Od 10 czerwca w warszawskim Centrum Handlowym Złote Tarasy będzie można oglądać wystawę finałowych zdjęć Grand Press Photo 2015. Na ekspozycji zaprezentowane zostaną 73 pojedyncze zdjęcia i 13 fotoreportaży, które trafiły do finału, w tym i nagrodzone. Zwiedzający będą też mogli poznać zwycięskie projekty dokumentalne (nowa kategoria w konkursie) oraz Photo Book of The Year 2014.
Finałowe prace zostały wybrane przez jury konkursu spośród blisko 5 tys. nadesłanych prac. Obradom jury przewodniczył Christopher Morris – fotoreporter „Time”, współzałożyciel VII Photo, jeden z najbardziej utytułowanych fotoreporterów na świecie.
Główną nagrodę Grand Press Photo 2015 otrzymał autor Zdjęcia Roku - Maciej Moskwa (Testigo Documentary). Fotografia przedstawia 12-letniego Hasuna w obozie dla syryjskich uchodźców w Suruc. Zdjęcie pochodzi z fotoreportażu pokazującego skutki ataku Państwa Islamskiego na kurdyjskie miasto Kobane w północnej Syrii. Doprowadził on do masowego exodusu ponad 300 tys. ludzi, którzy szukali schronienia w pobliskiej Turcji. Cały reportaż Macieja Moskwy zdobył drugą nagrodę w kategorii Wydarzenia-fotoreportaże. Rozmowę z autorem można obejrzeć na https://www.youtube.com/watch?v=PPD50zZ8-EU
Swoją trasę po Polsce wystawa Grand Press Photo 2015 rozpoczyna w Warszawie - w Centrum Handlowym Złote Tarasy będzie do 23 czerwca (poziom 1). Następnie odwiedzi 16 miast, m.in. Łódź, Poznań, Szczecin, Kraków, Wrocław, Toruń, Lublin.
Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo organizuje od 2005 roku miesięcznik „Press”. Celem konkursu jest promowanie polskiej fotografii prasowej i podnoszenie jej jakości. Grand Press Photo jest konkursem dla zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych, internetowych, w agencjach fotograficznych oraz dla freelancerów.
Mecenasem Grand Press Photo 2015 jest Nikon Polska.
Sponsorem Konkursu i Wystaw Grand Press Photo 2015 jest PZU.
Partnerem Głównym Polskie LNG.
Partnerzy: Kino Kultura, JM Hotel, Browar Perun, Envelo, Manta, Restauracja Kultura, Drukarnia Andrus, Online Idea.
Patroni medialni: TVP Kultura, Tok FM, Fotopolis.pl
Źródło: Press sp. z o.o. sp.k