logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: 15. Festiwal Art Moves - znamy zwycięzców!

   12.09.2022, przeczytano 784 razy
ilustracja
Michał Stachacz / Polska – zwycięzca konkursu

Co warto docenić w niepewnych czasach?”. Rusza 15-ta jubileuszowa edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki na Bilbordach Art Moves. W tym roku festiwal odbędzie się w Toruniu po raz piętnasty. Niestety nadal w okrojonym i kryzysowym kształcie, ze względu na wojnę, pandemię i wywołany przez nie kryzys ekonomiczny, który bardzo silnie uderza w kulturę i sztukę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-15.-festiwal-art-moves---znamy-zwyciezcow%21,397171,artykul.html

Mimo kryzysu nie poddajemy się i przygotowaliśmy sporą porcję wizualnych refleksji, stworzonych przez artystów z całego świata, a dotyczących bardzo ważnego i aktualnego tematu: „Miłość czy nienawiść? Prawda czy fałsz? Co warto docenić w niepewnych czasach?”. W ramach festiwalu, jak co roku, zobaczymy w przestrzeni miejskiej Torunia prace uzdolnionych debiutantów, jak i uznanych, międzynarodowych twórców. Otwarcie odbędzie się 9 września, natomiast już od początku września można oglądać dzieła prezentowane na citylightach i ekranie LED.

Chociaż wszystkim nam na co dzień towarzyszy dojmujące poczucie niepewności i troska o coraz mniej przewidywalną przyszłość, nasz festiwal w tym roku skupia się na „docenianiu”. Dlaczego? Po pierwsze w związku z 15 rocznicą imprezy doceniamy fakt, że festiwal istnieje już tak długo i dzięki naszym partnerom – Samorządowi Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Gminie Miasta Toruń, mimo niesprzyjających dla kultury i sztuki czasów, zorganizowaliśmy tę, jakże dla nas ważną 15 edycję. Po drugie doceniamy to, że festiwal przez te lata stał się bardzo ważnym miejscem na mapie kultury, zarówno Torunia i regionu kujawsko-pomorskiego, jak i Polski i świata. Po trzecie doceniamy to, że zarówno artyści z całego świata, licznie uczestniczący w kolejnych edycjach festiwalu, z wielkim entuzjazmem czekają na nowy festiwalowy temat, jaki i publiczność z wielką niecierpliwością czeka na wrzesień. Wtedy, wraz z nowym rokiem szkolnym, szuka bilbordowa rozkwita w przestrzeni publicznej Torunia i można ją oglądać w drodze do szkoły i pracy, czy też wybierając się na specjalny niedzielny spacer, by ją pokontemplować i porozmyślać nad pracami, nadesłanymi przez artystów z całego świata.

Docenianie – ten prosty, a równocześnie trudny w realizacji proces myślowy (bo przecież żyjemy na co dzień w kulturze narzekania i niedoceniania), jest ważny nie tylko dla nas, jako organizatorów jubileuszowej edycji, ale również dla poszczególnych jednostek, całych społeczeństw i globalnej społeczności. Bo docenianie rzeczy ważnych i wielkich, ale też tych niepozornych, zwyczajnych i codziennych, pomaga nam odnaleźć siłę do pokonywania trudności i wzbudzić nadzieję na przyszłość. Poszukiwanie swoistego oparcia w tym, co jest dla nas ważne, jest szczególnie istotne w niepewnych czasach, w jakich przyszło nam obecnie żyć. Warto więc poświęcić trochę swojego cennego czasu na to, by pokontemplować sztukę i poszukać własnej odpowiedzi na pytanie: Co warto docenić w niepewnych czasach?

Artystyczne prace będą eksponowane w przestrzeni miejskiej Torunia na bilbordach, citylightach i ekranie LED. Model prezentacji prac w przestrzeni miejskiej sprawdza się szczególnie w czasie kryzysu związanego z epidemią, gdyż pozwala odbiorcom bezpiecznie uczestniczyć w kulturze, bez ryzyka narażenia swojego zdrowia. Wychodzimy z wartościowymi pracami w przestrzeń miejską, którą na jeden miesiąc zamieniamy w niepowtarzalną galerię sztuki, bezpłatną i dostępną 24h/7. Sprawia to, że prace zyskują bardzo szeroki odbiór i charakteryzują się ogromną docieralnością do odbiorców, nawet tych, który nie uczęszczają do tradycyjnych galerii sztuki i muzeów.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów z całego świata konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej.

