Bank Pekao poinformował, że wchodzi w nową fazę swojego rozwoju za sprawą rozpoczynającego się Euro 2012. W okresie, gdy uwaga całej Europy będzie skupiona właśnie na Polsce, Pekao zaprezentuje milionom Europejczyków swoją markę korporacyjną i nowe logo.
Rozpoczęcie turnieju Euro 2012 jest wg banku idealnym momentem, aby wzmocnić rozwój odświeżonym logo. Bycie Sponsorem Narodowym Turnieju i związana z tym obecność reklamowa podczas meczów, ma umożliwić bankowi zaprezentowanie się dziesiątkom tysięcy kibiców obecnych na stadionach i setkom milionów oglądających transmisję z meczów.
Bank deklaruje, że dzięki nowemu logo, chce w pełni wykorzystać międzynarodową skalę operacji i osiągnięcia Grupy UniCredit, jak choćby sponsoring piłkarskiej Ligi Mistrzów. Jak nietrudno dostrzec, zmiana logo oraz systemu identyfikacji polega właśnie na dostosowaniu rozwiązań do standardów korporacyjnych obowiązujących w Grupie UniCredit.
- Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.
Bank wskazuje na wyniki badań dowodzących, że nowe logo Pekao jest najbardziej lubiane spośród wszystkich obecnych w polskim sektorze bankowym, które zostały poddane badaniu. Nowe logo ma się kojarzyć z nowoczesnością i dynamizmem, a w połączeniu z nową wizualizacją oddziałów zwiększa chęć do nawiązania relacji z Bankiem o 80 procent w badanej grupie. Nowe logo kojarzone z dynamizmem ma być uzupełnieniem obecnego wizerunku Pekao, w którym klienci jako najważniejsze cechy wskazują zaufanie, dojrzałość i tradycję.
Wprowadzeniu logo towarzyszą dodatkowe działania, takie jak przygotowanie specjalnych karty prepaidowych, zindywidualizowanych dla czterech polskich miast-gospodarzy Euro 2012, mających stanowić pamiątkę z mistrzostw czy też loteria, w której można wygrać bilety na mecze.
Źródło: Pekao SA / inf. wł.