logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pazura, Figura i Milowicz w kampanii Kino Polska

  PR 17.09.2020, przeczytano 1094 razy
ilustracja

Kanał Kino Polska, który od lat promuje polskie kino i polskich aktorów, rozpoczyna kampanię swojej jesiennej ramówki pt. Co wolno w filmie, to nie w życiu, w ramach której zwraca uwagę na różnice między filmem a rzeczywistością i zachęca do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów i nienawiści. Zaproszone do współpracy gwiazdy polskiego filmu – Katarzyna Figura, Cezary Pazura i Michał Milowicz – razem z Kino Polska podkreślają, że brak tolerancji, obraźliwe stereotypy i niegrzeczne sformułowania mogą być bardzo zabawne, ale tylko na ekranie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pazura%2C-figura-i-milowicz-w-kampanii-kino-polska,388477,artykul.html

Polskie komedie pełne są zapadających w pamięć cytatów, sformułowań dosadnych, często wulgarnych i obraźliwych, które czasem powtarzamy. Jednak polskie kino się zmienia, tak jak Polska się zmienia. Trudno nie zauważyć, że w ostatnich latach nabraliśmy większej świadomości tego, co i jak można powiedzieć, a czego na pewno mówić nie wypada.

Już jesienią na antenie Kino Polska będzie można obejrzeć znakomite polskie komedie, takie jak Kiler, Kiler-ów 2-óch, Poranek Kojota, Dzień Świra, Miś, Ajlawju czy Nic śmiesznego. Te ponadczasowe produkcje, które osiągnęły już status kultowych i do dziś wywołują salwy śmiechu kolejnych pokoleń, zawierają jednak w sobie sporą dawkę niepoprawności politycznej, a takie teksty, jak "To jest moja żona lafirynda", "Dupeczki, jazda, roznosić drinki", "No i co ty, w mordę p… bambusie" czy "Cycki se usmaż" mogą dziś wywołać konsternację u niejednego widza.

Dlatego w kampanii Co wolno w filmie, to nie w życiu Kino Polska zestawia głośne, najbardziej niepoprawne politycznie sceny i cytaty z wymienionych wyżej filmów z aktualnym komentarzem występujących w nich aktorów.

– Zdecydowałem się na współpracę z Kino Polska, ponieważ uważam, że kampania Co wolno w filmie, to nie w życiu jest mądra. Uświadamia poprzez rozrywkę, bawi i uczy jednocześnie, idealnie łącząc przyjemne z pożytecznym. Dla mnie, jako aktora, jest to bardzo ważne, bo zaczęliśmy traktować wszystko serio i często nie potrafimy podejść do filmu i jego bohaterów z odpowiednim dystansem, nawet jeśli jest to komedia. Jestem aktorem, więc bywam rasistą, seksistą i homofobem, ale tylko na ekranie, nigdy w życiu codziennym – mówi Cezary Pazura.

– Kino Polska się zmienia, tak jak Polska się zmienia. W kampanii Co wolno w filmie, to nie w życiu odmładzamy wizerunek marki i proponujemy zupełnie inne spojrzenie na najlepsze polskie komedie. Nadaliśmy tym filmom zupełnie nowy kontekst, osadziliśmy je w nowej rzeczywistości. W ten sposób chcemy nie tylko odkrywać te filmy na nowo, ale i zachęcić wszystkich do dyskusji na temat naszych postaw i języka, którym się posługujemy. Zarówno my, jak i wspaniali aktorzy, z którymi współpracujemy, stawiamy wyraźną granicę między filmową fikcją a rzeczywistością i zachęcamy wszystkich do pozbycia się uprzedzeń oraz szkodliwych stereotypów w codziennym życiu. Z takim przekazem chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona fanów polskiego kina – mówi Patrycja Gałązka, General Brand Manager Kino Polska TV SA.

Kampania Co wolno w filmie, to nie w życiu rozpocznie się 18 września i obejmie przede wszystkim media internetowe (YouTube, Facebook, Instagram, portale ogólnotematyczne i filmowe, np. Filmweb), współpracę z popularnym aktorem Miśkiem Koterskim oraz influencerem Krzysztofem Gonciarzem i youtuberami Sfilmowani. Spoty reklamowe będą emitowane również na antenie Kino Polska. Za opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, a także za przygotowanie materiałów graficznych oraz postprodukcję spotów odpowiada agencja Digital Kingdom. Spoty wyprodukowało studio produkcyjne Papaya Films, a za planowanie i zakup mediów odpowiadają dom mediowy RL Media oraz dział marketingu Kino Polska TV SA.

Źródło: Kino Polska TV S.A.

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764