logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Pęka plexi przy klejeniu

Strona 1/2  1 2

| 04.02.2006 14:02

Witam

Mam elementy do sklejenia które były wycinane laserem.
Kleje Acryfixem 192, elementy łączone są krawędziami.

Po sklejeniu powstają mikro pęknięcia w miejscach styku elementów.

Co zrobić żeby mi nie pękało przy klejeniu?

Za pomoc z góry dziękuje.

avatar użytkownika
?

Bielsko-Biała
wiadomości: 4
w Signs.pl od 04.02.2006
IP: 81.168.222.XXX

| 04.02.2006 15:02

Jeżeli te elementy są wycięte z pleksy wytłaczanej ( a nie z wylewanej) to chyba nic na to nie poradzisz.
Wytłaczana jest tańsza, ale tak już ma że na krawędziach po cięciu laserem powstają mikropęknięcia. Podobno jest to efekt wewnętrznych naprężeń materiału. Czasem jest tak że zaraz po cięciu nic nie widać, a po paru godzinach pokazują się ryski. Albo po przetarciu płynem do mycia czy posmarowaniu klejem.
No ale skoro elementy już są wycięte to niewiele można zrobić. ( a może jednak znajdzie się ktoś komu się udało ten problem rozwiązać? sam jestem ciekaw)

J. Borowicz
www.boro-laser.com.pl

avatar użytkownika
+ + + +

Nowy Targ
wiadomości: 200
w Signs.pl od 28.11.2002
IP: 83.29.30.XXX

| 05.02.2006 19:02

Nie mam pojęcia z jakiej plexi było to wycinane...

Jeśli elementy były by z pleksi wylewanej to nie pękało by tak ?

plexi 5mm

avatar użytkownika
?

Bielsko-Biała
wiadomości: 4
w Signs.pl od 04.02.2006
IP: 81.168.222.XXX

| 06.02.2006 00:02

Największym problemem w Polsce jest to że każdy chce coś robić ale nie ma o tym pojęcia. Jesteś tego sztandarowym przykładem. Bo jakbyś znał się na tworzywach to byś nie popełnił błędu. Do takich rzeczy jak chcesz zrobić nie używa się pleksy. Jest to tworzywo charakteryzujące się chyba największą łupliwością. Nie jest odporne na działanie karbu. Teraz to możesz wyrzucić co masz zrobione i użyć tworzywa o odpowiednich właściwościach. PCV będzie dobre. Poliwęglan również się nada. I ucz się. Poznawaj materiały i technologie. Tomek

avatar użytkownika
+ +

Łódź
wiadomości: 88
w Signs.pl od 19.12.2003
IP: 195.69.80.XXX

| 06.02.2006 08:02

może sprubój połączyć to klejem na UV jest taki klej do pleksy i nie jest tak bardzo agresywny może też jakiś klej typu soudal fixall bezbarwny może to pomoże
a mikropęknięcia spowodowane są zmianami struktury pleksi w miejscu cięcia laserem
może też pomóc relaksacja pleksy, trzeba by ją wsadziś do pieca i w określonej temperaturze wygrzać ją , ale ile i jaka temperatura to zależy od tego co to za pleksa

avatar użytkownika
+ + +

Rzeszów
wiadomości: 28
w Signs.pl od 03.04.2003
IP: 83.14.12.XXX

| 06.02.2006 12:02

Witam!

Ostatnio też miałem podobną sytuację, która w pewnym momencie stała się mocno krytyczna. A wyglądało to tak:

Przygotowaliśmy małe formatki z plexi, żeby zamontować toto przy drzwiach na dystansach. Wszystko było pięknie dopóki nie potraktowaliśmy plexi odtłuszczaczem Avery (z pewnością jest tam jakiś dodatek alkoholu), w którym to momencie powstały wspomniane wcześniej mikropęknięcia. I faktycznie - przyczyną było jak się później dowiedzieliśmy naprężenia powstałe po cięciu laserem.

Reakcja plexi na odtłuszczacz zaintrygowała nas o tyle, że zawsze tak robiliśmy... tyle że plexi była cięta na frezarce....

Aha, pozdrawiam Szanownego i Wszechwiedzącego Pana Tomka (leongvt).
Już widzę tabliczki z pcv zamiast z plexi. Ale by się klient ucieszył...

W każdym bądź razie, doświadczenie uczy.

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 81.219.217.XXX

| 06.02.2006 12:02

A ja chciałbym poznać klienta,
który z radością wrzuca pcv lub poliwęglan na laser


pzdr

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 248
w Signs.pl od 06.06.2004
IP: 83.24.141.XXX

| 06.02.2006 15:02

leongvt nie jestem z branży wiec się pytam i nie potrzebuje znać się na tworzywach.

Próbowałem z tą relaksacją efekt jest taki że na mniejszych elementach nie występują już pęknięcia

Czy na pewno na poliweglanie czy PCW nie wystąpią takie rzeczy po cięciu laserowym?

avatar użytkownika
?

Bielsko-Biała
wiadomości: 4
w Signs.pl od 04.02.2006
IP: 81.168.222.XXX

| 06.02.2006 15:02


On 2006-02-06 15:36, masonix wrote:
leongvt nie jestem z branży wiec się pytam i nie potrzebuje znać się na tworzywach.

Próbowałem z tą relaksacją efekt jest taki że na mniejszych elementach nie występują już pęknięcia

Czy na pewno na poliweglanie czy PCW nie wystąpią takie rzeczy po cięciu laserowym?


Nie wystąpią, bo pcv i poliwęglanu nie tnie się laserem (chyba, że znajdziesz jakiegoś desperata).

Na laser, pod klej, użyj plexi wylewanej.
Ewentualnie, przy ekstrudowanej, zostaw w miejscach klejenia 2, 3 mm zapasu do zestrugania.

pzdr

-----------------
dtp,grafika, reklama i informacja wizualna
wyroby z plexi, pc, pcv
laser

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 248
w Signs.pl od 06.06.2004
IP: 83.24.141.XXX

| 06.02.2006 17:02


I ucz się. Poznawaj materiały i technologie. Tomek


A niby po co on ten wątek zaczął ? Bo mu sie nudziło ? No ty chyba musiałes się urodzić z plexą w garści Sam chyba nie pamiętasz jak zaczynałeś.

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 332
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 83.26.38.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764