logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pani K! - Felieton Roberta Załupskiego

   06.03.2020, przeczytano 867 razy
ilustracjastrzałka

Światowa superprodukcja „Kryzys czy Pani K” trwa w najlepsze. Ilustracja Andrzeja Pągowskiego do wydania OOH magazine z 2008 r. w tym roku nabiera zgoła innego znaczenia. Europejska panika (mam wrażenie, że reszta świata zachowuje więcej rozsądku) może wywołać kryzys, który w tym roku branży reklamowej i eventowej może dać mocno się we znaki. Może więc warto przestać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pani-k%21---felieton-roberta-zalupskiego,385980,artykul.html

Nic nie sprzedaje się tak dobrze, jak strach! Media grillują temat maksymalnie. Nagłówki krzyczą: jest pierwszy przypadek koronowirusa w Polsce (pozdrawiamy Zieloną Górę). Dopiero gdzieś na dole można przeczytać w materiale, że liczba wyleczonych na świecie przekroczyła 50 tys., a zakażenie jak dotąd potwierdzono u ponad 93 tys. osób. W tej chwili liczba wyzdrowień rośnie szybciej niż liczba nowych zachorowań. Nie chcę licytować się, ile osób umiera codziennie na raka i za cholerę nie wiem skąd taka panika. Zwłaszcza we Włoszech – państwie mającym znakomitą profilaktykę onkologiczną.

Firmy wprowadzają travel bany, odwoływane albo przesuwane są konferencje, pielgrzymi nie jadą do Włoch, linie lotnicze ograniczają loty, a ceny biletów spadają na łeb i szyje. Nie będzie salonu samochodowego w Genewie czy targów książki w Lipsku, które odwiedzało rokrocznie 280 tyś. „moli książkowych”.

Wprowadzony w ostatniej chwili (sic!) zakaz udziału publiczności w katowickiej imprezie Intel Extreme Masters to najgłupsza jak dotąd decyzja (długo szukałem dyplomatycznego określenia). Większość międzynarodowej publiczności i tak już zjechała do Katowic albo Krakowa więc decyzja na pewno za późna. Można było wprowadzić weryfikację zagranicznych gości, nadzwyczajne środki higieniczne plus zwykłe mierzenie temperatury. Tak! To ostatnie wprowadziła jedna z firm w Warszawie. Od lat namawiam moich ludzi, aby przy grypie, a nawet mocno cieknącym nosie zostawali w domu. Home office na kanapie pod kołderką jest dużo skuteczniejszy niż opcja zarażania pozostałych pracowników. Tylko, że w domu ma zostać chory, a nie cały team! Więc opcja pustych niektórych biur w Polsce już dwa tygodnie temu była dla mnie zaskoczeniem. Dobra. Przyznam szczerze - głupotą wynikającą z paniki.

Przełom roku zawsze był ciężki. Zimowa aura ostatnio nas nie rozpieszcza i zmienna pogoda na pewno nie wpływa na nasze zdrowie najlepiej. Eksperci Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy w kwietniu 2019 r. stwierdzili, że sezon grypowy 2018/2019 był z wielu względów szczególnych - bowiem odnotowano w Polsce aż 143 zgony z powodu grypy i jej powikłań, przy jednoczesnych spadku liczby zachowań o blisko 18 proc. To suche dane. Czy wprowadzono jakąś szeroką profilaktykę po poprzednim sezonie? Zmasowaną akcje szczepień przed kolejnym?

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że media – pełne przepełnionych strachów newsów o przypadkach śmiertelnych nie za bardzo trudzą się nad wskazaniem nam szybkich sposobów na poprawę odporności. Pozytywnym skutkiem może być poprawa naszych codziennych zwyczajów. Dane o higienie rodaków są porażające. Co ósmy Polak nie myje rąk przed jedzeniem, a co piąty nie robi tego po powrocie do domu. Jeszcze bardziej przeraża mnie jednak fakt, że co drugi mężczyzna i co czwarta kobieta w Polsce nie myją rąk po wyjściu z toalety. Jeszcze lepsze – pozostała większość robi to nieprawidłowo.

Żartujemy, że przychodzi koronowirus na Polski SOR i po 16 godzinach oczekiwania sam umiera. Wierzę, że panika szybko minie. Wróci zdrowy rozsądek. Nie „umrze” wiele firm. Czego wszystkim z całego mojego serca życzę!

Źródło: OOH magazine

www.oohmagazine.pl

Dodatkowe informacje:

PS1. Strach ma wielkie oczy. Ale pamiętajmy, że prowadząc biznes w Polsce nie takim strachom już dawno stawiliśmy czoło.
PS2. 38% Amerykanów z powodu koronowirusa … nie kupi piwa Corona. To ewidentny dowód na to, że ludzki gatunek zmierza do zagłady.
PS3. Dziennik Zachodni (znów niestety Katowice) pyta czy jazda komunikacją miejską jest bezpieczna. Może redaktorzy opuszczą swoje biurka i zajmą się tym tematem na co dzień, a nie w przypadku paniki spowodowanej grypą – którą sami jeszcze nakręcają! Dramat! Serio. Dziennikarski dramat.

Autor: Robert Załupski, Dyrektor Generalny w OOH magazine

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zawirusowane targi - czeskim okiem
Kiedy z początkiem stycznia wylatywałem do Chin jako zagraniczny gość kongresu przemysłu targowego CEFCO w Nanning, nie zwróciłem uwagi na drobną informację o pojawieniu się jakiegoś wirusa. Uczestnicy kongresu referowali sprawę budowy nowych centrów targowych w Chinach i pozytywnych oczekiwań w roku targowym 2020. Życie na ulicach nowoczesnego Nanning, głównego miasta...
Umarł król niech żyje król - komentarz dra Michała Maliszewskiego
Skupieni na agonii Trójki nie dostrzegamy, że na naszych oczach rodzi się  nowa konfiguracja polskiego rynku radiowego. Radio na dobre przenosi się do Internetu. Na razie internetowe „pomysły na życie po życiu”  klasycznego radia,  dosłownie i w przenośni stąpają po śladach swoich wielkich poprzedników. Spółka „Ratujmy...
Quo vadis, świecie eventów?
Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, w których miejsce pracy czy zamieszkania przestało mieć znaczenie. Wydaje się zatem, że digitalizacja części oferty wielu firm - w tym eventowych – to jedyna słuszna odpowiedź na zmieniające się trendy i oczekiwania rynku. Tym bardziej, że dostępne rozwiązania umożliwiają prowadzenie biznesu czy też zarządzanie...
Z jakimi zmianami zmierzy się gospodarka po pandemii?
Każde wydarzenie o dużej skali niesie ze sobą zmiany, nie będzie inaczej również w przypadku pandemii. Tym co aktualnie interesuje nas wszystkich najbardziej, jest oczywiście stan gospodarki poddawanej zamrożeniu, regulacjom i eksperymentom ekonomicznym.
Kilka dni temu Google bez zapowiedzi i po cichu uruchomił w Polsce nowy standard komunikacji mobilnej RCS, który media już nazwały "zabójcą SMS-ów", "końcem SMS-ów" lub czasem łagodniej "następcą SMS-ów".
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764