logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pani K! - Felieton Roberta Załupskiego

   06.03.2020, przeczytano 935 razy
ilustracjastrzałka

Światowa superprodukcja „Kryzys czy Pani K” trwa w najlepsze. Ilustracja Andrzeja Pągowskiego do wydania OOH magazine z 2008 r. w tym roku nabiera zgoła innego znaczenia. Europejska panika (mam wrażenie, że reszta świata zachowuje więcej rozsądku) może wywołać kryzys, który w tym roku branży reklamowej i eventowej może dać mocno się we znaki. Może więc warto przestać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pani-k%21---felieton-roberta-zalupskiego,385980,artykul.html

Nic nie sprzedaje się tak dobrze, jak strach! Media grillują temat maksymalnie. Nagłówki krzyczą: jest pierwszy przypadek koronowirusa w Polsce (pozdrawiamy Zieloną Górę). Dopiero gdzieś na dole można przeczytać w materiale, że liczba wyleczonych na świecie przekroczyła 50 tys., a zakażenie jak dotąd potwierdzono u ponad 93 tys. osób. W tej chwili liczba wyzdrowień rośnie szybciej niż liczba nowych zachorowań. Nie chcę licytować się, ile osób umiera codziennie na raka i za cholerę nie wiem skąd taka panika. Zwłaszcza we Włoszech – państwie mającym znakomitą profilaktykę onkologiczną.

Firmy wprowadzają travel bany, odwoływane albo przesuwane są konferencje, pielgrzymi nie jadą do Włoch, linie lotnicze ograniczają loty, a ceny biletów spadają na łeb i szyje. Nie będzie salonu samochodowego w Genewie czy targów książki w Lipsku, które odwiedzało rokrocznie 280 tyś. „moli książkowych”.

Wprowadzony w ostatniej chwili (sic!) zakaz udziału publiczności w katowickiej imprezie Intel Extreme Masters to najgłupsza jak dotąd decyzja (długo szukałem dyplomatycznego określenia). Większość międzynarodowej publiczności i tak już zjechała do Katowic albo Krakowa więc decyzja na pewno za późna. Można było wprowadzić weryfikację zagranicznych gości, nadzwyczajne środki higieniczne plus zwykłe mierzenie temperatury. Tak! To ostatnie wprowadziła jedna z firm w Warszawie. Od lat namawiam moich ludzi, aby przy grypie, a nawet mocno cieknącym nosie zostawali w domu. Home office na kanapie pod kołderką jest dużo skuteczniejszy niż opcja zarażania pozostałych pracowników. Tylko, że w domu ma zostać chory, a nie cały team! Więc opcja pustych niektórych biur w Polsce już dwa tygodnie temu była dla mnie zaskoczeniem. Dobra. Przyznam szczerze - głupotą wynikającą z paniki.

Przełom roku zawsze był ciężki. Zimowa aura ostatnio nas nie rozpieszcza i zmienna pogoda na pewno nie wpływa na nasze zdrowie najlepiej. Eksperci Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy w kwietniu 2019 r. stwierdzili, że sezon grypowy 2018/2019 był z wielu względów szczególnych - bowiem odnotowano w Polsce aż 143 zgony z powodu grypy i jej powikłań, przy jednoczesnych spadku liczby zachowań o blisko 18 proc. To suche dane. Czy wprowadzono jakąś szeroką profilaktykę po poprzednim sezonie? Zmasowaną akcje szczepień przed kolejnym?

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że media – pełne przepełnionych strachów newsów o przypadkach śmiertelnych nie za bardzo trudzą się nad wskazaniem nam szybkich sposobów na poprawę odporności. Pozytywnym skutkiem może być poprawa naszych codziennych zwyczajów. Dane o higienie rodaków są porażające. Co ósmy Polak nie myje rąk przed jedzeniem, a co piąty nie robi tego po powrocie do domu. Jeszcze bardziej przeraża mnie jednak fakt, że co drugi mężczyzna i co czwarta kobieta w Polsce nie myją rąk po wyjściu z toalety. Jeszcze lepsze – pozostała większość robi to nieprawidłowo.

Żartujemy, że przychodzi koronowirus na Polski SOR i po 16 godzinach oczekiwania sam umiera. Wierzę, że panika szybko minie. Wróci zdrowy rozsądek. Nie „umrze” wiele firm. Czego wszystkim z całego mojego serca życzę!

Źródło: OOH magazine

www.oohmagazine.pl

Dodatkowe informacje:

PS1. Strach ma wielkie oczy. Ale pamiętajmy, że prowadząc biznes w Polsce nie takim strachom już dawno stawiliśmy czoło.
PS2. 38% Amerykanów z powodu koronowirusa … nie kupi piwa Corona. To ewidentny dowód na to, że ludzki gatunek zmierza do zagłady.
PS3. Dziennik Zachodni (znów niestety Katowice) pyta czy jazda komunikacją miejską jest bezpieczna. Może redaktorzy opuszczą swoje biurka i zajmą się tym tematem na co dzień, a nie w przypadku paniki spowodowanej grypą – którą sami jeszcze nakręcają! Dramat! Serio. Dziennikarski dramat.

Autor: Robert Załupski, Dyrektor Generalny w OOH magazine

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania UŁ
Rynek rozwiązań CEM zwiększy się dwukrotnie do 2024 roku
- Wartość globalnego rynku rozwiązań Customer Experience Management (CEM) wzrośnie z 7.75 miliarda dolarów w 2019 roku do 14.5 miliarda dolarów w 2024 roku, a średnioroczny wzrost wyniesie 13.3% - wynika z danych firmy badawczej MarketsandMarkets. Tak olbrzymie zapotrzebowanie na rozwiązania Customer Experience i Customer Engagement wynika przede wszystkim z tęsknoty...
Aktualne trendy w przekazie reklamowym
Reklama to dziedzina, która towarzyszy nam na codzień. Billboardy, banery, reklama telewizyjna, w internecie czy ekspozytory. Jak obecnie wygląda przekaz reklamowy?
Jak może wyglądać druk w przyszłości?
Od chwili wynalezienia druku, do którego początkowo używano stempli a później ruchomych czcionek, jego technika podlega ciągłej innowacji. Proces stał się szybszy, precyzyjniejszy, tańszy i zdecydowanie bardziej powszechny. Urządzenia drukujące, które znamy z naszych biurek, również stale ewoluują i zmieniają swoje oblicze oraz oferowane funkcje....
Wojna o Tiktoka. Czego może nas nauczyć?
Zacznę od banału, o którym wszyscy wiemy, ale też i doświadczamy go każdego dnia. Spersonalizowane reklamy, podpowiedzi co kupić na kolację czy na prezent urodzinowy dla najbliższych, do jakiej restauracji pójść, a nawet jaki film lub serial obejrzeć. Wszystko zaskakująco trafne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764