Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association, zrzeszające firmy działające w sektorze cyfrowego przekazu reklamowego i informacyjnego, zostało przyjęte w poczet członków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Pierwsze wspólne działanie podjęte przez obydwa organy to obliczenie potencjału ilościowego rynku DS w Polsce.
Ścisła współpraca pomiędzy PDSA, a Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej zapewni stowarzyszeniu dalszy, intensywny rozwój poprzez ciągły kontakt z branżą reklamową w Polsce oraz dostęp do badań i analiz IGRZ. Dodatkowo umożliwi udział w spotkaniach z instytucjami odpowiedzialnymi za wydawanie zezwoleń na instalacje nośników reklamowych. Współpraca z IGRZ pozwoli również PDSA na ciągły kontakt z podmiotami branży reklamowej, które nie posiadają w swoim portfolio elektronicznych nośników – oświadcza Michał Moszyński, prezes Polish Digital Signage Association - Dzięki temu będziemy mogli uczestniczyć w kształtowaniu krajowego rynku reklamy jako przedstawiciel zintegrowanego środowiska Digital Signage oraz propagować rozwój DS w Polsce – dodaje.
Przyjęcie PDSA do grona firm zrzeszonych również Izbie przyniesie wymierne korzyści. O rozpoczętej współpracy mówi Lech Kaczoń, prezes IGRZ: PDSA zrzesza bardzo interesujący i przyszłościowy segment rynku out of home. Nie ulega wątpliwości, że elektronika, w tym Digital Signage będzie w coraz większym stopniu obecna na nośnikach reklamy zewnętrznej. Warto w związku z tym śledzić te trendy i wymieniać się doświadczeniami. Temu służy także Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Jej członkowie mają nie tylko platformę wymiany informacji, ale również bazę dla ochrony ich interesów na rynku reklamowym. Uważam, że PDSA może wnieść wiele cennych idei do działań Izby i propagować jej przedsięwzięcia.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej została założona w 1998 roku przez ponad 100 firm prowadzących działalność w branży reklamy zewnętrznej. Wśród członków - założycieli znalazły się firmy będące właścicielami nośników reklamy zewnętrznej, jak i firmy brokerskie i podwykonawcze, świadczące różnego rodzaju usługi dla właścicieli nośników. Realizując cele statutowe IGRZ dąży do zmiany niekorzystnych przepisów prawnych, poprawia wizerunek branży reklamy zewnętrznej oraz publikuje cykliczne raporty o rynku reklamy zewnętrznej. Izba przygotowuje także działania marketingowe promujące reklamę zewnętrzną na tle innych mediów reklamowych i organizuje społeczne kampanie.
Źródło: PDSA