logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Artyści Platige Image podsumowują Galę KTR

  PR 24.11.2020, przeczytano 1029 razy
ilustracja

23 listopada odbyła się gala finałowa Klubu Twórców Reklamy, podczas której zostały przyznane nagrody w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. W tym roku, spośród 11 nominacji, 5 projektów stworzonych przez Platige Image otrzymało 8 mieczy. Ponadto drugi rok z rzędu studio otrzymało prestiżowy tytuł ,,Studio Postprodukcyjne Roku’’.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/artysci-platige-image-podsumowuja-gale-ktr,389304,artykul.html

Filmowa reklama dla francuskiego producenta serków Babybel-  Join The Goodness zdobyła 3 nagrody (2 złote i 1 srebrny miecz). Twórcy spotu parku rozrywki Ferrari Find That Ferrari Feeling odebrali 2 nagrody, a po 1 przypadło zespołom współodpowiedzialnym za reklamę Reserved #CiaoKendall oraz trailery gier komputerowych Hyper Scape i CrossfireX. Nagrody i punkty zdobyte w ogólnej klasyfikacji pozwoliły Platige drugi rok z rzędu otrzymać tytuł Studia Postprodukcyjnego Roku.

- Większość naszych projektów z 2020 roku powstawała w okresie, w którym trzeba było się liczyć z poważnymi ograniczeniami i niespotykanymi dotąd trudnościami. Tym bardziej cieszę się, że dzięki pracy naszego zespołu udało nam się obronić zeszłoroczne trofeum. Bardzo dziękuję wszystkim za profesjonalizm i zaangażowanie. – podkreślił Karol Żbikowski, Prezes Platige Image.

Zespół Platige zajął całe podium kategorii Animacja. Złoty miecz powędrował do twórców reklamy Babybel.

- To jeden z najbardziej skomplikowanych tegorocznych projektów, dlatego tym większą satysfakcję przyniósł nam efekt końcowy, a teraz nagroda Klubu Twórców Reklamy – powiedziała Paulina Machalica, szefowa Produkcji Działu Platige Commercial – Większą część spotu tworzą cyfrowe kreacje z 250 assetami i 9 modelami głównych bohaterów stworzonymi przez nasz zespół - niemal wszystkie powstawały w czasie pracy zdalnej.

- Babybel jest projektem łączącym w niezwykły sposób fikcję z rzeczywistością. Dzięki klientowi Babybel, domowi produkcyjnemu Solab i agencji Havas Chicago oraz reżyserowi Hervé de Crécy mieliśmy szansę uczestniczyć w tej niezwykłej przygodzie. Każda z osób pracujących przy projekcie dodawała do tej wizji coś od siebie. Jestem dumny z całego zespołu. – dodaje Cezary Albiński, Head of CG w Platige Commercial.

Kolejne dwie nagrody w tej kategorii otrzymały zespoły z Działu Animation Platige Image. Srebrny miecz trafił do zespołu odpowiedzialnego za trailer gry Hyper Scape, a brązowy do autorów cinematika CrossfireX.

- Walczyliśmy nie tylko z terminami i z koniecznością wyboru spośród mnogości pomysłów kreatywnych i realizacyjnych, ale przede wszystkim z ograniczeniami, jakie przyniósł 2020 rok. – komentuje Magdalena Machalica, szefowa Działu Animation w Platige Image - Trailer Hyper Space prezentuje wizję świata z 2054 roku, a powstawał w czasach i świecie, które równie trudno sobie było wyobrazić. Najważniejsza część realizacji projektu przypadła w trakcie przechodzenia Platige w tryb pracy zdalnej – tym większa jest nasza radość z efektu finalnego i nagrody. CrossifireX powstawał w równie trudnych okolicznościach, a dodatkowo wyzwaniem było  uwzględnienie w jednym trailerze większości elementów, które zadecydowały o ogromnej popularności tej serii gier. Jestem dumna, że z każdym z tych zadań nasze zespoły poradziły sobie znakomicie, czego dowodem są nagrody KTR.

Zespół Platige zdominował także podium w dwóch kolejnych kategoriach – Post-production Excellence oraz Visual Effects / FX. W pierwszej z tych kategorii złoty miecz KTR powędrował do twórców spotu Babybel, a srebrny – do autorów spotu Find That Ferrari Feeling. Autorzy wymienili się miejscami na podium w kategorii Efekty wizualne – tutaj zespół współtworzący reklamę Ferrari zdobył złoto, a zespół Babybel – srebro.

- Stworzenie bogatego, niemal bajkowego świata, pełnego szczegółowo opracowanych elementów, wymagało starannych i kreatywnych poszukiwań. Była to praca niezwykle wymagająca, ale przede wszystkim fascynująca i przyjemna. – komentuje odpowiedzialny za VFX w spocie Join The Goodness Maciej Szewczenko - By efekt końcowy zasłużył na nagrody, takie jak te przyznane przez KTR, musieliśmy przestudiować wiele nurtów sztuki i designu. Od strony technologicznej, stworzyliśmy ogromne ilości geometrii pomocniczej tworząc perfekcyjny mapping wszystkich kamer. Każdy z nas włożył w ten projekt bardzo wiele, nagroda jest dowodem na to, że było warto.

- Ilość detalu i pracy włożonej w wykreowanie świata wizualnego Ferrari przebiła wszystko to, co robiliśmy do tej pory. – mówi Marek Gajowski, VFX Supervisor przy projekcie Find That Ferrari Feeling - To samo można powiedzieć o poziomie fotorealizmu – każdy refleks światła, struktura każdej powierzchni, kolejka Turbo Track, bolid Formuły F1 czy unikatowy model Ferrari GT250 wyglądają tak jakby były prawdziwe. Myślę, że ta nagroda jest właśnie za tę  całą wizualną magię, którą widz może dostrzec w detalach.

Kolekcję tegorocznych nagród Klubu Twórców Reklamy dla projektów artystów i zespołów Platige Image zamyka złoto w kategorii Colorcorrection dla reklamy Reserved #CiaoKendall.

- Każdemu koloryście życzę takiego projektu. Wysmakowany, nietuzinkowy, nakręcony na taśmie filmowej, z mnóstwem tonacji i całą paletą pomysłów.  – komentuje Piotr Sasim odpowiedzialny przy spocie Reserved za korekcję kolorów – Oczywiście to ogrom pracy, ale również satysfakcja i nieziemska przyjemność. Uważam, że taśma filmowa, nie ujmując technologii cyfrowej, posiada duszę. Dlatego tak wielu ludzi nadal uprawia fotografię analogową. Dodaje ponadprzeciętną aczkolwiek prostą jakość w przejściach tonalnych i kontraście.

Wyróżnienia przyznane zespołom i artystom Platige Image podczas tegorocznej Gali KTR potwierdzają ogromny potencjał studia oraz kreatywne podejście do każdego projektu, możliwe dzięki niegraniczonej wyobraźni twórców i wciąż rozwijającemu się zapleczu technicznemu Platige.

Źródło: Platige Image

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764