logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Owce, prezydencja i parasolki

  PR 03.07.2011, przeczytano 3455 razy
ilustracjastrzałka
Magdalena Gieorgica, Account Director, Weber Shandwick

Przedwczoraj objęliśmy prezydencję, tymczasem Google zamiast kolorowego loga zamieściło obrazek pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce”… o tym i wielu innych aspektach prezydencji pisze w swoim felietonie Magdalena Gierogica, Account Director w Weber Shandwick.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/owce%2C-prezydencja-i-parasolki,12825,artykul.html

Znana z trafnych komentarzy, wyrażanych we własnym logo, firma Google w dzień objęcia przez Polskę prezydencji nie zawiodła i zamiast kolorowego loga prezydencji zamieściła obrazek pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce”, próbując się potem tłumaczyć, że ten obrazek wybrano specjalnie, i że ma on uświetnić inaugurację.

Prezydencja to wielki projekt społeczno-kulturalny. To szansa na pokazanie, że po naszych ulicach nie chodzą ani owce, ani białe niedźwiedzie, ani też nie latają kolorowe bączki. To niewątpliwie największa europejska prezentacja kultury naszego kraju po 1989 roku. Czy ją dobrze wykorzystamy? Mimo, że wielu specjalistów od marketingu i PR wydało w ostatnim czasie dużo pieniędzy na wróżki i na tej podstawie twierdzi, że nie – poczekajmy i zobaczmy. Bo o efektach będzie można mówić dopiero za po pół roku.
Póki co – koń jaki jest każdy widzi. Rozkręciliśmy się kolorowym bączkiem – symbolem prezydencji, potem potknęliśmy o logo, które jest za dobre i dlatego w dobrym tonie trzeba się wypowiadać o nim źle, wreszcie wywołaliśmy kryzysy lokalne niedoróbkami na oficjalnych stronach internetowych (stolica Podkarpacia obraziła się np., że ma ją promować pomnik w kształcie łechtaczki).

Potem kiedy miało być wesoło i kosmopolitycznie, a zagraniczne gwiazdy miały śpiewać polskie piosenki, dzieci wspinać po wielkiej instalacji, a mistrzowie folku i jazzu przestać marudzić, że są niszowi - spadł deszcz i zamiast tłumów warszawiaków na imprezach plenerowych, zmyślnie przygotowanych według schematu „dla każdego coś miłego”, zaroiło się na tzw. mieście od kolorowych parasolek i peleryn. Ktoś ze słabym wzrokiem mógłby je nawet pomylić ze strzałkami trzymającymi się za ręce – tymi z prezydencjalnego logotypu. Ale oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach tego nie zrobi, bo wtedy trzeba by było przyznać, że logo prezydencji wcale nie jest takie złe. A Polakowi nigdy w życiu przez gardło nie przejdzie, że inny Polak coś zrobił dobrze, niezależnie czy chodzi o prezydencję, czy wypasienie stada owiec.

Magdalena Gieorgica
Account Director, Weber Shandwick

Dodatkowe informacje:

Magdalena Gieorgica ma ponad 12 lat doświadczenia w branży Public Relations (PR korporacyjny, produktowy i kryzysowy). Przez ostatnie 7 lat była Project Directorem i Account Directorem w agencjach Mmd (obecnie Grayling) i Dynamics PR oraz w Instytucie Homo Homini. Była także doradcą Ministra Zdrowia Marka Balickiego ds. mediów i PR. Jest twórcą kilkudziesięciu kampanii komunikacyjnych dla klientów z branży finansowej, dóbr szybko zbywalnych, lotniczej oraz ochrony zdrowia. Koordynowała wiele kampanii i projektów na poziomie europejskim, m.in. plan strategiczny wprowadzenia na polski rynek linii lotniczych WIZZ i easyJet. Pracowała dla ponad 40 klientów, m.in. Henkel, P&G, Kraft, Danone, LU, Boeing, Michelin, LaSer/ Sygma Bank, Wrigley, KRKA, Polfa Kutno, Dulux. Jest coachem, wykładowcą akademickim i trenerem ds. relacji z mediami.

Magdalena Gieorgica jest absolwentką specjalizacji Marketing Medialny i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Publikowała w Rzeczpospolitej, nowojorskim Nowym Dzienniku; była także korespondentem BBC z Nowego Jorku. Od zeszłego roku prowadzi bloga nt. wizerunku na Wirtualnych Mediach.

O Weber Shandwick

Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations z biurami działającymi na wszystkich rozwiniętych rynkach świata. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji marketingowej i programach kontaktów z mediami, Public Affairs i doradztwie związanym z komunikacją korporacyjną. Weber Shandwick świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie PR internetowego, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.webershandwick.com.

Weber Shandwick otworzył swoje biuro w Polsce w kwietniu 2006. Agencja działa
w strukturze McCann WorldGroup. Obsługuje m.in.: MasterCard, Microsoft, The Walt Disney Company, Tesco, Exxon Mobil, Nespresso i Program Odpowiedzialnej Sprzedaży „STOP18”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Tusk nawet nie daje sobie sprawy z tego, jak siebie i nas ośmiesza. Propaganda, w którą uwierzyli sami propagandyści, ma w sobie już coś komicznego, ale też katastroficznego. Z tego zostanie tylko jedno wielkie bum!

avatar użytkownika
,

Chcielibyśmy móc liczyć na to, że nasi goście dostrzegą różnicę między nami a dużymi portalami ogólno-tematycznymi typu Onet czy Gazeta, gdzie wrą dyskusje na tematy polityczne. Artykuł dotyczył wprawdzie sprawy z dziedziny polityki, ale znalazł się tu bo omawia ją z punktu widzenia specjalisty od PR. Zapraszamy do dyskutowania poruszonego w tekście aspektu inauguracji naszej prezydencji, natomiast prosimy o powstrzymanie się od komentarzy na tematy czysto polityczne, nie związane ani z tematyką tekstu ani naszego serwisu.  

Najnowsze w tym dziale

Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764