logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Październikowe Targi Wiedzy Graficznej STGU 2012

   26.09.2012, przeczytano 2149 razy
ilustracjastrzałka

Od 26 do 28 października 2012 już po raz drugi odbędzie się w Warszawie długi weekend z projektowaniem graficznym. Targi Wiedzy Graficznej 2012 organizowane przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej to wyjątkowe wydarzenie dizajnerskie łączące liczne i różnorodne aktywności w jeden duży 3-dniowy festiwal dizajnu graficznego, jedyny taki w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pazdziernikowe-targi-wiedzy-graficznej-stgu-2012,16743,artykul.html

Targi Wiedzy Graficznej 2012 integrują wiedzę teoretyczną i specjalistyczne porady branżowe, najświeższe tendencje oraz historię polskiej grafiki użytkowej, profesjonalne case studies, self-publishing oraz warsztaty druku vintage, occupy design i projektowanie dla biznesu. Prawdziwą śmietankę stanowią goście Tragów – najlepsi twórcy wszystkich dziedzin projektowania graficznego (od typografii poprzez plakaty, ilustracje, opakowania, branding, projektowanie prasy, kończąc na wizualizacji i mappingu).

Na całość wydarzenia złoży się około 140 konsultacji indywidualnych, 40 prezentacji i wykładów, 4 dyskusje tematyczne, 4 różnorodne warsztaty, 1 całodniowa konferencja, poświęcona kondycji dizajnu w szerokim społecznym i ekonomicznym kontekście, a także Bring Your Own Beamer – efemeryczna wystawa projekcji multimedialnych i wieczorne AVterparty.

Konsultacje indywidualne

Każdy uczestnik, po wcześniejszym zapisaniu się przez stronę www.twg2012.pl i uiszczeniu symbolicznej opłaty, będzie miał możliwość 40-minutowego spotkania z wybranym specjalistą danej dziedziny projektowej. Rozmowa, porada techniczna czy też konsultacja portfolio to dla  projektanta niepowtarzalną możliwość zdobycia praktycznej wiedzy poza ramami instytucjonalnymi szkół i uczelni.

Prezentacje i wykłady

Seria wykładów będzie poświęcona praktyce, teorii oraz historii projektowania. Prezentacje portfolio i case studies uznanych projektantów, nieznane momenty historii polskiej grafiki użytkowej, specjalistyczną wiedzę oraz reguły funkcjonowania w branży – przedstawią projektanci z Polski i z zagranicy.

Dyskusje tematyczne

Podczas wydarzenia odbędzie seria moderowanych debat i dyskusji panelowych poświęconych różnorodnym tematom środowiskowym i branżowych. Od omówienia zasad tworzenia dobrych konkursów projektowych, poprzez dyskusję o modelach biznesowych w designie, ale też możliwościach realnego wpływu społecznego projektantów, kończąc na spotkaniu z organizatorami najważniejszych wydarzeń dizajnerskich z Polski (Łódź Design), ze Szwecji (Kolla! Poster), z Bułgarii (Sofia Design Week), Niemiec (TYPO Berlin) oraz Holandii (What Design Can Do).

Warsztaty

W ramach TWG obędzie się seria warsztatów poświęconych typografii generatywnej (panGenerator), self-publishingowi (3a project space), zarządzaniu kolorem w druku i obrazie, użyciu różnych rodzajów papieru. Pasjonatów vintage powinny zainteresować warsztaty tradycyjnych technik drukarskich i introligatorskich prowadzone przez Pan Tu Nie Stał oraz Fajnych Chłopaków – dla zaawansowanych i zupełnie początkujących.

Konferencja „Czy naprawdę potrzebujemy dobrego dizajnu?”

Międzynarodowa konferencja pod tytułem „Czy naprawdę potrzebujemy dobrego dizajnu?” wprowadzi krytyczną refleksję nad współczesną kondycją dizajnu w szerokim społecznym i ekonomicznym kontekście. Konferencja podda refleksji zagrożenia płynące z hegemonii profesjonalnego myślenia projektowego oraz możliwe alternatywy: dizajn amatorski, poor design, czy antydizajn. Wprowadzi ona także refleksję o dizajnie uprawianą z krytycznych perspektyw, m.in. feminizmu. Na pytanie postawione przez kuratorkę Agatę Szydłowską spróbują odpowiedzieć światowej sławy krytycy i historycy dizajnu z Wielkiej Brytanii: Rick Poynor i Guy Julier, enfant terrible świata projektowego, Holender Bas van Beek, Birgit S. Bauer, redaktorka niemieckiej platformy „designkritik” oraz typografka i filozofka z Austrii, Susanne Dechant. O dizajnie zaangażowanym politycznie, w kontekście ruchu Occupy, opowie twórca gazety „Occupied Times” Tzortzis Rallis.

BYOB + AVterparty

Targom będzie towarzyszyć Bring Your Own Beamer – “Bunt form”/circuit banding, glitch, noise, hacking i remiks, efemeryczna wystawa projekcji medialnych inspirowanych estetyką zakłóceń.

W sobotę 27 października organizatorzy zaproponują wieczorne Avterparty – przestrzeń Targów 2012 zmieni się w wielką audio-wizualną instalację z dynamicznym mappingiem i klubową muzyką.


W wydarzeniu weźmie około 100 uznanych projektantów i krytyków dizajnu z Polski oraz z zagranicy.

Będą to między innymi: Agata Nowicka „Endo”, Agata Nowotny, Andrée Kahlmorgan, Bas van Beek, Birgit S. Bauer, Dominik Cymer, Joanna Erbel, Boryana Zafirova, Edgar Bąk, Erwin Bauer, Guy Julier, Hector Ayuso Ros (OFFF), Honza Zamojski, agencja Cookie, Olka Osadzińaksa, Grzegorz Laszuk, Piotr Socha, Jacek Utko, Jakub Stępień „Hakobo”, Jerzy Skakun i Joanna Górska, Paweł Przybył „Siedemzero”, Robert Chwałowski, Nina Beckmann (Kolla! Poster), Piotr Rypson, Kuba Sowiński,, Richard van der Laken (What Design Can Do), Rick Poynor, Marian Misiak, Sara Kaaman & Martin Falck, studio Huncwot, Susanne Dechant, Tzortzis Rallis, Tymek Jezierski, („Occupied Times”), Zbiok i wielu innych.

26-28.10.2012 cmd+S the date
Konsultacje i większość wykładów oraz dyskusji odbędzie się w języku polskim; wykłady i dyskusje z udziałem gości zagranicznych oraz konferencja odbędzie się w języku angielskim, bez tłumaczenia.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Wstęp:
Wykłady, dyskusje oraz konferencja – wstęp wolny;
Konsultacje i warsztaty – obowiązują zapisy (patrz twg2012.pl) oraz opłata 20 zł/1 konsultacja lub warsztat.
Więcej informacji: www.twg2012.pl

Targi Wiedzy Graficznej 2012
organizator: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
termin: 26 – 28 października 2012 (piątek-niedziela)
miejsce: 1500 m2 do wynajęcia, ul. Solec 18, Warszawa
pomysłodawca i kurator projektu: Rene Wawrzkiewicz
kuratorka konferencji: Agata Szydłowska
koordynatorka: Anna Banaś
współpraca: Julia Missala
BYOB: Weronika Lewandowska, Konrad Zduniak

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764