logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Paczkomaty InPost z Timeline na Facebooku i zagadką ukrytą w grafice

  PR 05.03.2012, przeczytano 967 razy
ilustracjastrzałka

Fanpage Paczkomatów jako jeden z pierwszych wykorzystał funkcjonalność Timeline udostępnioną przez Facebooka, odważnie publikując na zdjęciu w tle olbrzymi QR Code. Jego zeskanowanie telefonem pozwalało odczytać treść zagadki, ukrytej pod kodem obrazkowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/paczkomaty-inpost-z-timeline-na-facebooku-i-zagadka-ukryta-w-grafice,14830,artykul.html

Fani marki zaangażowali się w odgadywanie rebusu, zastanawiali się wspólnie z rodziną i znajomymi. W ciągu godziny od opublikowania kodu odpowiedź na zagadkę wysłało ponad 100 osób.

„Nasi Fani to w większości młode osoby świetnie obeznane z nowinkami technologicznymi. Klienci sklepów internetowych. Decydując się na tak odważne posunięcie mieliśmy pewność, że właściwie odczytają komunikat i włączą się do zabawy.

Jednocześnie chcieliśmy podkreślić moment przełączenia FanPage i odwrócić uwagę od dyskomfortu, jaki zawsze wiąże się ze zmianami w funkcjonalności. Błyskawiczna reakcja Fanów zaskoczyła nas pozytywnie. Rozszyfrowanie zagadki ukrytej w QR Codzie nie stanowiło dla nich żadnej trudności.” – mówi Bartosz Narzelski, Digital Media Specialist w InPost.

Nowe funkcjonalności związane z osią czasu wymuszą na firmach zmiany w podejściu do komunikacji na FanPage, które bardziej będą przypominały układem papierowe dzienniki niż tradycyjny portal internetowy z menu po prawej stronie. Zmusi to managerów Social Media do zmiany w traktowaniu tych FanPage, które nie będą się już sprawdzały jako „tuba propagandowa” firmy. Staną się niezależnym medium skierowanym do konkretnej grupy docelowej, a Facebook będzie wielkim agregatorem firmowych magazynów. Marketing musi odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jak zdobywać i motywować klientów, walcząc o uwagę czytelników w bardzo konkurencyjnym środowisku?
  • Jak połączyć wiedzę redakcyjną z nowinkami technologicznymi towarzyszącymi rewolucji komunikacyjnej?


Na znaczeniu zyskają treści oryginalne tworzące spójną historię. Użytkownicy z łatwością mogą objąć wzrokiem większą ilość informacji publikowanych w dłuższym czasie. To przedłuży życie publikowanych wiadomości i zwiększy znaczenie spójności oraz strategii.

Jest to kolejny krok podnoszący znaczenie treści zamieszczanych na stronach dla fanów. Nie tak dawno Facebook umożliwił publikowanie dłuższych tekstów, co jest zachętą do większego zaangażowania użytkowników i tworzenia bardziej wartościowego contentu dedykowanego dla tego medium. Teraz również dołączane do nich zdjęcia mają większy format. FanPage dynamicznie zmieniają się z mikroblogów w swego rodzaju internetowe dzienniki marek.

Zmiany związane z wdrożeniem Timeline będą dla firm wyzwaniem, ale i okazją do testowania nowych rozwiązań. „Warto potraktować je jako inspirację do wprowadzenia jakościowych zmian, choć w przypadku Paczkomatów, których FanPage w grupie e-commerce jest jednym z największych (2 po FanPage Allegro), to zawsze wiąże się z ryzykiem” – mówi Bartosz Narzelski.

Przygotowaniem koncepcji, kreacą oraz wdrożeniem konkursu zajęła się krakowska agencja kreatywna 1000ideas, która od początku roku – we współpracy z działem marketingu InPost – odpowiada za komunikację marek Paczkomaty InPost i InPost Nowoczesna Poczta w social-media.

Źródło: InPost

www.facebook.com/paczkomaty

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764