logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: Za nami XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

   24.09.2021, przeczytano 959 razy
ilustracjastrzałka

16 i 17 września w odbyła się kolejna edycja Kongresu PR. W rzeszowskim Hotelu Bristol spotkało się ponad 200 specjalistów branży: przedstawicieli firm, agencji public relations oraz organizacji pozarządowych. W trakcie tegorocznej edycji nie zabrakło tematów związanych z digital PR-em, hejtem oraz e-kryzysami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-za-nami-xxi-kongres-profesjonalistow-public-relations,393131,artykul.html

Kongres PR co roku potwierdza, jak dynamiczna jest branża public relations. Eksperci dyskutowali o zmianach, które wymusiła pandemia, a także podejmowali kwestię wyzwań, przed którymi stają na co dzień. Paneliści rozmawiali również dużo o etyce w zawodzie PR-owca oraz o problemach polskiego PR-u.

– Za nami już XXI edycja Kongresu. Cieszy mnie, że po dwóch dekadach – nawet pomimo pandemii – wciąż spotykamy się, aby w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia omawiać zmiany zachodzące w public relations oraz wymieniać się nawet istotnie rozbieżnymi poglądami. Branża potrzebuje integracji a wydarzenia takie jak Kongres PR to ułatwiają – mówi Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Dyskusje podejmowane podczas wydarzenia zostały zdominowane przez zagadnienie jakim jest hejt. Pokazuje to, jak aktualne i narastające jest to zjawisko. W debacie Hejt – zjawisko powszechne. O niełatwej sztuce (nie)reagowania wzięli udział eksperci, którzy doświadczyli go na sobie i w organizacjach, które reprezentują – Joanna Kubik, Inspektor Referatu Prasowego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Marek Kacprzak, były dziennikarz i specjalista ds. komunikacji, Ziemowit Nowak, Rzecznik Prasowy Wodociągów Kieleckich oraz Wojciech Jabczyński, Rzecznik prasowy Orange Polska. Zgodnie stwierdzili, że w przypadku hejtu emocje są najgorszym doradcą. Panel poprowadził Adam Łaszyn, CEO w Alert Media Communications, który spojrzał na hejt w inny sposób:

- To jest w naturze relacji ludzkich, które nie zawsze są piękne i pełne pozytywnego nastawienia. W dzisiejszym świecie nie ma obecności w sieci bez hejtu, a im wyższa popularność tym ten hejt jest większy. Nie jest to też pojęcie jednoznaczne – wg prof. Daniela Gilberta jest to część demokracji i świadczy o wolności, o tym, że możemy się wypowiadać. Hejtu nie ma tam gdzie nie ma wolności wypowiedzi.

Chociaż hejt może być uważany za przejaw demokracji i wolności słowa to jednak eksperci byli zgodni – jest to zjawisko negatywne, z którym trzeba walczyć. Ich zdaniem, ważna jest próba zrozumienia drugiej strony i podjęcie komunikacji. W niektórych przypadkach wystarczy usunięcie komentarza i zgłoszenie konta, w innych – kiedy hejter staje się bardziej agresywny – warto sprawę zgłosić na policję.

- Jak spojrzymy na statystyki to widać jedną prostą rzecz, że wyrazy abusywne i fraza hejt rosną z roku na rok i moim zdaniem jest to wystarczający argument żeby powiedzieć, że hejt to nowa normalność. On będzie i będzie go coraz więcej. Musimy z tą nową normalnością żyć. Praca rzecznika i praca PR-owca zmienia się i będziemy musieli sobie z tym hejtem coraz lepiej radzić – podsumował Szymon Sikorski, CEO w Publicon podczas swojej prelekcji Hejt to nowa normalność. Kilka porad jak z nim żyć.

Do tematu hejtu odniosły się również Panelistki, które wzięły udział w debacie pt. Kobiety w komunikacji. Żaneta Czyżniewska, Członkini zarządu PSPR, doktorantka SGH mówiła o „szklanych zjawiskach” w kontekście ścieżki awansu pań i zauważyła, że nawet w branżach, które zostały zdominowane przez kobiety, to mężczyźni szybciej awansują. Jej zdaniem kluczową kwestią jest mentoring oraz wsparcie kobiet, którym już się udało osiągnąć sukces w biznesie. Joanna Kącka, Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi stwierdziła, że pomimo tego, że zawód policjanta jest typowo męskim zawodem to jednak jest w nim miejsce dla kobiet, ponieważ ich empatia i wrażliwość bardzo pomagają np. podczas trudnych rozmów. W dyskusji wzięły również udział Beata Kopczyńska, regionalna Rzeczniczka Prasowa ZUS Województwa Śląskiego oraz Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Justyna Oracz, Head of communications w Fantasyexpo Sp. z o.o. Panelistki rozmawiały też o tym, która płeć radzi sobie lepiej z hejtem i kogo ten hejt częściej dotyka. Panel poprowadziła Joanna Piwowarczyk, Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej w Orange Polska.

Pierwszego dnia kongresu odbyła się również gala rozdania nagród I edycji Konkursu PR Wings, który ma na celu promowanie etycznych praktyk public relations. Rozdano nagrody w 13 Kategoriach, w tym m.in. Public Affairs i Lobbying, PR innowacja roku czy CSR – Największy wpływ społeczny. Uczestnicy Kongresu poznali też datę następnej edycji wydarzenia. Eksperci ds. komunikacji ponownie spotkają się w Rzeszowie już 15 i 16 września 2022 r.

Kongres objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

ilustracjastrzałka

Źródło: Newsline Sp. z o.o.

www.newsline.pl

Dodatkowe informacje:

Partner Strategiczny: Totalizator Sportowy
Sponsor Główny: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Partnerzy Kongresu: Orange Polska, Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, EXACTO Sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, SYLVECO, Ideo Sp. z o.o., TOP S.A.,

Partner Medialny: Polska Agencja Prasowa
Patroni Medialni: Grupa RMF, Wirtualnemedia.pl, PR manager, OOH magazine, portalmedialny.pl, gospodarkapodkarpacka.pl, publicrelations.pl, marketingmiejsca.com.pl, signs.pl, Medialna Perspektywa, Business HUB „Wolny Rynek”, Marketing przy Kawie, silanauki.pl, Polska Izba Artykułów Promocyjnych

Wydawnictwo: REBIS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764