logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pensja prezesa do wygrania w kampanii Radia Eska i Universal McCann

  PR 27.02.2014, przeczytano 1209 razy
ilustracja

Według danych CEIDG, tylko w ostatnim dniu 2013 roku wpłynęło aż 1259 wniosków o założenie własnej działalności gospodarczej. A jak będzie w nowym roku? Czy Polacy będą równie chętnie zakładać nowe firmy? Jakie mają pomysły na własny biznes? Czy rzeczywiście możemy obserwować boom startup’owy? Odpowiedzi na te pytania można odnaleźć w podsumowaniu projektu „Wygraj pensję Prezesa na Święta”, który wspólnie dla firmy Hasbro, przygotowały: Radio ESKA oraz dom mediowy Universal McCann.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pensja-prezesa-do-wygrania-w-kampanii-radia-eska-i-universal-mccann,20991,artykul.html

Według badań Polacy jako jednostki posiadają duży potencjał kreatywności. Wykorzystanie go jako siły napędowej dla rozwoju gospodarki jest jednak związane z dwoma elementami: wzrostem wzajemnego zaufania i umiejętnością pracy zespołowej. Jak pokazują ostatnie lata, oblicza kreatywności Polaków przybierają coraz ciekawsze formy, zwłaszcza jeśli pod lupę weźmiemy branżę startup’ową.

Tylko w 2012 roku byliśmy świadkami wielu inwestycji, zwycięstw polskich zespołów
w międzynarodowych konkursach startup’ów oraz nowych projektów z niemałym potencjałem.
” – mówi Monika Wójcicka, Head of Entertainment w Universal McCann. „Razem z Radiem ESKA postanowiliśmy wykorzystać ten startup’owy boom, najnowsze trendy w komunikacji i zaprosić młodych Polaków do zbudowania własnego imperium w ramach projektu Wygraj pensję Prezesa na Święta. Projekt promował nową wersję, popularnej gry Monopoly marki Hasbro. Zainteresowanie, z jakim spotkała się ta akcja, było dla nas niemałym zaskoczeniem.” – dodaje Monika Wójcicka.

W ciągu 5 tygodni trwania projektu udało się dotrzeć do prawie 2 mln osób i zaangażować ponad 4000 graczy w zdobycie pensji Prezesa na Święta (25 tys. zł) oraz poznać wielkie pokłady kreatywności i pomysłów na własny biznes, jakie drzemią w młodych Polakach.

Zadanie dla prezesa

Projekt był adresowany do młodych osób - w wieku od 18 do 35 lat, dla których grywalizacja jest codziennością. Zadanie było proste. Wystarczyło wymyśleć i założyć własną firmę (z konkretną nazwą, hasłem reklamowym i działalnością), wykorzystując do tego celu dedykowaną aplikację na Facebooku. A następnie zebrać jak największą liczbę klientów, którym spodobał się zaproponowany pomysł na biznes. Każdy uczestnik mógł zgłosić tylko jeden startup.

Realizowana przez nas kampania zakładała wieloplatformową komunikację. Wykorzystaliśmy nie tylko aplikację na fanpage’a Radia ESKA, ale także serwis internetowy rozgłośni www.eska.pl, kampanię spotową na falach radia, czas antenowy porannego programu z emisją zarówno w radiu, jak i na kanale ESKA TV, podczas którego prowadzący rozmawiali z autorami najciekawszych pomysłów” – wyjaśnia Andrzej Tuzinowski, Dyrektor Pracowni Kreatywnej działającej w ramach Grupy Radiowej TIME.

Działania prowadzone w partnerstwie z Radiem ESKA, uzupełnione zostały kampanią w serwisie pracuj.pl i w sieci GDN, targetowaną na startupy, small biznes, studentów oraz graczy.” – uzupełnia Monika Wójcicka.

Pomysły zgłaszane przez chętnych na pensję Prezesa były nowatorskie, a niekiedy absurdalne i abstrakcyjne, ale taki był w końcu cel. Nie tylko promocja, lecz i zabawa! Pomysł z założenia musiał charakteryzować się przede wszystkim kreatywnością, a nie precyzyjnym biznes planem. Zwycięzca rywalizacji otrzymał 25 tys. zł. Zaś pozostali Prezesi – 14 najbardziej kreatywnych, wirtualnych firm, zostało nagrodzonych tabletami oraz nową grą planszową Monopoly Imperium, która stanowiła przedmiot całej kampanii.

Wśród 14 nagrodzonych znaleźli się m.in.:

  • Piotr – FSO, czyli Firma Samochodów Osobliwych, która produkuje samochody zaprojektowane wcześniej przez samego klienta.
  • Kuba – PPC, czyli Ponadczasowe Pokłady Czasu. Firma oferuje dodatkowy czas w ciągu doby, co wiąże się z powiększeniem liczby godzin, nawet do 28. Pakiet czasu zwiększa się dzięki puli utraconych w historii godzin: ukradzione i nieużywane procentowały przez lata, a teraz dostęp do nich ma właśnie PPC.
  • Piotr – Czipy Wewnątrzorganizmowe. Firma oferuje wszczepione pod skórę czipy, które dają o sobie znać właścicielowi (przez małe napięcie elektryczne), gdy ten jest leniwy. Oprócz tego, to oryginalne i kontrowersyjne urządzenie posiada możliwość namierzania właściciela.


Do kogo trafiła Pensja Prezesa na Święta?

„Spakujcie namiot i jedźcie z nami, gdziekolwiek tylko zapragniecie!”

Zwycięzcą konkursu został Karol – pomysłodawca firmy PGR. Chociaż sam zaznacza, że nazwa kojarzyć może się różnie, w przypadku jego wirtualnej działalności oznacza Piotrowską Grupę Rowerową. „Moja firma zajmuje się propagowaniem rowerów. Zarówno jako środka transportu na co dzień, jak i podróżowania oraz wolnego spędzania czasu” – mówił na antenie Radia ESKA, 6 grudnia, zdobywca świątecznej Pensji Prezesa.

Nagród było jednak więcej. Zdobywcy II i III miejsca otrzymali możliwość odwiedzenia jednej z firm z gry Monopoly Imperium. Był to polski oddział firmy Coca-Cola. Ponadto osoba, która zajęła drugie miejsce, dostała szansę na płatny staż w firmie Hasbro. Natomiast najbardziej aktywni klienci zgłaszanych do zabawy startup’ów otrzymali miesięczne konta premium w serwisie muzycznym Spotify.

Kampania została przygotowana przez Pracownię Kreatywną (TIME S.A.), Radio ESKA oraz Universal McCann. Aplikację na Facebooka przygotowała spółka SMI (Grupa ZPR).

Źródło: Universal McCann

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764