Motywem przewodnim kampanii jest do połowy ostrzyżona owca, wyrażająca swoje zdegustowanie koniecznością płacenia fiskusowi, becząc „Podatki są beeeee!”
Kampania zachęca do zakładania kont IKZE w Union Investment TFI, by skorzystać z ulgi podatkowej i zaoszczędzić na podatku dochodowym – nawet do 1520 zł.
Ideą przewodnią kampanii jest zachęcenie Polaków do oszczędzania na emeryturę, bo jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Polska w 2015 roku, jedynie 4% osób pracujących deklaruje chęć indywidualnego oszczędzania na przyszłą emeryturę. Co więcej, większość z nich zakłada lokaty bankowe, podczas gdy najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (które posiada tylko 8% oszczędzających).
– Chcielibyśmy, żeby kampania była jak najbardziej widoczna w mediach, gdyż zwraca uwagę na ważny problem społeczny. Oszczędzanie na przyszłą emeryturę jest powszechnie bagatelizowane przez Polaków. Nasza kampania ma na celu uświadomienie, że zabezpieczenie przyszłego bytu przy pomocy konta IKZE jest nie tylko rozsądne, ale także korzystne pod względem podatkowym. To jedna z niewielu inwestycji na przyszłość, która przynosi wymierne zyski niemal od razu - w postaci ulgi podatkowej – mówi Danuta Musiał, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji w Union Investment TFI.
Na początku kampanii w sieci pojawiły się viralowe filmiki, których główną bohaterką jest owca. Media-mix obejmuje media drukowane oraz elektroniczne. W ramach kampanii w mediach pojawią się artykuły związane z oszczędzaniem na emeryturę, kontami IKZE i ulgami podatkowymi, m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Newsweeku”, „Polityce”, „Wprost” i „Forum”. Działania reklamowe w Internecie będą prowadzone na portalach o tematyce finansowej oraz lifestylowej. Kampanii będą towarzyszyć też działania sponsoringowe prowadzone w TVN24, jak i aktywności na antenie wybranych stacji radiowych m.in.: TOK FM, Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda .
Podczas kampanii „aktywny emerytalnie” będzie profil Union Investment TFI na Twitterze (https://twitter.com/UI_TFI). Będą na nim publikowane ciekawostki związane z tematyką ulg podatkowych i oszczędzania na emeryturę przy pomocy kont IKE i IKZE. Aktywny będzie także hasztag #tnijpodatki oraz strona www.tnijpodatki.pl.
Po stronie Union Investment TFI zespołem przygotowującym kampanię kieruje Danuta Musiał. Za kreację odpowiada S4. Koncept mediowy, planowanie i zakup mediów zrealizował dom mediowy Lowe Media.
Źródło: Union Investment