlowego – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
I dodaje: - Otwarcie z udziałem Paris Hilton było aż 2-dniowym szaleństwem, składającym się z konferencji, imprezy VIP z udziałem gwiazdy oraz spotkania z fanami następnego dnia. W mediach natomiast to wydarzenie żyło przez 2 miesiące, sprawiając, że oczy wszystkich redakcji skierowane były na Silesia City Center. Dzięki temu udało nam się stworzyć jedno z najbardziej medialnych wydarzeń w 2011 roku i jedno z najbardziej spektakularnych w branży centrów handlowych w Polsce.
Jak podaje Silesia City Center wydarzenie to zapewniło centrum największą w historii galerii liczbę publikacji w mediach, a także jej wartość sięgającą 2,5 miliona Euro. W samym tylko październiku zanotowano wzrost wartości publikacji w stosunku do wartości w październiku 2010 o ponad 500 proc.
Za organizację eventu z udziałem Paris Hilton odpowiadała agencja Qlture Events. Działania PR prowadzone były przez agencję Guarana Communciations. Działaniami marketingowym, a także zakupem mediów zajął się dział marketingu Silesia City Center.
Źródło: Silesia City Center