logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Packaging Innovations: Podsumowanie 8. edycji targów

   23.04.2016, przeczytano 1236 razy
ilustracja

Rekordowa liczba 4,5 tys. branżowych specjalistów odwiedziło 8. edycję Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/packaging-innovations%3A-podsumowanie-8.-edycji-targow,28299,artykul.html

To najlepsza impreza w Polsce jeśli chodzi o opakowania i nie mogło nas na niej zabraknąć (…) Świadomość konsumenta jest coraz większa, a wraz z nią rosną oczekiwania. Trzeba im sprostać, a inspiracje do zmiany znajdziemy właśnie tu, na Targach Packaging Innovations – mówił Robert Baczmaga, zwiedzający z firmy Delphi Błonie.

Podczas minionego wydarzenia, które odbyło się w dniach 12-13 kwietnia w EXPO XXI Warszawa ofertę zaprezentowało 200 wystawców, wśród których znalazły się czołowe firmy z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Czech, Ukrainy, czy Litwy. Zainteresowanie udziałem było tak duże, że po raz pierwszy organizator Targów Packaging Innovations postanowił otworzyć dodatkową halę wystawienniczą.

Od kilku lat to wydarzenie ma ugruntowaną pozycję, co sprawia, że pojawia się tutaj ogromna ilość zwiedzających, którzy są konkretni, wiedzą po co przychodzą i o co pytają. Cenimy sobie udział w Targach Packaging Innovations i cieszymy się, że z roku na rok są one coraz większe – mówił Bolesław Jasinowicz z firmy Fano.

Kontakty biznesowe i wiedza

W ocenie obecnych na Targach ekspertów, półki sklepowe w Polsce zmieniają się w sposób niezwykle dynamiczny i marki powinny za tą zmianą podążać. Dlatego niewątpliwą zaletą wydarzenia organizowanego przez firmę Targi w Krakowie jest bogaty program towarzyszący, obejmujący  m.in. aż dwie strefy workShops, w których równolegle prowadzone były bezpłatne wykłady oraz warsztaty. 

Zaproponowałem uczestnikom prezentacji, by spojrzeli na opakowanie nie tylko od strony projektowania graficznego, ale także na aspekty funkcjonalne. By myśleli w kategoriach wyzwań, zrewidowali swoje półki i podejście personelu w sklepie. Wszystko po to, by efekt końcowy był tożsamy z tym, który założył brand manager – mówił Robert Lis z firmy DS.Smith, podczas wykładu Opakowanie w marketing mix`ie: 9 sposobów na większą sprzedaż.

Warto wspomnieć, że wśród tegorocznych gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (ps. Forin). 

Wspieramy polskie talenty!

W trakcie Targów swoje pomysły na niezwykłe opakowania prezentowali nie tylko wystawcy, ale także najzdolniejsi twórcy młodego pokolenia. W ramach Strefy Studenta odbył się konkurs na najlepsze projekty. Profesjonalne Jury wytypowało laureatów:

  • I miejsce - Agnieszka Dudzińska – za  projekt „Pucius”, który umożliwia powtórne wykorzystanie opakowań na obuwie.
  • II miejsce - Aleksandra Gos – za “Hang On - take away soap”, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne , które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
  • III miejsce - Daria Kondracka – za „FLIK”, czyli opakowanie sprzedażowe na obuwie, które po przekształceniu umożliwia transport zawartości.


Wcześniej, jeszcze przed rozpoczęciem Targów, głosowali także internauci, według których podium wyglądało następująco:

  • I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy
  • II miejsce – „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
  • III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy


Udział w objętej patronatem medialnym Signs.pl Strefie Studenta to dla młodych projektantów szansa na promocję swojego talentu i zaistnienie w branży.

Od najsłynniejszego... po najbardziej innowacyjne opakowania

Niewątpliwą ozdobą 8. edycji Targów była ekspozycja oryginalnego dzieła Andy Warhola – legendarnej puszki Campbella, uznawanej za najsłynniejsze opakowanie świata. W EXPO XXI Warszawa został zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez autora i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło niewątpliwie podniosło prestiż wydarzenia, wzbudzając ogromne zainteresowanie uczestników. 


Tymczasem już dziś organizatorzy Targów zapraszają na ich 9. edycję, która odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2017 r. w EXPO XXI Warszawa.

Jesteśmy niezwykle dumni z kierunku i tempa rozwoju Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Firma Targi w Krakowie kupiła firmę easyFairs Poland dzięki czemu mogliśmy wykorzystać doświadczenie płynące z obydwu firm i dostarczyć naszym klientom jeszcze większego zadowolenia z udziału w targach. Ogromne, rekordowe zainteresowanie zwiedzających, liczny udział polskich i zagranicznych firm, współpraca z największymi markami obecnymi w naszym kraju
i uznanymi ekspertami, tak można podsumować Targi Packaging Innovations
- mówi Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie, organizatora Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations.

Źródło: Targi w Krakowie

www.packaginginnovations.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764