logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PDSA - przygotowania do kompleksowych badań sektora Digital Signage

  PR 07.03.2010, przeczytano 1006 razy

Grupa ds. standaryzacji badań DS, powołana przez stowarzyszenie PDSA, zakończyła pierwszy cykl spotkań z firmami badawczymi. Gośćmi Polish Digital Signage Association byli przedstawiciele: ARC Rynek i Opinia, SMG/KRC oraz PENTOR Poznań. Spotkania zorganizowano w celu ustalenia priorytetów badawczych oraz doboru metodologii, która pozwoli efektywnie scharakteryzować rynek DS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pdsa----przygotowania-do-kompleksowych-badan-sektora-digital-signage,10327,artykul.html

Grupa ds. standaryzacji badań DS, działająca w ramach Polish Digital Signage Association, to zespół przedstawicieli takich firm jak Call2action, PRN, IMS, POL-TV Multimedia, 3Space oraz AD - VISION.PL. Wspólnie z nimi, w trakcie spotkania, obradowali przedstawiciele domów badawczych w celu ustalenia metodologii badań sektora Digital Signage.

Oszacowano, że koszt tych badań i stworzenia metodologii wyniesie od 500 tysięcy do 1 mln zł, a czas realizacji projektu wstępnie określono na okres od 6 do 10 miesięcy.

W trakcie debaty rozważano m.in. zastosowanie w badaniach systemu iCapture, który umożliwia pomiar faktycznej oglądalności. System ten zlicza osoby oglądające przekaz na nośnikach DS z dokładnością wyższą, niż jakakolwiek inna technologia pomiaru bezpośredniego czy pośredniego (możliwy jest podział na płeć, wiek i wg interwałów czasowych). Pozwala to na sprawdzenie rzeczywistej efektywności mediów reklamowo-informacyjnych i ekranów.

Wstępnie jednak uznano, że najbardziej realna i najszybsza do zrealizowania jest propozycja ośrodka badawczego PENTOR. Badania mają dotyczyć obecnego stanu Digital Signage w Polsce, a przede wszystkim zdefiniować poziom świadomości respondentów w zakresie istnienia tego kanału komunikacji i jego możliwości. Badania zaproponowane przez PENTOR z pewnością mogłyby stanowić też dobre narzędzie dla działów sprzedaży, a równocześnie być projektem edukującym rynek w zakresie Digital Signage.

Ostateczne decyzje co do wyboru metodologii zapadną na walnym zgromadzeniu członków PDSA, podczas którego Grupa ds. standaryzacji badań DS przedstawi najlepsze propozycje.

Źródło: PDSA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polak opakowuje wiedeński Ringturm
W tym roku wieżowiec Ringturm stoi pod znakiem Polski: krakowski artysta Marcin Maciejowski opakowuje biurowiec pracą „Linking Tales”. Na parterze można bezpłatnie obejrzeć wystawę „Modernizm w Krakowie”.
Kampania „Own the Moment”: Hisense sponsorem FIFA Club World Cup 2025
Firma Hisense rozpoczęła nową kampanię marketingową, której hasło przewodnie „Own the Moment” (łap chwile) zwraca naszą uwagę na to, jak poprzez wspólne doświadczenia - takie jak oglądanie wyczekiwanych Klubowych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2025 FIFA Club World Cup 2025 - możemy zbliżyć się do siebie i czerpać większą radość z życia....
Przepis na dezinformację w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Cyfryzacji
Szczypta prawdy, przerobione zdjęcie, całość doprawiona strachem - to najprostszy "przepis na dezinformację". Pod takim właśnie tytułem Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną, aby przeciwdziałać dezinformacji. Składa się na nią cykl edukacyjnych filmów, które w przystępny sposób opwiadają o mechanizmach i skutkach...
Kondycja content marketingu 2025
Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.
AdEx - Reklama online z wysokim wzrostem w roku 2024
W roku 2024 roku rynek reklamowy cyfrowej, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 20%, przekroczył wartość 9,5 mld zł.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764