logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Owce, prezydencja i parasolki

  PR 03.07.2011, przeczytano 3649 razy
ilustracjastrzałka
Magdalena Gieorgica, Account Director, Weber Shandwick

Przedwczoraj objęliśmy prezydencję, tymczasem Google zamiast kolorowego loga zamieściło obrazek pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce”… o tym i wielu innych aspektach prezydencji pisze w swoim felietonie Magdalena Gierogica, Account Director w Weber Shandwick.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/owce%2C-prezydencja-i-parasolki,12825,artykul.html

Znana z trafnych komentarzy, wyrażanych we własnym logo, firma Google w dzień objęcia przez Polskę prezydencji nie zawiodła i zamiast kolorowego loga prezydencji zamieściła obrazek pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce”, próbując się potem tłumaczyć, że ten obrazek wybrano specjalnie, i że ma on uświetnić inaugurację.

Prezydencja to wielki projekt społeczno-kulturalny. To szansa na pokazanie, że po naszych ulicach nie chodzą ani owce, ani białe niedźwiedzie, ani też nie latają kolorowe bączki. To niewątpliwie największa europejska prezentacja kultury naszego kraju po 1989 roku. Czy ją dobrze wykorzystamy? Mimo, że wielu specjalistów od marketingu i PR wydało w ostatnim czasie dużo pieniędzy na wróżki i na tej podstawie twierdzi, że nie – poczekajmy i zobaczmy. Bo o efektach będzie można mówić dopiero za po pół roku.
Póki co – koń jaki jest każdy widzi. Rozkręciliśmy się kolorowym bączkiem – symbolem prezydencji, potem potknęliśmy o logo, które jest za dobre i dlatego w dobrym tonie trzeba się wypowiadać o nim źle, wreszcie wywołaliśmy kryzysy lokalne niedoróbkami na oficjalnych stronach internetowych (stolica Podkarpacia obraziła się np., że ma ją promować pomnik w kształcie łechtaczki).

Potem kiedy miało być wesoło i kosmopolitycznie, a zagraniczne gwiazdy miały śpiewać polskie piosenki, dzieci wspinać po wielkiej instalacji, a mistrzowie folku i jazzu przestać marudzić, że są niszowi - spadł deszcz i zamiast tłumów warszawiaków na imprezach plenerowych, zmyślnie przygotowanych według schematu „dla każdego coś miłego”, zaroiło się na tzw. mieście od kolorowych parasolek i peleryn. Ktoś ze słabym wzrokiem mógłby je nawet pomylić ze strzałkami trzymającymi się za ręce – tymi z prezydencjalnego logotypu. Ale oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach tego nie zrobi, bo wtedy trzeba by było przyznać, że logo prezydencji wcale nie jest takie złe. A Polakowi nigdy w życiu przez gardło nie przejdzie, że inny Polak coś zrobił dobrze, niezależnie czy chodzi o prezydencję, czy wypasienie stada owiec.

Magdalena Gieorgica
Account Director, Weber Shandwick

Dodatkowe informacje:

Magdalena Gieorgica ma ponad 12 lat doświadczenia w branży Public Relations (PR korporacyjny, produktowy i kryzysowy). Przez ostatnie 7 lat była Project Directorem i Account Directorem w agencjach Mmd (obecnie Grayling) i Dynamics PR oraz w Instytucie Homo Homini. Była także doradcą Ministra Zdrowia Marka Balickiego ds. mediów i PR. Jest twórcą kilkudziesięciu kampanii komunikacyjnych dla klientów z branży finansowej, dóbr szybko zbywalnych, lotniczej oraz ochrony zdrowia. Koordynowała wiele kampanii i projektów na poziomie europejskim, m.in. plan strategiczny wprowadzenia na polski rynek linii lotniczych WIZZ i easyJet. Pracowała dla ponad 40 klientów, m.in. Henkel, P&G, Kraft, Danone, LU, Boeing, Michelin, LaSer/ Sygma Bank, Wrigley, KRKA, Polfa Kutno, Dulux. Jest coachem, wykładowcą akademickim i trenerem ds. relacji z mediami.

Magdalena Gieorgica jest absolwentką specjalizacji Marketing Medialny i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Publikowała w Rzeczpospolitej, nowojorskim Nowym Dzienniku; była także korespondentem BBC z Nowego Jorku. Od zeszłego roku prowadzi bloga nt. wizerunku na Wirtualnych Mediach.

O Weber Shandwick

Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations z biurami działającymi na wszystkich rozwiniętych rynkach świata. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji marketingowej i programach kontaktów z mediami, Public Affairs i doradztwie związanym z komunikacją korporacyjną. Weber Shandwick świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie PR internetowego, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.webershandwick.com.

Weber Shandwick otworzył swoje biuro w Polsce w kwietniu 2006. Agencja działa
w strukturze McCann WorldGroup. Obsługuje m.in.: MasterCard, Microsoft, The Walt Disney Company, Tesco, Exxon Mobil, Nespresso i Program Odpowiedzialnej Sprzedaży „STOP18”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Tusk nawet nie daje sobie sprawy z tego, jak siebie i nas ośmiesza. Propaganda, w którą uwierzyli sami propagandyści, ma w sobie już coś komicznego, ale też katastroficznego. Z tego zostanie tylko jedno wielkie bum!

avatar użytkownika
,

Chcielibyśmy móc liczyć na to, że nasi goście dostrzegą różnicę między nami a dużymi portalami ogólno-tematycznymi typu Onet czy Gazeta, gdzie wrą dyskusje na tematy polityczne. Artykuł dotyczył wprawdzie sprawy z dziedziny polityki, ale znalazł się tu bo omawia ją z punktu widzenia specjalisty od PR. Zapraszamy do dyskutowania poruszonego w tekście aspektu inauguracji naszej prezydencji, natomiast prosimy o powstrzymanie się od komentarzy na tematy czysto polityczne, nie związane ani z tematyką tekstu ani naszego serwisu.  

Najnowsze w tym dziale

Cyfrowa wyobraźnia w dobie AI
Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego 2025 AI do 2030 roku stworzy globalnie 170 milionów miejsc pracy, a zlikwiduje 92 miliony stanowisk. Jednocześnie z raportu AI Index 2025 przygotowanego przez Uniwersytet Stanforda wynika, że koszty korzystania ze sztucznej inteligencji lawinowo maleją. Przez dwa lata koszt miliona tokenów spadł z 20 dolarów do 7…...
Wywiad z Olegiem Topchiyem, założycielem platformy Freelancehunt
Polecamy wywiad z Olegiem Topchiyem przygotowany specjalnie dla Signs.pl przez biuro prasowe Freelancehunt, w którym opowiada o początkach i obecnych perspektywach platformy w Polsce, porusza także kwestie związane z przyszłością freelancingu w obliczu wyzwań takich jak rozwój sztucznej inteligencji.
Krótka forma, długie wrażenie – czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową.
Technologiczne absurdy w świecie retailu ograniczają biznesy
Według danych Eurostat zaledwie co czwarta firma w Unii Europejskiej wdrożyła w swojej działalności e-commerce. Na tle innych państw członkowskich Polska wypada dość słabo – zajmuje 22 miejsce z wynikiem 18 proc[1]. Unikanie sprzedaży online i brak strategii omnichannel nie są jedynymi problemami,...
PR w erze AI: komunikacja, która łączy, a nie tylko informuje
Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą rolę w komunikacji, autentyczność staje się nieodzownym elementem budowania zaufania do marki. Według raportu Global Communications Report, aż 87% specjalistów PR uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich praca będzie wyglądać zupełnie inaczej – z naciskiem na integrację...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764