logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Październikowy festiwal Golden Drum odwołany!

   08.06.2020, przeczytano 1020 razy
ilustracja

W reakcji na obostrzenia związane z epidemią COVID-19 tegoroczny festiwal Golden Drum w słoweńskim Portroż został odwołany. Jego kolejna edycja odbędzie się w październiku 2021 r. To ludzie naszej branży są przedmiotem naszej najwyższej troski - deklarują organizatorzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pazdziernikowy-festiwal-golden-drum-odwolany%21,387330,artykul.html

Decyzja została podjęta biorąc pod uwagę bezpieczeństwo uczestników i partnerów festiwalu. Nie ma także gwarancji, że rząd słoweński dopuści w październiku możliwość organizacji imprez masowych. Uznano, że w tej sytuacji przełożenie festiwalu leży w najlepszym interesie wszystkich stron.

Jak podkreślają organizatorzy, w obecnej chwili priorytety branży reklamowej koncentrują się wokół ratowania firm i ochrony pracowników oraz klientów. Przerwa w festiwalowym świętowaniu wydaje się w takiej sytuacji słuszna.

- „Festiwal przez lata stawiał czoła wielu wyzwaniom, dużym i małym, jednak żadne z nich nie było porównywalne z obecnym. Zostaliśmy sparaliżowani przez pandemię i to, jak wpłynęła na nasze życie. Jednak obecne wyzwania dają także cenną szansę aby przedefiniować naszą branżę. Być może nadszedł czas, aby zmienić perspektywę i odkryć na nowo podstawowe wartości, które w jakiś sposób utraciliśmy po drodze. Czas zmian pozwala dostrzec, że tak naprawdę chodzi o ludzi. Bez nich nie ma kampanii, nagród. To oczywiste, że to właśnie ludzie naszej branży są przedmiotem naszej najwyższej troski”. - powiedział Mojca Briščik, przewodniczący festiwalu.

W swojej dotychczasowej historii festiwal zgromadził w sumie ponad 32 000 profesjonalistów z ponad 40 krajów na całym świecie. Do konkursu Golden Drum zgłoszono ponad 44 000 prac. W festiwalowym harmonogramie nigdy dotąd nie zdarzyła się roczna przerwa, dlatego obecna decyzja nie przyszło organizatorom łatwo.

Polona Simšič, CEO Festiwalu: „Mieliśmy nadzieję, że uda nam się zorganizować festiwal w pełnej krasie w październiku tego roku, ale staje się jasne, że to po prostu nie będzie możliwe. Golden Drum to festiwal społeczności, miejsce, w którym każdego roku rodzą się nowe kontakty biznesowe i przyjaźnie. Związanych z tym emocji i atmosfery nie można w pełni uchwycić w ramach wirtualnego doświadczenia. Początkowo rozważaliśmy alternatywę w postaci zorganizowania festiwalu online, zapewniając w takiej sytuacji możliwość bezpłatnego zgłoszenia i system internetowej oceny prac, ale po debacie z naszymi Ambasadorami, członkami Hall of Fame, marketerami, agencjami sieciowymi i niektórymi agencjami niezależnymi, podjęliśmy z przykrością decyzję o odwołaniu festiwalu. To nie znaczy, że przeoczymy świetną pracę wykonaną przez twórców w bieżącym sezonie! Ponieważ nie jesteśmy w stanie uhonorować tego co najlepsze i najodważniejsze w tym roku, postanowiliśmy utrzymać dwuletni okres kwalifikacyjny dla wszystkich zgłoszeń do kolejnej edycji festiwalu. Nie możemy się doczekać osobistego spotkania i Re:Start-u Przyszłości na słoweńskiej Riwierze.

Jak mówimy w Słowenii: „Ostanite zdravi in ​​kmalu na snidenje!” / „Bądź bezpieczny i do zobaczenia wkrótce!” - kończą swój komunikat organizatorzy zapowiadając szereg zmian w przyszłorocznej edycji festiwalu, która koncentrować się ma głównie wokół młodych twórców. Jej planowany obecnie termin to 13–15 października 2021 r.

W naszym kraju festiwal wspierany jest od kilku lat przez portal Signs.pl, zapewniający patronat medialny i bieżącą publikację festiwalowych materiałów prasowych, a także udostępniający własną przestrzeń reklamową na kampanie promujące Golden Drum wśród polskich profesjonalistów z branży reklamowej.

- „Decyzję organizatorów Goden Drum przyjmujemy z żalem, ale także z prawdziwym podziwem, zdając sobie sprawę z kosztów jakie za soba pociągnęła. Do wszystkich strat wywołanych przez pandemię koronawirusa, do problemów ekonomicznych, zdrowotnych, do komplikacji związanych ze zmianą trybu życia i pracy, dołącza niepewność. Nie wiemy jak rozwinie się sytuacja, nie jesteśmy nawet pewni jak wygląda ona dzisiaj, bo docierające do obiegu medialnego opinie ekspertów zmieniają się wraz z nowymi danymi uzyskiwanymi przez naukowców.” - powiedział Łukasz Łukasiewicz, redaktor naczelny Signs.pl. - „Nie śledzę sytuacji politycznej w Słowenii, jednak praktyka w wielu krajach pokazała, że również decyzje co do związanych z koronawirusem ograniczeń bywają nieprzewidywalne, nieracjonalne, a zdarza się, że odzwierciedlają raczej interesy polityczne niż interes społeczny. Dlatego nic – nawet znoszenie ograniczeń przez władze - nie może zwalniać organizatorów imprez masowych od osobistej odpowiedzialności za zdrowie i życie uczestników. Organizatorzy Golden Drum postanowili nie zasłaniać się decyzjami władz i nie czekając na nie, bezkompromisowo opowiedzieli się za tymi najważniejszymi wartościami. To budzi najwyższy szacunek.”

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764