logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Październik 2019: Branża farmaceutyczna inwestuje w reklamę

   27.11.2019, przeczytano 270 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pazdziernik-2019%3A-branza-farmaceutyczna-inwestuje-w-reklame,384887,artykul.html

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydano ponad 472,6 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 53,3 mln zł.

Wtorek najpopularniejszym dniem tygodnia

W październiku największe budżety reklamowe lokowane były we wtorki i wyniosły w sumie 121,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 60 mln zł.

ilustracjastrzałka

Marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu marka APAP zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin (12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).

ilustracjastrzałka

Typy reklamowanych produktów

W październiku 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40 proc.) oraz środków przeciwbólowych (23 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę, a także środków uspokajających.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Reklamy TVP ogłasza zasady sprzedaży na 2020 rok
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży na 2020 rok. W ofercie znalazło się pięć nowych produktów. Telewizja Polska kontynuuje system jawnych stawek, uelastycznia ofertę w zakresie stacji tematycznych jednocześnie dokonując korekt cen produktów.
Konferencja PAP: przyszłość mediów to wiarygodność, personalizacja, innowacje
Przyszłością mediów są zawsze ludzie, ale wspomagani nowoczesnymi technologiami – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski podczas II edycji konferencji „Media Przyszłości”, zorganizowanej w Warszawie 4 grudnia przez Polską Agencję Prasową przy współpracy z międzynarodowymi ekspertami.
Jak co roku zespoły sprzedaży działające w Grupie Agora zdobyły wysokie noty od klientów reklamowych w raporcie „Biura Reklamy 2019". W badaniu przygotowanym dla „Media Marketing Polska” zespół AMS otrzymał nagrodę Biura Reklamy OOH Roku, a wyróżnienia trafiły do handlowców z „Gazety Wyborczej” i Tandem Media.
Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce
Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.
„Książek. Magazyn do czytania” z nowym logotypem i szatą graficzną
Najlepsza książka roku? Najciekawszy komiks? Najładniejsza okładka? W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" redakcja prezentuje listę 10 najlepszych tytułów wydanych w 2019 roku, światowe gwiazdy literatury opowiadają o genialnych tegorocznych premierach, a polscy pisarze podpowiadają, co podarować tym, którzy czytają nie tylko od święta. Grudniowe wydanie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764