![ilustracja](il/19/Total_Reach_360_dzienniki.jpg)
Wg najnowszych danych badania Total Reach 360°, realizowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, największy zasięg łączny, uwzględniający czytelnictwo wydań papierowych, cyfrowych i stron www, mają „Super Express” wśród dzienników i „Murator” wśród magazynów.
Wskaźnik Total Reach 360° jest publikowany przez PBC od kwietnia br. co kwartał. Pokazuje on łączny zasięg tytułów drukowanych, e-wydań, subskrypcji cyfrowych oraz stron internetowych marek prasowych (zarówno w wersji desktopowej jak i na urządzenia mobilne). Wskaźnik ten uwzględnia współczytelnictwo pomiędzy różnymi kanałami dystrybucji danego tytułu prasowego.
Wg najnowszych danych, opublikowanych na początku grudnia, a obejmujących dane za okres 10.2023-09.2024, liderem wśród dzienników jest „Super Express” z zasięgiem łącznym 10,3 mln osób. Na kolejnych pozycjach znalazły się „Fakt” (9,8 mln) i „Gazeta Wyborcza” (8,2 mln).
Wśród magazynów prowadzi „Murator” z wynikiem 4,0 mln. Kolejne miejsca zajęły „Newsweek Polska” (3,8 mln) i „Viva” (3,6 mln).
„Wyniki tego badania pokazują, jak ważne jest, by o tytułach prasowych nie myśleć już tylko w kontekście wydań gazetowych. »Super Express« oraz »Murator« są obecnie multimedialnymi brandami, które docierają do odbiorców bardzo wieloma kanałami – w formie wydań papierowych, ale też cyfrowych: serwisów internetowych, multimediów audio i wideo czy social mediów. I dopiero tak skumulowany zasięg pokazuje prawdziwą siłę i potencjał danej marki prasowej” – mówi Tomasz Krawczyk, wiceprezes spółki Time SA wchodzącej w skład Grupy ZPR Media, wydawcy „Super Expressu” i „Muratora”.
Źródło: Grupa ZPR Media / Time SA