logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pomóż odzyskać normalność: kampania 1,5% Fundacji DKMS

   10.01.2025, przeczytano 309 razy
ilustracjastrzałka

8 stycznia Fundacja DKMS uruchomiła kampanię „Pomóż odzyskać normalność”, której celem jest zachęcenie Polaków do przekazania 1,5% swojego podatku na działania fundacji. Środki zebrane w ramach kampanii pozwolą na wsparcie psychoonkologiczne pacjentów, oraz poprawę warunków leczenia w szpitalach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pomoz-odzyskac-normalnosc%3A-kampania-1%2C5procent-fundacji-dkms,407077,artykul.html

Każdego dnia w Polsce co 40 minut ktoś słyszy diagnozę nowotworu krwi. Choroba w jednej chwili wywraca życie do góry nogami, odbierając pacjentom poczucie bezpieczeństwa i normalności. Szpital staje się drugim domem, a codzienność zaczyna wypełniać chemioterapia, długie leczenie i niepewność jutra. Właśnie te „zwykłe, normalne chwile”, za którymi pacjenci najbardziej tęsknią, są sercem przekazu kampanii – odrabianie lekcji z dzieckiem, wyjście na koncert, randka w kinie czy spotkanie z rodziną.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

„Chcemy pokazać, że każda złotówka przekazana na rzecz Fundacji DKMS to realna pomoc w powrocie do normalności, którą pacjenci tak bardzo pragną odzyskać.  – podkreśla Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz z Fundacji DKMS.

W ostatnich 5 latach, wsparliśmy ponad 45 szpitali hematologicznych, w tym 16 dziecięcych. Miedzy innymi ze środków pochodzących z 1,5% sfinansowaliśmy modernizacje oddziałów hematologicznych i transplantacyjnych, w tym także w kuchnie i pokoje socjalne. Wyposażyliśmy kliniki w nowoczesny sprzęt medyczny, jak pompy infuzyjne, kardiomonitory i specjalistyczne łóżka, wszystko po to by szpitalna codzienność była jak najbliższa „normalności”. – dodaje Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz. 

Za koncepcję kampanii odpowiada agencja Kierunek Kreatywny, a za produkcję spotu Papaya Films. Reżyserką projektu jest Marysia Makowska, a autorem zdjęć Łukasz Łatanik – oboje z impresariatu Papaya Films.

“Pomysł na główną ideę kampanii zrodził się na bazie wywiadów z byłymi pacjentami onkologicznymi oraz ich bliskimi. Z rozmów wyłonił się obraz choroby nowotworowej jako doświadczenia, które odbiera ludziom ich społeczne role i wyrywa ich z codzienności. Izoluje zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie od normalnego życia, za którym tęsknią i do którego pragną jak najszybciej wrócić. Na oddziale hematologicznym próbują stworzyć namiastkę tej normalności, jednak nie jest to miejsce, gdzie „normalne” życie powinno się toczyć.” – tłumaczy Mateusz Zapała, Strategy Director i partner agencji reklamowej Kierunek Kreatywny.

Przygotowane formaty reklamowe

Na potrzeby kampanii przygotowano filmy reklamowe, reklamy radiowe, niestandardowe formaty digital OOH, zestaw formatów display, komunikację social media oraz newslettery i landing page. 

Wszystkie komunikaty zachęcają do przekazania 1,5% podatku w bardzo prosty sposób – wystarczy rozliczyć swój PIT i wskazać Fundację DKMS jako organizację, której chcemy przekazać wsparcie. Szczegółowe informacje oraz możliwość szybkiego rozliczenia PIT znajdują się na stronie kampanii: https://www.dkms.pl/dzialaj/pomoz-inaczej/1-5-procent.

Kreacja, strategia i produkcja

Za realizację kampanii odpowiadają:

  • Klient: Fundacja DKMS (Agnieszka Gadomska-Łukasiewicz, Kornelia Zdolska)
  • Agencja reklamowa: Kierunek Kreatywny
  • Creative Director: Albert Stęclik
  • Strategy Director: Mateusz Zapała
  • Account Manager: Aleksandra Bernady
  • Art Director: Ania Gąsior
  • Dom produkcyjny: Papaya Films
  • Reżyser: Marysia Makowska
  • Operator kamery (DOP): Łukasz Łatanik
  • Producent: Filip Kopeć
  • Nadzór projektu: Paulina Świerczewska
  • Koordynator produkcji: Paweł Majewski
  • Postprodukcja: Vein

Kampania „Pomóż odzyskać normalność” to apel o wsparcie dla tych walczących o powrót do życia, które kochają. Każda darowizna, każde przekazane 1,5% podatku, przybliża pacjentów do powrotu do normalności.

Źródło: Fundacja DKMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764