logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: Sukces Seminarium Wielkiego Formatu firmy Atrium

   22.11.2019, przeczytano 1908 razy

Wielkim sukcesem zakończyło się tegoroczne Seminarium Wielkoformatowe firmy ATRIUM Centrum Ploterowe i IKONOS. Udział wzięło ponad 100 uczestników z całego kraju, na których czekali liczni prelegenci, demonstracje oraz muzyczna atrakcja.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-sukces-seminarium-wielkiego-formatu-firmy-atrium,384831,artykul.html

Coroczne, jesienne Seminarium firma Atrium Centrum Ploterowe organizuje w różnych wyjątkowych regionach Polski, od Mazur po Tatry. Tym razem w dniach 24-25 października, firma zaprosiła uczestników do Opola, w którym nieprzerwanie działa od ponad 25 lat.

Podczas 2-dniowego spotkania, zorganizowano eksperckie bloki prezentacyjne i demonstracyjne oraz… muzyczną atrakcje.

Pierwszy dzień Seminarium rozpoczął się w nowoczesnej Sali Kameralnej Narodowego Centrum Polskiej Piosenki. Kilku godzinny blok prezentacyjny wypełniły wystąpienia prelegentów, ekspertów z takich fabryk jak MUTOH, EFI, SUMMA, ONYX, NEOLT czy IKONOS.

Mutoh w stylu KaiZen

W pierwszej prezentacji , kierunki rozwoju japońskiej marki drukarek wielkoformatowych omówili przedstawiciele fabryki  MUTOH: Kenji Yasuhara, Mitsuo Takatsu i Volker Lienig.

W ostatnich miesiącach zadano użytkownikom tych drukarek pytanie, co sądzą o maszynach Mutoh i wśród wielu odpowiedzi dominowały 3: jakość „made in Japan”, niezawodność oraz jakość druku. Prelegent potwierdził, że w najbliższych latach to się nie zmieni. Nie mniej jednak miejsce na zmiany jest bowiem podczas Seminarium Atrium odbyła się polska premiera nowej platformy – Mutoh XpertJet.

- Podczas Seminarium zaprezentowaliśmy nową linię drukarek i model Mutoh XpertJet. Na początek na rynek wchodzą dwa modele: 1641SR i 1682SR. Są to drukarki cztero- (CMYK) i 8-kanałowe (2xCMYK lub CMYK LC LM LK). Ich wydajność sięga odpowiednio 53 i 87 m2/h. XpertJet jako sukcesor linii ValueJet, posiada szereg nowych rozwiązań: dwa rodzaje atramentów do wyboru: atramenty eko-solwentowe nowej generacji lub wielokrotnie nagradzane i certyfikowane atramenty żywiczne Mutoh UMS. Dalsza lista nowości to nowoczesny czarny design, technologia DropMaster 2, dotykowy panel sterowania, nowe systemy prowadzenia mediów i wiele innych.

W kolejnych latach Mutoh zapowiada dalszy rozwój platformy XpertJet, wprowadzenie nowych platform sprzętowych i atramentów.

Firmie Mutoh przyświeca filozofia KaiZen – nieprzerwanej zmiany na lepsze. To ustawiczne podnoszenie jakości ma na celu priorytetowe traktowanie  jakości we wszystkich obszarach działalności, wyznaczanie standardów i ich utrzymywanie oraz stałe wprowadzanie innowacji.

ONYX – coś więcej niż RIP

Drugie wystąpienie dotyczyło oprogramowania do druku i zarządzania drukiem, amerykańskiej marki ONYX, które wygłosił Marc Hoener. Uczestników Seminarium zainteresowała potężna liczba nowości zawartych w najnowszej, 19 odsłonie tego oprogramowania. Warto zapamiętać, że tak naprawdę połowa możliwości drukarni to sprzęt a druga to oprogramowanie. Nic nam po szybkich maszynach, jeśli nie idzie ono w parze z „centrum dowodzenia” jakim jest software.

Współczesny RIP to nie tylko tłumacz grafiki na krople atramentu. To zestaw zaawansowanych narzędzi ułatwiających i przyspieszających codzienną pracę, nawet w rozbudowanych drukarniach, z zachowaniem standardów kolorystycznych, kontrolą kosztów i wielu innych. W skrócie, Onyx 19 jest czymś więcej niż oprogramowaniem RIP gdyż oszczędza czas, materiał i pieniądze.

Summa – legendarna jakość cięcia

O legendarnej jakości i przyszłościowych technologiach cięciach mówiła Melanie Cornelis z firmy SUMMA. Omówiła ona różnice pomiędzy nożem wleczonym a aktywnym w „cutterach” Summa. Jej uwadze nie umknęły także różnice pomiędzy technologią rozpoznawania znaczników cięcia opartych na czujniku i kamerze czy też opatentowany przez Summę wałek prowadzący folię – MicroSpocket. Prelegentka przedstawiła także ulepszony system rozpoznawania znaczników – OPOS XYY (podwójny Y).

