logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Panel dyskusyjny" Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju

  PR 03.05.2022, przeczytano 824 razy
ilustracjastrzałka

13 maja 2022 r., w ramach Łódź Design Festival, hiszpańska firma Cosentino, zaprasza na panel dyskusyjny „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”. Swój udział w spotkaniu potwierdzili już właściciele najbardziej utytułowanych i rozpoznawanych w Polsce biur architektonicznych. W dyskusji o celach i znaczeniu architektury zrównoważonej wezmą udział: Robert Konieczny z KWK Promes, Marta Sękulska-Wrońska, reprezentująca pracownię WXCA, Agnieszka Kalinowska-Sołtys z APA Wojciechowski oraz krytyk architektury Marcin Szczelina i Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/panel-dyskusyjny_-odpowiedzialna-architektura.-projektowanie-w-mysl-zasad-zrownowazonego-rozwoju,395706,artykul.html

Standardy architektury zrównoważonej stawiają przed architektem jako projektantem i koordynatorem procesu projektowego ważne zadania, otwierając nowe perspektywy zarówno na poziomie urbanistycznym, jak i społecznym. Intencją projektowania zrównoważonego staje się trwałość i długowieczność materiałów, energooszczędność, zwracanie się ku surowcom odnawialnym, możliwość recyclingu i jak najpełniejsza integracja z naturalnym środowiskiem. Realizacja tych założeń w większości przypadków pozostaje dobrowolna. W coraz większym stopniu zaczyna jednak świadczyć o poważnym podejściu architektów i inwestorów do wspólnego dobra, jakim jest przyszłość naszej planety.

Kształtując przestrzeń, decyzje o wyborze konkretnych materiałów wpływają nie tylko na teraźniejszość, ale także na dobrostan następnych pokoleń. Dlatego tak ważne jest, by już na etapie projektowym brać za swe wybory odpowiedzialność. Podczas panelu dyskusyjnego, który odbędzie się w dniu 13 maja 2022r. o godz. 15:00, w przestrzeni Art Inkubator w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi), wyjątkowi goście, zaproszeni przez hiszpańską firmę Cosentino, specjalizującą się w produkcji wielkoformatowych okładzin kamiennych dla świata architektury kubaturowej oraz wnętrz, spróbują odpowiedzieć na pytanie: czy współczesna architektura jest gotowa na budowanie uwzględniające zrównoważony rozwój i jakie wyzwania stoją przed jej twórcami? Panel odbędzie się w budynku C (sala wykładowa na parterze).

Głos najlepszych w branży

W panelu prowadzonym przez Ewę Trzcionkę, wykładowczynię na Uniwersytecie SWPS i specjalistkę od strategii biznesowych opartych na wartościach, wezmą udział znakomici goście. Zaproszenie Cosentino przyjęli Robert Konieczny (po raz pierwszy jako prelegent na ŁDF w 16-letniej historii festiwalu), właściciel KWK Promes, pracowni, która wniosła ogromny wkład w rozwój architektury europejskiej. Konieczny był dziesięciokrotnie nominowany do Europejskiej Nagrody Fundacji Miesa van der Rohe. Jest laureatem prestiżowej nagrody House of the Year za projekt Domu Aatrialnego, zwyciężając w konkursie World Architecture News na najlepszy dom mieszkalny na świecie. Jego pracownia znalazła się na liście 44 najlepszych młodych architektów świata wydawnictwa „Scalae”, a magazyn „Wallpaper” zaliczył KWK Promes do 101 najbardziej ekscytujących biur architektonicznych na świecie. Wśród zaproszonych do debaty gości zobaczymy też Martę Sękulską-Wrońską, Prezes Oddziału Warszawskiego SARP i partnera w pracowni WXCA. Zespół WXCA, który współtworzy, jest laureatem wielu konkursów architektonicznych w Polsce i zagranicą. Ma na swym koncie nagrody m.in. za koncepcje: Pawilonu Polski na Expo w Dubaju w 2020 roku, Europejskiego Centrum Edukacji Geologicznej w Chęcinach, Apartamentów XYZ w Szczyrku czy Biurowca w Porcie Popowice we Wrocławiu. Zaproszenie Cosentino przyjęła także Agnieszka Kalinowska-Sołtys, partner i członek zarządu APA Wojciechowski Architekci. Agnieszka Kalinowska-Sołtys jest Wiceprezesem Stowarzyszenia Architektów Polskich do spraw środowiska i ochrony klimatu. Od 2010 roku posiada uprawnienia do certyfikacji budynków BREEAM i LEED, jest również audytorem systemu certyfikacji Zielony Dom oraz członkiem komisji weryfikacyjnej certyfikacji Green Building Standard. Brała udział w wielu nagrodzonych projektach biurowych i usługowo-handlowych, spełniających wysokie standardy zrównoważonego rozwoju.  W dyskusji ważny głos zabierze ceniony krytyk i kurator architektury, redaktor naczelny magazynu Architecture Snob,  Marcin Szczelina. Szczelina jest Dyrektorem Artystycznym Warsaw Home&Contract, a od 2014 roku ekspertem europejskiej nagrody Mies van der Rohe Award i ekspertem Climate Leadership Programme pod auspicjami UN Environment Programme ONZ. Z ramienia Cosentino, o przełomowych, przyjaznych dla środowiska możliwościach produkcji, takich jak szeroko komentowana, zmniejszająca emisję CO2 technologia HybriQ, opowie Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino. Warto wspomnieć, że firma od lat jest stawiana za wzór w dziedzinie odpowiedzialnej, cyrkularnej produkcji materiałów wykończeniowych.

Nagrody dla zwycięzców w plebiscycie make me! 2022

Łódź Design Festiwal to nie tylko ważne dyskusje, ale także prezentowanie najnowszych, najlepiej zaprojektowanych przedmiotów i misja, aby przez ich formę opowiadać o otaczającym nas świecie. Jak co roku, kluczowym elementem Łódź Design Festival, będzie wręczenie nagród w konkursie make me!, który wyrósł na jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Cosentino, jako Partner konkursu, pragnąc docenić twórców, ufunduje swoją nagrodę specjalną w wysokości 10 tyś. zł dla projektanta, którego dzieło szczególnie wyróżni się walorami estetycznymi i jakością wykonania.

Nowe oblicze materiałów Cosentino

W dniach 12.05-22.05.2022 r., podczas całego trwania festiwalu, w przestrzeni głównej Łódź Design Festival, będzie można obejrzeć wystawę, nawiązującą do ważnej dla Cosentino idei zrównoważonego rozwoju. Firma w niekonwencjonalny sposób zaprezentuje swoje czołowe produkty, używane na co dzień jako blaty, wyspy kuchenne, okładziny ścian, schody, podłogi, a nawet fasady domów. Odwiedzający będą mogli obejrzeć spieki ultrakompaktowe Dekton i powierzchnie mineralne Silestone  w zupełnie nowej odsłonie. Wystawa da jednocześnie drugie życie ekspozycji, zaprojektowanej przez Szymona Hanczara, która swą premierę miała podczas ubiegłorocznych targów Warsaw Home na stoisku Cosentino.

Źródło: Cosentino

www.cosentino.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764