logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pandemiczne trendy w konsumpcji podcastów

   08.08.2020, przeczytano 793 razy
ilustracjastrzałka

Podcasty to biznes niezwykle obiecujący, ale i bardzo jeszcze młody, a więc również dynamicznie się zmieniający. Tym bardziej więc należy docenić insighty „zza Wielkiej Wody”. Podcasty bowiem rosną w siłę, a co więcej, ich konsumpcja zyskuje na jakości. Zamiast medium tła podczas dojazdów do pracy to coraz częściej sposób na spędzanie czasu z rodziną, w domu, w weekend.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pandemiczne-trendy-w-konsumpcji-podcastow,388039,artykul.html

Jak przekazuje Spotify, pandemia znacząco wpłynęła na sposób, w jaki użytkownicy serwisu korzystają z treści dostępnych na platformie. Spadła liczba osób, które słuchają ich za pomocą systemów odtwarzania w samochodach, czy też za pośrednictwem smartwatchy i innych rozwiązań z kategorii „wearables”. Spadł również potencjał godzin porannych, co nie powinno dziwić, skoro miliony osób przeszło na tryb pracy zdalnej i tzw. „commutting time” przestał mieć rację bytu. Na szczęście dla tej młodej branży, nie oznacza to wcale, że popularność podcastów osłabła. Co prawda, jak raportowały zewnętrzne firmy, w marcu notowano spadki o nawet 20%, ale kolejne miesiące cieszyły się znacząco rosnącym zainteresowaniem, sprawiając, że branża wychodzi z pandemii „na plusie”.

Wszystko dzięki temu, że podcasty jako medium tła, szybko „znalazły” sobie nowe przyczółki do swojej dalszej ekspansji. Ich popularność napędzają same treści – rośnie znaczenie materiałów o charakterze wiedzowym, inspiracyjnym, ale też… medytacyjnym. Są słuchane rzadziej o porankach, ale za to częściej w ciągu dnia, również w godzinach popołudniowych czy wieczornych. Straciły podczas „workweeku”, ale znacząco zyskały w piątki oraz weekendy. Wypełniają takie nisze jak np. czas spędzany na gotowaniu czy domowych ćwiczeniach. Co więcej, słuchane są coraz częściej przez więcej niż jedną osobę. Wszystko przez to, że czas spędzany w domu „premiuje” odtwarzanie treści na Smart TV czy na konsolach, niekoniecznie zaś tylko na własnym telefonie. Te wszystkie zmiany to dla ciągle młodej branży istotna zmiana kursu, ale i spora dawka „wiatru w żagle”.  

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

18 listopada do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online włączono ogólnodostępne kanały TVP 1 i TVP 2. Kanały są dostępne dla wszystkich subskrybentów CANAL+ online bez względu na posiadany pakiet. Tym samym subskrybenci CANAL+ online będą mogli śledzić w serwisie rozpoczynający się niebawem mundial w Katarze, który będzie transmitowany na kanałach...
Dziennikarze eDziecko.pl, najpopularniejszego polskiego serwisu dla rodziców, spędzili kilka dni w malutkiej miejscowości Bräcke w Szwecji, aby sprawdzić, jak wygląda tamtejsza podstawówka. Efektem tej wizyty jest seria artykułów oraz reportaż wideo, które redakcja prezentuje w specjalnej oprawie graficznej na stronie...
Dla niektórych polskich przedsiębiorstw Europa staje się zbyt ciasna, dlatego coraz śmielej patrzą w kierunku mniej oczywistych i egzotycznych rynków, które jednocześnie przyciągają swoim biznesowym potencjałem. Jednym z nich jest Brazylia. Według danych PwC, inwestycje polskich przedsiębiorstw na tym obszarze wzrosły niemal 4-krotnie (370 proc.) względem...
Warner Bros. Discovery w Polsce buduje salę kinową w siedzibie głównej
W głównej siedzibie Warner Bros. Discovery w Polsce przy ul. Wiertniczej powstanie sala kinowa dostępna dla wszystkich pracowników. Będzie miała pojemność prawie 50 osób. Z uwagi na znaczenie segmentu telewizyjnego i filmowego dla firmy, możliwość wspólnego oglądania fimów, seriali oraz innych materiałów i prezentacji stanowić będzie...
Zrealizowana przez Grupę RMF i RMF Digital kampanię digital audio została oficjalnym case study Google’a – jest to pierwszy przykład kampanii dotyczącej programmatic audio z Europy Środkowo-Wschodniej wyróżniony i doceniony w ten sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764