Grupa ds. standaryzacji badań DS, powołana przez stowarzyszenie PDSA, zakończyła pierwszy cykl spotkań z firmami badawczymi. Gośćmi Polish Digital Signage Association byli przedstawiciele: ARC Rynek i Opinia, SMG/KRC oraz PENTOR Poznań. Spotkania zorganizowano w celu ustalenia priorytetów badawczych oraz doboru metodologii, która pozwoli efektywnie scharakteryzować rynek DS.
Grupa ds. standaryzacji badań DS, działająca w ramach Polish Digital Signage Association, to zespół przedstawicieli takich firm jak Call2action, PRN, IMS, POL-TV Multimedia, 3Space oraz AD - VISION.PL. Wspólnie z nimi, w trakcie spotkania, obradowali przedstawiciele domów badawczych w celu ustalenia metodologii badań sektora Digital Signage.
Oszacowano, że koszt tych badań i stworzenia metodologii wyniesie od 500 tysięcy do 1 mln zł, a czas realizacji projektu wstępnie określono na okres od 6 do 10 miesięcy.
W trakcie debaty rozważano m.in. zastosowanie w badaniach systemu iCapture, który umożliwia pomiar faktycznej oglądalności. System ten zlicza osoby oglądające przekaz na nośnikach DS z dokładnością wyższą, niż jakakolwiek inna technologia pomiaru bezpośredniego czy pośredniego (możliwy jest podział na płeć, wiek i wg interwałów czasowych). Pozwala to na sprawdzenie rzeczywistej efektywności mediów reklamowo-informacyjnych i ekranów.
Wstępnie jednak uznano, że najbardziej realna i najszybsza do zrealizowania jest propozycja ośrodka badawczego PENTOR. Badania mają dotyczyć obecnego stanu Digital Signage w Polsce, a przede wszystkim zdefiniować poziom świadomości respondentów w zakresie istnienia tego kanału komunikacji i jego możliwości. Badania zaproponowane przez PENTOR z pewnością mogłyby stanowić też dobre narzędzie dla działów sprzedaży, a równocześnie być projektem edukującym rynek w zakresie Digital Signage.
Ostateczne decyzje co do wyboru metodologii zapadną na walnym zgromadzeniu członków PDSA, podczas którego Grupa ds. standaryzacji badań DS przedstawi najlepsze propozycje.
Źródło: PDSA