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła „Miłość czy nienawiść? Prawda czy fałsz? Co warto docenić w niepewnych czasach?”Na tegoroczny konkurs wpłynęły 736 prace, nadesłane przez ponad 400 artystów z 71 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Chin, Tajwanu, Argentyny, Uzbekistanu, Filipin, Mongolii i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymaliśmy z Chin i Tajwanu. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Artyści zastanawiali się nad poniższymi kwestiami: Ostanie miesiące upływają nam pod znakiem ciągłej niepewności. Ludzkie życie jednostkowe, jak i życie całych społeczeństw przestało być przewidywalne. Przechodzimy od kryzysu do kryzysu, bez chwili przerwy. Jeszcze nie skończyła się pandemia, a już wybuchła wojna w Ukrainie. Cały czas narasta kryzys klimatyczny, nasilają się ekstrema pogodowe. Rzeczywistość wydaje się niestabilna, nieprzewidywalna, pełna chaosu i zamętu. Poszczególne społeczeństwa, jak i cała ludzkość musi stawiać czoła ciągłym wyzwaniom, zagrożeniom i katastrofom. Jak w takich trudnych czasach żyć i na nowo się odnaleźć? Co jest ważne? Co pomaga nadać jakiś sens temu, co się dzieje, czego doświadczamy i co przeżywamy? Jak odnajdywać nadzieję? Na czym się oprzeć i co wybrać? Za czym się opowiedzieć? Jakiego świata chcemy, w jakiej rzeczywistości chcielibyśmy żyć? W świecie opartym na zasadach miłości czy nienawiści, prawdy czy fałszu? Co warto docenić w tych niepewnych czasach?

Jury w składzie:

  • Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA
  • Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania
  • Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Polska
  • Joanna Górska / artystka, kurator, dyrektor artystyczny Festiwalu Art Moves / Toruń

wyróżniło 6 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2022.

Są to prace następujących artystów:

  • Michał Stachacz / Polska
  • Chia Hsiang Lee / Tajwan
  • Alireza Nosrati / Iran
  • Wei Su / Kanada
  • Burak Sahin / Turcja
  • Junjun Fan / Chiny

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt Michała Stachacza z Polski i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 4000 PLN.

Zwycięska praca polskiego artysty Michała Stachacza bardzo interesująco i paradoksalnie oddaje ducha naszych obecnych, „ciekawych” czasów. Głównym motywem bilbordu jest ikoniczny obraz, który wszyscy znamy, czyli wschód słońca. Budzimy się, wstaje kolejny dzień, ale po bliższym przyjrzeniu się widzimy, że słońce nie jest standardowym słońcem, tylko fragmentem (kropką) ogromnego znaku zapytania. Nie mamy pewności, zastanawiamy się, co się wydarzy, co przyniesie ten nowy dzień. Może coś dobrego? Pojawia się nadzieja i tej nadziei się trzymajmy!!!

Alireza Nosrati / Iran – praca wyróżniona

Burak Sahin / Turcja – praca wyróżniona

Galeria Rusz / Polska  / Myśli

Galeria Rusz / Polska / Przepowiednia

Lex Drewinski / Niemcy / Polska

Adam  Niklewicz / USA

 

Nie tylko artyści zmierzyli się z festiwalowym hasłem – do tworzenia będą mogli włączyć się również nasi widzowie – w ramach Art Moves Workshop odbędą się warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych, dzięki którym odbiorcy będą mogli aktywnie włączyć się w festiwalowe działania.

W ramach tegorocznej edycji festiwalu pokażemy prace 32 artystów z 12 państw świata.

Pokaz na bilbordach, citylightach i ekranie LED:

  • Michał Stachacz / Polska
  • Chia Hsiang Lee / Tajwan
  • Alireza Nosrati / Iran
  • Wei Su / Kanada
  • Burak Sahin / Turcja
  • Junjun Fan / Chiny
  • Mark Titchner / Wielka Brytania
  • Lex Drewinski / Niemcy / Polska
  • Adam Niklewicz / USA
  • Joanna Górska (Galeria Rusz) / Polska
  • Rafał Góralski (Galeria Rusz) / Polska
  • Zuo Biao Peng / Chiny

Pokaz specjalny na słupie ogłoszeniowym:

  • Anita Korynek / Polska
  • Behnam Nasrollahzadeh / Iran
  • Birhenia Bani / Filipiny
  • Chia-Yu Hsu / Tajwan
  • Dawid Celek / Niemcy
  • Huang Wenfeng / Chiny
  • Katarzyna Panek / Polska
  • Kfir Weizman / Izrael
  • Lex Drewinski Niemcy / Polska
  • Magdalena Krukowska / Polska
  • Magdalena Dylak / Polska
  • Michał Łącki / Polska
  • Piotr Parda / USA
  • Sławomir Rogowski / Polska
  • Sojung Kim / Australia
  • Szymon Szymankiewicz / Polska
  • Weronika Jakubowska / Polska
  • Wojciech Janicki / Polska
  • Wojciech Mazur / Polska
  • Zuo Biao Peng / Chiny

Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

artmovesfestival.org
fb/ArtMovesFestival

Źródło: Fundacja Rusz

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764