Summa to nie tylko małe plotery do cięcia folii ale także zaawansowane wielkogabarytowe systemy cięcia „prawie wszystkiego”. Plotery Summa serii F to druga cześć prezentacji , podczas której pokazała w działaniu ideę systemu wielonarzędziowego, moduł kamery, tryb tandemu, podział strefowy stołu, funkcję wycinania formatek i wiele innych. Prezentację zakończyło omówienie nowej, autorskiej platformy cięcia – oprogramowania Summa GO Suite.

Neolt – postprodukcja we włoskim stylu

Ettore Pontiggia z fabryki Neolt przedstawił jak jego rodzinna firma od pokoleń, z pasją projektuje i buduje urządzenia takie jak trymery czy laminatory. Nie każdy pamięta, że założona w 1941 roku, z siedzibą w Bergamo firma była 20 lat później światowym liderem w produkcji stołów kreślarskich. Prelegent podkreślił, że nie inaczej będzie w XXI wieku, gdzie Neolt będzie wytwarzał wysokiej klasy urządzenia do postprodukcji.

EFI MIS/ERP – czyli jak sprawić aby Twoja firma była inteligentna

- Przestarzałe metody pracy spowalniają produkcję i Twoją firmę. Aby sprostać wymaganiom klientów systemy muszą być szybkie, elastyczne i adaptowalne.

Takimi słowami przedstawił ideę MIS, Stefan Stark z firmy EFI. W każdym przypadku należy dostosować ekosystem EFI do istniejącego ekosystemu danej firmy. Dobrze dopasowany system powinien spiąć marketing, dane, zarządzanie, przedprodukcję, produkcję i postprodukcję.

IKONOS – dobre, bo… polskie!

Przez ostatnią dekadę, polski producent IKONOS z debiutanta, stał się rozpoznawalną marką materiałów do druku wielkoformatowego nie tylko w Polsce, ale i w Europie i poza naszym kontynentem. O tym „jak to się robi” opowiedział uczestnikom Seminarium, szef produkcji opolskiej fabryki  IKONOS – Tomasz Juchkiewicz.

EFI – drukarki produkcyjne dla profesjonalistów

O kierunkach rozwoju i portfolio amerykańskich urządzeń opowiadała Monika Hagno-Mitura z firmy EFI. Z możliwości współczesnego druku cyfrowego mogą korzystać przedsiębiorstwa z różnych gałęzi przemysłu. Temu służą urządzenia wielkoformatowe, hybrydowe, rolowe, tekstylne czy specjalistyczne marki EFI.

Jedną z nowości, o których wspomniała prelegentka, była maszyna typu flatbed EFI Pro 30f o rozmiarze roboczym 3 x 2 metra, z możliwością zadruku materiałów i przedmiotów o grubości do 10 cm i wydajności maksymalnej ok. 200 metrów kwadratowych na godzinę.

Atramenty, atramenty, atramenty…

Oprócz urządzenia, oprogramowania, podłoża do druku wielkoformatowego wymagany jest atrament. O tym jak dobrać właściwy atrament do danej technologii druku i na co zwracać uwagę opowiadał Grzegorz Budkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Artemis – nowe systemy laserowe

Artemis to marka urządzeń łączych w sobie dobrą jakość… i dobrą (atrakcyjną) cenę. Polscy użytkownicy często poszukują urządzeń spełniających te dwa, ponoć sprzeczne warunki. W tej klasie urządzeń dominują urządzenia Artemis. Co więcej, nie rzadko pod względem możliwości, stabilności czy jakości wyprzedzają uznane, światowe marki.

Tej jesieni portfolio marki Artemis powiększyło się o systemy laserowe serii SF, czyli lasery typu CO2 i fiber. O ich budowie, możliwościach, specyfikacji i przykładach zastosowań opowiadał Michał Postępski z Atrium Centrum Ploterowe.

Zobaczyli TO „na żywo”!

Pierwszego i drugiego dnia Seminarium nie zabrakło bloków demonstracyjnych. Już w siedzibie Atrium Centrum Ploterowe uczestnicy mogli sprawdzić „na żywo” to o czym opowiadali eksperci podczas swoich wystąpień. Około 20 urządzeń do druku wielkoformatowego i post-produkcji było do dyspozycji uczestników.

Także „na żywo” uczestnicy mogli zobaczyć „za ścianą” – w farbyce IKONOS – proces produkcji, kompletowania, magazynowania materiałów samoprzylepnych i powlekanych rodzimej marki.

Po solidnej dawce wielkiego formatu, czekał nie mniej wielkoformatowy koncert zespołu Raz Dwa Trzy, który specjalnie i wyłącznie dla uczestników Seminarium Atrium zagrał… „na żywo”.

Seminarium objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Galeria: Seminarium Wielkiego Formatu Atrium 2019

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764