logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pasywny relaks czy powiew adrenaliny? Wakacyjne wybory Polaków

  PR 18.08.2022, przeczytano 669 razy

Ponad 80% zapytanych Polaków w trakcie wakacyjnych urlopów korzysta z różnych form aktywności. Co trzeci odwiedza parki rozrywki, 29% wybiera zwiedzanie ciekawych miejsc i lokalnych atrakcji, a 21% stawia na aktywności fizyczne, najchętniej sporty wodne. Dla 19% respondentów optymalną formą letniego wypoczynku jest pasywny relaks. Tak wynika z badania „Zwyczaje urlopowe Polaków – lato 2022” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pasywny-relaks-czy-powiew-adrenaliny-wakacyjne-wybory-polakow,396928,artykul.html

Większość Polaków w trakcie wakacyjnych urlopów chce aktywnie spędzać czas, stawiając na różne formy ruchu i bardziej nietypowe aktywności. Odwiedzamy parki rozrywki, oddajemy się zwiedzaniu ciekawych miejsc. Wśród preferowanych form relaksu pojawia się aktywność fizyczna w postaci na przykład sportów wodnych i sportów w powietrzu.

Zdaniem co drugiego Polaka letni urlop to także najlepszy czas, aby spróbować jakiegoś sportu ekstremalnego. Według 31% respondentów wynika to z opinii, że podjęcie takiej nietypowej aktywności z nutą adrenaliny podczas wakacyjnego wypoczynku, może go uatrakcyjnić i pozostawić niesamowite wspomnienia. Kolejne 21% respondentów również zgadza się z taką argumentacją, ale pod warunkiem, że znamy możliwości i ograniczenia swojego organizmu. 23% zapytanych przyznaje, że nie zastanawiało się nad tym wcześniej, ale jest chętnych rozważyć taką możliwość.

Flyboard, skutery wodne czy skoki na bungee, latem jesteśmy bardziej skłonni, aby próbować różnych sportów z dawką adrenaliny. Letnie miesiące sprzyjają aktywności i sprawiają, że jesteśmy bardziej otwarci na nowe atrakcje, również te wiążące się z większym ryzykiem. Chęć przeżycia ciekawej przygody, uatrakcyjnienie wypoczynku i niesamowite wspomnienia to czynniki, które nas zachęcają do próbowania sportów ekstremalnych. – mówi Aleksandra Skrzyńska z serwisu Prezentmarzeń.

Najczęściej wybieraną nietypową aktywnością podczas letnich urlopów jest skok ze spadochronem - 26% odpowiedzi, rejs motorówką lub pływanie skuterem wodnym - 21% odowiedzi oraz skok na bungee - 12% odpowiedzi. Jesteśmy chętni, aby doświadczyć także nowych doświadczeń decydując się również na flyboard, lot motolotnią lub paralotnią.

Najważniejsze kryteria udanego urlopu to według 23% respondentów świetne towarzystwo, a według 21% piękna, słoneczna pogoda. Równie ważne są atrakcje dla dzieci, dzięki którym nie będą się one nudzić – jak wskazuje co piąty ankietowany. Istotne są także dobre warunki pobytu i atrakcje, które mogą stać się wspaniałymi wspomnieniami po powrocie do domu. Z niecierpliwością wyczekujemy na letni urlop, dlatego chcemy, aby dostarczył nam jak najwięcej pozytywnych wrażeń. 

*Badanie sondażowe „Zwyczaje urlopowe Polaków - lato 2022” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1237 respondentów w formie ankiety online w czerwcu 2022.

Źródło: Prezentmarzeń

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764