logo
WIEDZA

Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników

Mateusz Zawiślak  PR 10.07.2018, przeczytano 201 razy
ilustracjastrzałka
Plakat firmy Dynatrace www.gdansk.pl

OOH i jego różne formy to już nie tylko medium reklamowe. Outdoor dla wielu marek i firm staje się wygodnym narzędziem przekazywania wartościowych informacji oraz budowania wizerunku. Coraz częściej znajduje także zastosowanie w procesach rekrutacyjnych stanowiąc ich uzupełnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/outdoor-jako-narzedzie-do-poszukiwania-pracownikow,37191,artykul.html

-  W czasach, gdy duża część firm przeniosła działania rekrutacyjne do internetu, wykorzystanie niestandardowych form rekrutacji (takich jak outdoor) może być świetnym pomysłem na wyróżnienie firmy, zwiększenie widoczności oraz dotarcie do nowej grupy docelowej. Co więcej, wyróżniająca się komunikacja outdoorowa może zwiększyć naszą widoczność również online, tak jak miało to ostatnio miejsce chociażby w przypadku firmy Dynatrace, o której plakatach rozpisywały się media w całej Polsce.  – stwierdza Agata Kruszka, autorka Hiring.Guide i konsultant ds. HR.

Innym ciekawym przykładem tego rodzaju działań była kampania biura podróży Rainbow Tours w 2016 roku, które poszukując pracownika na stanowisko programisty, postanowiło wykorzystać billboardy. Dodatkowym, ciekawym elementem był sam komunikat eksponowany na nośniku OOH, który informował potencjalnych kandydatów, że zanim nowo zatrudniony informatyk rozpocznie pracę, biuro podróży zafunduje mu wymarzone wakacje.

- Nieustannie szukamy nowych rozwiązań związanych z komunikacją, dlatego tym razem zależało nam, by zadziałać kreatywnie. Przy okazji pokazujemy, że praca w Rainbow jest ciekawa i pełna wyzwań. Wszyscy publikują ogłoszenia w gazetach lub korzystają z wyspecjalizowanych serwisów. My chcieliśmy pójść o krok dalej. Dlatego zareklamowaliśmy się na billboardach. - komentował w mediach nietypową rekrutację Michał Jaworski, dyrektor e-commerce w Rainbow.

ilustracjastrzałka
Źródło: http://bi.gazeta.pl

Współczesny rynek pracy nie jest łatwy pod względem pozyskania odpowiednich osób, o wymaganych kwalifikacjach, ale i umiejętnościach na dane stanowisko. Dynamicznie rozwijające się nowe technologie, zmiany w podejściu pracowników do miejsc pracy oraz przede wszystkim współczesna dominacja na nim grupy millennialsów, charakteryzowanych nierzadko jako roszczeniowych, mających własne zdanie nonkonformistów, narzuca często wychodzenie poza standardową komunikację również w procesach rekrutacyjnych.

W ostatnim czasie w przestrzeniach zewnętrznych zauważamy coraz więcej komunikatów informujących o ofertach pracy czy trwających procesach rekrutacyjnych. Przykłady pokazują, że zmienia się sposób wykorzystywania OOH jako medium.

- Outdoor jest nie tylko ciekawym kanałem reklamowym, ale coraz częściej staje się źródłem informacji, dopasowanej do lokalizacji – geotargetowanej. Co więcej, wiele badań, głównie z zagranicy potwierdza, że istnieją wyraźne zależności, pomiędzy treściami pojawiającymi się w przestrzeniach OOH, a wyszukiwaniem informacji w sieci, głównie, poprzez wyszukiwarki mobilne. To przekłada się na większą atrakcyjność komunikacji outdoorowej.  – podsumowuje Robert Dąbrowski, CEO Recevent - agencji OOH.

Współczesna technologia w zakresie reklamy zewnętrznej, którą dysponują i wykorzystują dostawcy oraz oferty nośników o ogólnopolskim zasięgu, znacznie ułatwiają procesy organizacji kampanii.  Outdoor staje się coraz bardziej przyjaznym, w zakresie planowania, medium co przekłada się także na większą kreatywność w komunikacji OOH.

Źródło: Recevent - Agencja OOH

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?
W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna...
Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku
Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co...
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
Efektywne kampanie Adwords z Senuto
Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup,...
 
czwartek 19.07.2018, 157 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone