logo
WIEDZA

Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników

  PR 10.07.2018, przeczytano 694 razy
ilustracjastrzałka
Plakat firmy Dynatrace www.gdansk.pl

OOH i jego różne formy to już nie tylko medium reklamowe. Outdoor dla wielu marek i firm staje się wygodnym narzędziem przekazywania wartościowych informacji oraz budowania wizerunku. Coraz częściej znajduje także zastosowanie w procesach rekrutacyjnych stanowiąc ich uzupełnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/outdoor-jako-narzedzie-do-poszukiwania-pracownikow,37191,artykul.html

-  W czasach, gdy duża część firm przeniosła działania rekrutacyjne do internetu, wykorzystanie niestandardowych form rekrutacji (takich jak outdoor) może być świetnym pomysłem na wyróżnienie firmy, zwiększenie widoczności oraz dotarcie do nowej grupy docelowej. Co więcej, wyróżniająca się komunikacja outdoorowa może zwiększyć naszą widoczność również online, tak jak miało to ostatnio miejsce chociażby w przypadku firmy Dynatrace, o której plakatach rozpisywały się media w całej Polsce.  – stwierdza Agata Kruszka, autorka Hiring.Guide i konsultant ds. HR.

Innym ciekawym przykładem tego rodzaju działań była kampania biura podróży Rainbow Tours w 2016 roku, które poszukując pracownika na stanowisko programisty, postanowiło wykorzystać billboardy. Dodatkowym, ciekawym elementem był sam komunikat eksponowany na nośniku OOH, który informował potencjalnych kandydatów, że zanim nowo zatrudniony informatyk rozpocznie pracę, biuro podróży zafunduje mu wymarzone wakacje.

- Nieustannie szukamy nowych rozwiązań związanych z komunikacją, dlatego tym razem zależało nam, by zadziałać kreatywnie. Przy okazji pokazujemy, że praca w Rainbow jest ciekawa i pełna wyzwań. Wszyscy publikują ogłoszenia w gazetach lub korzystają z wyspecjalizowanych serwisów. My chcieliśmy pójść o krok dalej. Dlatego zareklamowaliśmy się na billboardach. - komentował w mediach nietypową rekrutację Michał Jaworski, dyrektor e-commerce w Rainbow.

ilustracjastrzałka
Źródło: http://bi.gazeta.pl

Współczesny rynek pracy nie jest łatwy pod względem pozyskania odpowiednich osób, o wymaganych kwalifikacjach, ale i umiejętnościach na dane stanowisko. Dynamicznie rozwijające się nowe technologie, zmiany w podejściu pracowników do miejsc pracy oraz przede wszystkim współczesna dominacja na nim grupy millennialsów, charakteryzowanych nierzadko jako roszczeniowych, mających własne zdanie nonkonformistów, narzuca często wychodzenie poza standardową komunikację również w procesach rekrutacyjnych.

W ostatnim czasie w przestrzeniach zewnętrznych zauważamy coraz więcej komunikatów informujących o ofertach pracy czy trwających procesach rekrutacyjnych. Przykłady pokazują, że zmienia się sposób wykorzystywania OOH jako medium.

- Outdoor jest nie tylko ciekawym kanałem reklamowym, ale coraz częściej staje się źródłem informacji, dopasowanej do lokalizacji – geotargetowanej. Co więcej, wiele badań, głównie z zagranicy potwierdza, że istnieją wyraźne zależności, pomiędzy treściami pojawiającymi się w przestrzeniach OOH, a wyszukiwaniem informacji w sieci, głównie, poprzez wyszukiwarki mobilne. To przekłada się na większą atrakcyjność komunikacji outdoorowej.  – podsumowuje Robert Dąbrowski, CEO Recevent - agencji OOH.

Współczesna technologia w zakresie reklamy zewnętrznej, którą dysponują i wykorzystują dostawcy oraz oferty nośników o ogólnopolskim zasięgu, znacznie ułatwiają procesy organizacji kampanii.  Outdoor staje się coraz bardziej przyjaznym, w zakresie planowania, medium co przekłada się także na większą kreatywność w komunikacji OOH.

Źródło: Recevent - Agencja OOH

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?
Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.
Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową
Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Na 20. urodziny Google zaprasza do świata, w którym nie trzeba myśleć
Ile decyzji, które mają dla nas finansowe, zawodowe czy osobiste konsekwencje, jesteśmy w stanie powierzyć sztucznej inteligencji?
Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące...
Gościnne blogowanie – po co publikować własne artykuły na stronach partnerów?
Prowadzenie bloga firmowego jest integralną częścią działań content marketingowych. Informujemy tam o nowościach, dzielimy się wiedzą i edukujemy klientów na temat swoich produktów. Własny blog ma mnóstwo zalet. Dzisiaj jednak kilka słów o blogowaniu gościnnym – dowiedz się, co możesz zyskać dzięki publikowaniu artykułów nie tylko na...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone