logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Outreach Marketing - tajna broń marketera

  PR 09.05.2024, przeczytano 1435 razy
ilustracja

Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest prostym zadaniem, nawet przy szerokim wachlarzu możliwości, jakie daje współczesny marketing. Co zrobić, gdy dotychczas stosowane praktyki nie przynoszą zadowalających efektów? Rozwiązaniem może okazać się outreach, czyli metoda aktywnego pozyskiwania linków, polegająca na bezpośrednim kontakcie np. z autorem strony czy jej edytorem w celu publikacji wartościowych treści, które jednocześnie nie będą materiałami sponsorowanymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/outreach-marketing---tajna-bron-marketera,404151,artykul.html

Outreach - ważna część strategii SEO?

Outreach staje się jedną z popularniejszych i efektywnych strategii off-site SEO, będąc jednocześnie najbardziej „white hatową” metodą pozyskiwania linków. Biorąc pod uwagę główne założenia outreach marketingu, specjaliści SEO powinni skupić swoje działania na serwisach o tematyce jak najbardziej zbliżonej do profilu działalności firmy. Nie należy przy tym zapominać o partnerskim wymiarze relacji – link dodany na stronie wydawcy musi nieść wartość dla odbiorców serwisu. Zwykle jest to artykuł opublikowany w ramach guest postingu, czyli publikowania wysokiej jakości treści artykułów na zewnętrznych witrynach lub blogach w zamian za umieszczenie linku zwrotnego do strony. Nieco inną formą jest z kolei link insertion, która polega na dodaniu linku do już istniejącej treści. Natomiast odnośnik musi stanowić dodatkową wartość dla stworzonego materiału i stanowić informację uzupełniającą dla czytelnika.

 W strategii outreach stosowanej w SEO ważne jest to, że teksty zawierające link nie są oznaczone jako „sponsorowane” – w końcu nie mówimy o standardowych artykułach reklamowych, a o tekstach wysokiej jakości, które mają zagwarantować odbiorcy dodatkową wartość. To wymaga oczywiście sporego wysiłku związanego z tworzeniem treściwyszukiwaniem jakościowych serwisówprowadzeniem rozmów i nawiązaniem partnerskich relacji z wydawcami lub właścicielami strony – co może być dużym wyzwaniem szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają działania w tym zakresie. Dlatego na naszej platformie mamy usługę outreach, która pozwala zdjąć ten ciężar z barków osób poszukujących nowych, jakościowych serwisów do linkowania. Wystarczy, że określimy kategorię tematyczną strony i link wraz z anchorem, a reszta jest po naszej stronie – od selekcji stron, przez nawiązanie relacji, aż po sfinalizowanie współpracy czy stworzenie wartościowego tekstu – mówi Agata Gruszka, International SEO Manager, WhitePress.

Działania outreach’owe mogą być idealnym uzupełnieniem działań link buldingowych. – Co ważne, to przede wszystkim szansa na dywersyfikację źródeł pozyskanych linków i dotarcie do tych miejsc, do których najpewniej nie dotarła konkurencja. Tę usługę realizujemy aktualnie w trzech językach: angielskim, hiszpańskim i portugalskim. A w najbliższym czasie planujemy systematycznie rozszerzać zakres o kolejne, aby zwiększać obszar tego rodzaju działań – dodaje Anna Halama-Flisowska, WhitePress.

Outreach w digital PR

W badaniu przeprowadzonym przez Content Marketing Institute 57 proc. marketerów przyznało, że ich największym wyzwaniem w 2024 roku będzie dopasowanie treści do wymagań potencjalnych klientów[1]. Zrozumienie potrzeb odbiorców znalazło się również w pierwszej trójce czynników, na których w najbliższym czasie będą skupiać się specjaliści SEO i content marketingowcy – to z kolei wniosek z raportu State Of SEO 2024 autorstwa Search Engine Journal[2]. A to pozwala przypuszczać, że tradycyjne notki prasowe będą ustępowały miejsca bardziej zaangażowanym formom komunikacji.

-  Wykorzystując outreach w połączeniu z digital PR-em mamy możliwość dotarcia z jakościowym contentem do kluczowych przedstawicieli mediów cyfrowych. Co istotne, nie zawsze muszą być to treści stricte związane z marką. W komunikacji warto postawić również na tworzenie takich materiałów, które będą cenne zarówno dla branży, jak i mediów. Na przykład różnego rodzaju raporty, e-booki, infografiki czy badania, w których również możemy zawrzeć linki jako źródło pochodzenia danych. Dlatego też, outreach to skuteczne narzędzie nie tylko dla nowych marek, ale również w momencie, kiedy startujemy np. z nową kampanią, launch’em produktu czy promocją publikacji – wyjaśnia Anna Halama-Flisowska, WhitePress.

Outreach w influencer marketingu

Kluczem do sukcesu outreach marketingu jest również odpowiedni dobór osób, z którymi chcemy nawiązać współpracę. Podczas tego zadania należy się kierować nie tylko czynnikami ilościowymi, lecz także – a nawet przede wszystkim – tymi jakościowymi.

Dobrze obrazuje to rozwijający się od kilku lat trend w influencer marketingu, polegający na coraz większym zainteresowaniu usługami influencerów z mniejszą, ale zaangażowaną społecznością. Według raportu The State of Influencer Marketing w 2024 roku najwięcej (44 proc.) marek postawiło na współpracę z nanoinfluencerami, czyli internetowymi twórcami, których liczba obserwujących nie przekracza 10 tys.[3] Często są to osoby działające w wąskiej dziedzinie, przyciągające entuzjastów jakiegoś konkretnego tematu. I to właśnie one mogą przyczynić się do większej skuteczności danej kampanii outreachowej.

– Musimy zwrócić uwagę na to, jak dużo wspólnego z naszą marką ma influencer, z którym chcemy nawiązać współpracę. Przeanalizować jakość contentu, poziom zaangażowania obserwujących, sprawdzić ich demografię. Influencer outreach to zaangażowanie do współpracy osoby z aktywną społecznością w celu wsparcia działań marketingowych. Zaufanie do produktów bądź usług, które są rekomendowane przez osoby, które cieszą się sympatią danej grupy docelowej, może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe – mówi Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing, WhitePress oraz wykładowca Influencer Marketingu na AGH, WSB i WSEI.

Wybór wśród twórców internetowych jest ogromny i może przyprawić o zawrót głowy niejednego marketera. Jak wskazuje Raport Strategiczny IAB Polska, najbardziej aktualne badania z 2023 roku mówią o ponad 700 tys. kont, które można zakwalifikować jako „influencerskie”.[4] Jak zatem znaleźć wśród nich odpowiednią osobę do współpracy? – Na przykład w WhitePress realizujemy management twórców internetowych, odpowiadamy za całościowy przebieg współpracy, a to daje komfort zarówno influencerom, jak i zleceniodawcom - dodaje Patrycja Górecka-Butora.

Podsumowując, outreach marketing wykorzystywany w SEO, Digital PR czy influencer marketingu, polega na nawiązaniu współpracy z osobami w istotny sposób związanymi z marką, takimi jak dziennikarz, właściciel serwisu internetowego czy twórca. Podstawą skuteczności tej strategii jest budowanie partnerskiej relacji oraz obustronna chęć zapewnienia odbiorcom wartościowych, przydatnych treści, które jednocześnie nie będą traktowane jako reklama, czyli treści sponsorowane.

Źródło: IAB Polska

iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Content Marketing Institute, B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends: Outlook for 2024

[2] Search Engine Journal, State of SEO 2024

[3] The State of Inluencer Marketing 2024, Report

[4] Raport Strategiczny IAB Polska, Influencer Marketing, 2023

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Psychologia koloru w marketingu - znane marki i ich strategie
Kolory to nie tylko estetyka, ale i potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na emocje i decyzje zakupowe. W drugiej części artykułu odkrywamy, jak marki takie jak Coca-Cola, Netflix czy Starbucks wykorzystują psychologię kolorów, by budować wizerunek i przyciągać klientów.
W dzisiejszym świecie marketingu, w którym konsumenci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nieustannie rośnie, standardowe rozwiązania przestają robić wrażenie. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług i produktów, ale także indywidualnego podejścia. Właśnie dlatego personalizacja stała się jednym z najważniejszych trendów w branży reklamowej. Jednym z...
Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
Zmiana postaw społecznych poprzez kampanie edukacyjne to duże wyzwanie, które wymaga dobrego pomysłu i przyciągnięcia uwagi lokalnej społeczności. Aby dotrzeć z przekazem do mieszkańców, trzeba im uświadomić, że problem poruszany w kampanii faktycznie ich dotyczy, a dobre nawyki poprawią jakość życia w najbliższym otoczeniu.
Historia opakowań na jajka - wielkanocne inspiracje z Antalis
Opakowania na jajka, choć często niedoceniane, to prawdziwy przykład ludzkiej kreatywności i innowacyjności. Od prostych słomianych koszyków po nowoczesne, ekologiczne wytłaczanki – ich historia pokazuje, jak design i technologia ewoluowały, by sprostać praktycznym potrzebom.
Cięcie laserowe w reklamie i poligrafii: precyzja, która robi różnicę
Współczesna poligrafia i reklama nieustannie dążą do innowacji, które umożliwiają tworzenie produktów o coraz wyższej jakości, większej estetyce i lepszym dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klienta. W tym kontekście jedną z technologii, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, jest cięcie laserowe. Ta nowoczesna metoda obróbki materiałów nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764