logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników

  PR 10.07.2018, przeczytano 1807 razy
ilustracjastrzałka
Plakat firmy Dynatrace www.gdansk.pl

OOH i jego różne formy to już nie tylko medium reklamowe. Outdoor dla wielu marek i firm staje się wygodnym narzędziem przekazywania wartościowych informacji oraz budowania wizerunku. Coraz częściej znajduje także zastosowanie w procesach rekrutacyjnych stanowiąc ich uzupełnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/outdoor-jako-narzedzie-do-poszukiwania-pracownikow,37191,artykul.html

-  W czasach, gdy duża część firm przeniosła działania rekrutacyjne do internetu, wykorzystanie niestandardowych form rekrutacji (takich jak outdoor) może być świetnym pomysłem na wyróżnienie firmy, zwiększenie widoczności oraz dotarcie do nowej grupy docelowej. Co więcej, wyróżniająca się komunikacja outdoorowa może zwiększyć naszą widoczność również online, tak jak miało to ostatnio miejsce chociażby w przypadku firmy Dynatrace, o której plakatach rozpisywały się media w całej Polsce.  – stwierdza Agata Kruszka, autorka Hiring.Guide i konsultant ds. HR.

Innym ciekawym przykładem tego rodzaju działań była kampania biura podróży Rainbow Tours w 2016 roku, które poszukując pracownika na stanowisko programisty, postanowiło wykorzystać billboardy. Dodatkowym, ciekawym elementem był sam komunikat eksponowany na nośniku OOH, który informował potencjalnych kandydatów, że zanim nowo zatrudniony informatyk rozpocznie pracę, biuro podróży zafunduje mu wymarzone wakacje.

- Nieustannie szukamy nowych rozwiązań związanych z komunikacją, dlatego tym razem zależało nam, by zadziałać kreatywnie. Przy okazji pokazujemy, że praca w Rainbow jest ciekawa i pełna wyzwań. Wszyscy publikują ogłoszenia w gazetach lub korzystają z wyspecjalizowanych serwisów. My chcieliśmy pójść o krok dalej. Dlatego zareklamowaliśmy się na billboardach. - komentował w mediach nietypową rekrutację Michał Jaworski, dyrektor e-commerce w Rainbow.

ilustracjastrzałka
Źródło: http://bi.gazeta.pl

Współczesny rynek pracy nie jest łatwy pod względem pozyskania odpowiednich osób, o wymaganych kwalifikacjach, ale i umiejętnościach na dane stanowisko. Dynamicznie rozwijające się nowe technologie, zmiany w podejściu pracowników do miejsc pracy oraz przede wszystkim współczesna dominacja na nim grupy millennialsów, charakteryzowanych nierzadko jako roszczeniowych, mających własne zdanie nonkonformistów, narzuca często wychodzenie poza standardową komunikację również w procesach rekrutacyjnych.

W ostatnim czasie w przestrzeniach zewnętrznych zauważamy coraz więcej komunikatów informujących o ofertach pracy czy trwających procesach rekrutacyjnych. Przykłady pokazują, że zmienia się sposób wykorzystywania OOH jako medium.

- Outdoor jest nie tylko ciekawym kanałem reklamowym, ale coraz częściej staje się źródłem informacji, dopasowanej do lokalizacji – geotargetowanej. Co więcej, wiele badań, głównie z zagranicy potwierdza, że istnieją wyraźne zależności, pomiędzy treściami pojawiającymi się w przestrzeniach OOH, a wyszukiwaniem informacji w sieci, głównie, poprzez wyszukiwarki mobilne. To przekłada się na większą atrakcyjność komunikacji outdoorowej.  – podsumowuje Robert Dąbrowski, CEO Recevent - agencji OOH.

Współczesna technologia w zakresie reklamy zewnętrznej, którą dysponują i wykorzystują dostawcy oraz oferty nośników o ogólnopolskim zasięgu, znacznie ułatwiają procesy organizacji kampanii.  Outdoor staje się coraz bardziej przyjaznym, w zakresie planowania, medium co przekłada się także na większą kreatywność w komunikacji OOH.

Źródło: Recevent - Agencja OOH

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764