logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pandemiczne trendy w konsumpcji podcastów

   08.08.2020, przeczytano 945 razy
ilustracjastrzałka

Podcasty to biznes niezwykle obiecujący, ale i bardzo jeszcze młody, a więc również dynamicznie się zmieniający. Tym bardziej więc należy docenić insighty „zza Wielkiej Wody”. Podcasty bowiem rosną w siłę, a co więcej, ich konsumpcja zyskuje na jakości. Zamiast medium tła podczas dojazdów do pracy to coraz częściej sposób na spędzanie czasu z rodziną, w domu, w weekend.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pandemiczne-trendy-w-konsumpcji-podcastow,388039,artykul.html

Jak przekazuje Spotify, pandemia znacząco wpłynęła na sposób, w jaki użytkownicy serwisu korzystają z treści dostępnych na platformie. Spadła liczba osób, które słuchają ich za pomocą systemów odtwarzania w samochodach, czy też za pośrednictwem smartwatchy i innych rozwiązań z kategorii „wearables”. Spadł również potencjał godzin porannych, co nie powinno dziwić, skoro miliony osób przeszło na tryb pracy zdalnej i tzw. „commutting time” przestał mieć rację bytu. Na szczęście dla tej młodej branży, nie oznacza to wcale, że popularność podcastów osłabła. Co prawda, jak raportowały zewnętrzne firmy, w marcu notowano spadki o nawet 20%, ale kolejne miesiące cieszyły się znacząco rosnącym zainteresowaniem, sprawiając, że branża wychodzi z pandemii „na plusie”.

Wszystko dzięki temu, że podcasty jako medium tła, szybko „znalazły” sobie nowe przyczółki do swojej dalszej ekspansji. Ich popularność napędzają same treści – rośnie znaczenie materiałów o charakterze wiedzowym, inspiracyjnym, ale też… medytacyjnym. Są słuchane rzadziej o porankach, ale za to częściej w ciągu dnia, również w godzinach popołudniowych czy wieczornych. Straciły podczas „workweeku”, ale znacząco zyskały w piątki oraz weekendy. Wypełniają takie nisze jak np. czas spędzany na gotowaniu czy domowych ćwiczeniach. Co więcej, słuchane są coraz częściej przez więcej niż jedną osobę. Wszystko przez to, że czas spędzany w domu „premiuje” odtwarzanie treści na Smart TV czy na konsolach, niekoniecznie zaś tylko na własnym telefonie. Te wszystkie zmiany to dla ciągle młodej branży istotna zmiana kursu, ale i spora dawka „wiatru w żagle”.  

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
Forbes Women obchodzi 5. urodziny
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu Forbes Women. Najnowsze urodzinowe wydanie Forbes Women zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich 5 lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.
Onet z 4. edycją akcji Niech Żyje Planeta
Najnowsza edycja Niech Żyje Planeta jest podporządkowana czterem żywiołom - powietrzu, wodzie, ziemi i ogniowi. Każda z tych czterech kampanii tematycznych realizowanych w ramach akcji jest zaplanowana na 2 lub 3 miesiące i będzie zakończona raportem w formie online. Ważnym motywem Niech Żyje Planeta jest niezmiennie ekologia, czyli promocja dbania o środowisko przy równoczesnym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764