logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Packaging Innovations: Targi wystartowały

   02.04.2019, przeczytano 1757 razy
ilustracjastrzałka

W EXPO XXI Warszawa rozpoczeły się 11. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni można poznać ofertę ponad 200 wystawców oraz wziąć udział w licznych spotkaniach w strefach workShops. Jak potwierdzają dotychczasowi uczestnicy targów, na tym wydarzeniu trzeba być, ponieważ pokazuje ono trendy na najbliższy rok.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/packaging-innovations%3A-targi-wystartowaly,381916,artykul.html

Przygotowania do Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations trwają cały rok. To tysiące wykonanych połączeń oraz niezliczona ilość maili. To również szczegółowo opracowywana strategia. Organizatorzy dbają o bardzo wysoki poziom wydarzenia i z każdym rokiem stawiają sobie poprzeczkę coraz wyżej. Dużo pracy poświęcane jest przygotowaniu programu towarzyszącego. Tematy dobierane są wedle klucza najbardziej aktualnych trendów na rynku. Doceniają to goście, którzy licznie uczestniczą w spotkaniach z zaproszonymi ekspertami.

Warto dodać, że wszystkie prezentacje są bezpłatne, co w dobie licznie organizowanych szkoleń nie zdarza się często. Zaproszenie na wydarzenie kierowane jest tylko do osób związanych z branżą. Osoby te doceniają fakt, że podczas wydarzenia mogą podzielić się swym doświadczeniem, ale również jest to okazja do poznania swojej konkurencji.

Jak przyznaje Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations – największą nagrodą dla nas organizatorów jest zadowolenie naszych gości. Obserwujemy i rozmawiamy z nimi o tym, jakich produktów poszukują na targach, jakich wykładów i szkoleń potrzebują. Dzięki tej wiedzy jesteśmy gotowi spełnić najbardziej wymagające oczekiwania.

ilustracjastrzałka

Bogata oferta wystawców

Na targach spotkamy producentów i dostawców z całego świata. Będą to przedstawiciele wielu branż, m.in.: spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej i logistycznej. Warto podkreślić fakt, że na stoiskach prezentowane będą nie tylko same opakowania, ale również materiały do ich tworzenia, maszyny oraz rozwiązania logistyczne. Dzięki zróżnicowanej ofercie będziemy mogli przyjrzeć się z bliska całemu procesowi produkcyjnemu opakowania od A do Z.

Ekspozycja obejmować będzie 7 stref tematycznych: Logispack, Labelling, Ekopack, Luxpack, Printing, Safetypack oraz Co-Packaging. To sprawia, że warto zaplanować sobie kilka godzin, aby w pełni przyjrzeć się poszczególnym strefom. Nazwa wydarzenia zobowiązuje, dlatego podczas targów nie zabraknie również innowacji, których w tym roku wystawcy zaprezentują ponad 50. Dużo miejsca poświęcimy trendom eko, opakowaniom transparentnym oraz typu smart.

ilustracjastrzałka

Cała branża w jednym miejscu

Targi Packaging Innovations to doskonała okazja do nawiązania cennych relacji biznesowych. To największa wartość wydarzenia. Z doświadczenia wiemy, że nabyte kontakty szybko owocują
w przyszłości. Potwierdzają to zarówno wystawcy jak i goście. Również eksperci, którzy prowadzą szkolenia w strefach workShops podkreślają, że ich słuchacze to osoby z dużym doświadczeniem, które zawsze zadają celne pytania. Dlatego prezentacje są bardzo starannie przygotowywane, a tematyka precyzyjnie dobierana.

Organizatorzy Targów Packaging Innovations wiedzą, jak ważne jest umiejętne połączenie teorii z praktyką, dlatego do współpracy zapraszają cenionych ekspertów. Strefa workShops w tym roku obejmie ponad 30 spotkań będących esencją specjalistycznych zagadnień i wnikliwą analizą przypadku. Wśród tematów pojawią się między innymi: Zabezpieczenie i komunikacja marki (Katarzyna Patynowska, PC Print), Współpraca z sieciami handlowymi - opakowanie jako rozwiązanie sprzedażowe (Tomasz Szacoń, Retailpoland Consulting LTD), Minimalizm w projektowaniu szaty graficznej opakowań (Antoni Łuchniak, Kółko i krzyżyk), Uwolnij swoją kreatywność z O-I: EXPRESSIONS (Paweł Sabal, O-I Poland S.A.).

ilustracjastrzałka

Wciągnij się w EKO

Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się targi. Już od kilku lat zauważamy, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się stoiska, na których prezentowane są rozwiązania ekologiczne. Nowe restrykcje Parlamentu UE dotyczące opakowań to temat, którym żyje cała branża. Dla przemysłu chemicznego zagadnienie jest wyjątkowo ważne, bo czy opakowanie z tworzywa sztucznego jest zatem zaprzeczeniem ekologii? Otóż nie! Kryteria Eco Design są definiowane tak, aby wywierały jak najmniejszych wpływ na środowisko naturalne. Ważne, aby przy projektowaniu opakowań z plastiku zwracać uwagę na stabilność produktu przez cały okres jego żywotności. Istotne, a może i najważniejsze jest również to, aby wspomniane opakowania można było w 100% poddać recyklingowi.

Tak właśnie dzieje się w przypadku opakowań produkowanych przez Wystawców 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, które można znaleźć w strefie EKOPACK. W gronie ponad 200 Wystawców z całej Europy pojawią się m.in. Jokey Plastik, Seufert, Stora Enso Poland S.A., DS. Smith, Heinz-Glas Działdowo Sp. z o.o., VETROELITE S.p.A.. O ekologicznych rozwiązaniach dla branży opakowań oraz o tym jak przygotować się na wejście nowych wytycznych dotyczących produkcji opakowań wprowadzonych przez Parlament UE będzie można posłuchać w strefie wykładów workShops, organizowanych podczas Packaging Innovations. To właśnie tu spotkamy się m.in. z odnoszącą ogromne sukcesy Panią Różą Janusz (MakeGrowLab), która poprowadzi temat: SCOBY - biodegradowalne i jadalne opakowanie przyszłości oraz z Panią Martą Krawczyk (Rekopol), która poprowadzi warsztaty: Jak projektować żeby recyklingować?

W młodości siła

Zmiana formuły corocznego konkursu Strefa Studenta kierowanego do młodych projektantów opakowań zaowocowała rekordową liczbą zgłoszeń. Projekty zgłaszane były w 3 kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma oraz Szata Graficzna. Organizatorzy otrzymali blisko 100 prac od studentów z całego kraju. Strefą Studenta każdego roku interesują się sami Wystawcy. Firmy z uwagą obserwują świeże pomysły i chętnie nawiązują współpracę z uczestnikami konkursu. Młodym projektantom zależy na udziale w targach, ponieważ jest to niepowtarzalna szansa na nawiązanie pierwszych kontaktów biznesowych i pozyskanie intratnych zawodowych zleceń. Już 2 kwietnia poznamy finalistów konkursu, którzy swe nieszablonowe projekty prezentować będą w specjalnej strefie.

Data: 2-3 kwietnia 2019 r. Targi objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764