logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pandemiczne trendy w konsumpcji podcastów

   08.08.2020, przeczytano 330 razy
ilustracjastrzałka

Podcasty to biznes niezwykle obiecujący, ale i bardzo jeszcze młody, a więc również dynamicznie się zmieniający. Tym bardziej więc należy docenić insighty „zza Wielkiej Wody”. Podcasty bowiem rosną w siłę, a co więcej, ich konsumpcja zyskuje na jakości. Zamiast medium tła podczas dojazdów do pracy to coraz częściej sposób na spędzanie czasu z rodziną, w domu, w weekend.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pandemiczne-trendy-w-konsumpcji-podcastow,388039,artykul.html

Jak przekazuje Spotify, pandemia znacząco wpłynęła na sposób, w jaki użytkownicy serwisu korzystają z treści dostępnych na platformie. Spadła liczba osób, które słuchają ich za pomocą systemów odtwarzania w samochodach, czy też za pośrednictwem smartwatchy i innych rozwiązań z kategorii „wearables”. Spadł również potencjał godzin porannych, co nie powinno dziwić, skoro miliony osób przeszło na tryb pracy zdalnej i tzw. „commutting time” przestał mieć rację bytu. Na szczęście dla tej młodej branży, nie oznacza to wcale, że popularność podcastów osłabła. Co prawda, jak raportowały zewnętrzne firmy, w marcu notowano spadki o nawet 20%, ale kolejne miesiące cieszyły się znacząco rosnącym zainteresowaniem, sprawiając, że branża wychodzi z pandemii „na plusie”.

Wszystko dzięki temu, że podcasty jako medium tła, szybko „znalazły” sobie nowe przyczółki do swojej dalszej ekspansji. Ich popularność napędzają same treści – rośnie znaczenie materiałów o charakterze wiedzowym, inspiracyjnym, ale też… medytacyjnym. Są słuchane rzadziej o porankach, ale za to częściej w ciągu dnia, również w godzinach popołudniowych czy wieczornych. Straciły podczas „workweeku”, ale znacząco zyskały w piątki oraz weekendy. Wypełniają takie nisze jak np. czas spędzany na gotowaniu czy domowych ćwiczeniach. Co więcej, słuchane są coraz częściej przez więcej niż jedną osobę. Wszystko przez to, że czas spędzany w domu „premiuje” odtwarzanie treści na Smart TV czy na konsolach, niekoniecznie zaś tylko na własnym telefonie. Te wszystkie zmiany to dla ciągle młodej branży istotna zmiana kursu, ale i spora dawka „wiatru w żagle”.  

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową
Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka.
Od dwóch dekad Bankier.pl systematycznie zwiększa grono odbiorców oraz umacnia rynkową pozycję. Obecnie co miesiąc gromadzi średnio 3 miliony użytkowników, którzy generują ponad 80 milionów odsłon. Z okazji jubileuszu zyskał nowy layout strony głównej.
Gazeta.pl po raz kolejny wspiera akcję „Adoptuj Pszczołę”
Już jutro, 18 września br. strona główna Gazeta.pl opanowana zostanie przez pszczoły i trzmiele. W tym roku dołączą do nich także motyle, bo - jak zwraca uwagę Greenpeace Polska - zmniejsza się ich populacja. Gazeta.pl została głównym patronem medialnym akcji „Adoptuj Pszczołę”. Redakcja serwisu już po raz 6. angażuje się w inicjatywę Fundacji...
Agencja Melonet w Top20 stron traktujących o marketingu według Senuto
We wrześniu została wydana druga edycja raportu „TOP100 najlepiej widocznych serwisów marketingowych w Google” od Senuto – dostawcy wiodących aplikacji wspomagających działania SEO w sieci. Jego pierwsze wydanie pojawiło się w kwietniu 2019 roku ciesząc się zainteresowaniem w branży, stąd odsłona na rok 2020.
Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764