logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Packaging Innovations: Od puszki Campbella po najnowsze opakowania

   06.04.2016, przeczytano 1142 razy
ilustracjastrzałka

Puszka zupy konserwowej Campbella Andy'ego Warhola uznawana jest za najsłynniejsze opakowanie świata. Ekspozycja dzieła, które pomogło pop-artowi stać się najpopularniejszym nurtem artystycznym w Stanach Zjednoczonych, będzie jedną z atrakcji 8. edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w EXPO XXI Warszawa w dniach 12-13 kwietnia. W imprezy najbardziej innowacyjne opakowania zaprezentuje niemal 200 wystawców, czołowe firmy z Polski i zagranicy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/packaging-innovations%3A-od-puszki-campbella-po-najnowsze-opakowania,28072,artykul.html

Warhol w EXPO XXI Warszawa na Targach Packaging Innovations

Seria obrazów Puszki z zupą firmy Campbell, nazywana także 32 puszkami z zupą firmy Campbell, powstała w 1962 r. Składają się na nią płótna prezentujące puszki we wszystkich dostępnych w tamtych czasach smakach. W hali EXPO XXI zostanie zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez Andy Warhola i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło jest w posiadaniu słowackiej firmy JobArt. 

Ikona świata popkultury w zestawieniu z najnowszymi trendami w branży doskonale pokazuje jak długą drogę przebyły opakowania – od papierowej opaski i metalowej puszki po inteligentne opakowania. A to one często stanowią o sile produktu i jego sukcesie w wymiarze komercyjnym. Jak pokazują badania niemal połowa konsumentów wybiera nowy produkt kierując się wyłącznie wyglądem opakowania, a ponad 80% uważa, że znacząco wpływa ono na funkcjonalność i użyteczność. Miejscem, gdzie wyznacza się trendy i prezentuje najlepsze opakowania są od lat właśnie Międzynarodowe Targi Packaging Innovations  w Warszawie.

Przez opakowanie do serca… konsumenta

Podczas tegorocznych Targów Packaging Innovations zostanie zaprezentowane m.in. opakowanie wyprodukowane w 100% z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych,  nowatorski sposób transportu surowców i produktów płynnych jak również ekskluzywne, a zarazem unikatowe opakowanie typu premium na kolekcjonerską edycję Gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiele ciekawych i innowacyjnych opakowań znajdziemy w objętej patronatem medialnym Signs.pl Strefie Studenta. To właśnie tu spotkamy najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia z całej Polski. To im dedykowany jest konkurs na najciekawsze opakowanie, podzielony na dwie kategorie: „Głosowanie Internautów” oraz „Głosowanie Profesjonalistów”. W tej pierwszej największą liczbę głosów zdobyły prace:

  • I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, czyli dwufunkcyjny karton na toster. Po odpakowaniu urządzenia, możemy wykorzystać pudełko jako podajnik do chleba.
  • II miejsce – „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
  • III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, które może pomieścić 2 kg tych owoców - to najczęściej kupowana ilość przez pojedynczych konsumentów.


Ponadto w Strefie Studenta znajdziemy m.in. opakowanie na sok w kształcie stożka, dzięki, któremu nie musimy używać słomki, by spożyć napój czy ekologiczne opakowanie na warzywa. Spośród wszystkich prac jury wyłoni w trakcie Targów swoich laureatów Konkursu. Często ich pomysły trafiają na taśmy produkcyjne.

Targi Packaging Innovations rosną w siłę

W ciągu zaledwie 8 lat Targi Packaging Innovations zyskały markę jednego z najważniejszych spotkań branży w tej części Europy – co zgodnie podkreślają przedstawiciele zarówno polskich jak i zagranicznych firm. Każdego roku biorą w nich udział tysiące zwiedzających – osoby podejmujące decyzje związane z wyborem opakowań i linią promocyjną produktów.

Rekordowo prezentuje się liczba tegorocznych wystawców. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu było tak duże, że organizatorzy poszerzyli ekspozycję o dodatkową halę. Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workshops, gdzie prowadzone będą bezpłatne wykłady oraz warsztaty prowadzone przez branżowych ekspertów, podpowiadających „jak opakować brandy”. Wśród gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (Forin).

Rejestracja online na stronie www.packaginginnovations.pl pozwala na bezpłatny udział w targach, prezentacjach i warsztatach.

Źródło: Targi w Krakowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764