logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pepco z kampanią społeczną „Dom zaczyna się od serca”

  PR 26.10.2023, przeczytano 516 razy
ilustracjastrzałka

Pepco ogłasza kampanię społeczną „Dom zaczyna się od serca”, która ma zachęcić do rozmów z bliskimi szczególnie na trudne tematy. Jak wskazują badania przeprowadzone na zlecenie marki, w co trzeciej rodzinie w Polsce nie mówi się o problemach, a o emocjach i uczuciach rozmawia z bliskimi tylko 24% młodych osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pepco-z-kampania-spoleczna-_dom-zaczyna-sie-od-serca_,401863,artykul.html

Raport o rozmowach od serca

Kryzys zdrowia psychicznego młodych osób wpływa na komfort codziennego życia w wielu rodzinach w naszym kraju. Firma Pepco postanowiła sprawdzić, jak dużym i aktualnym wyzwaniem jest codzienna komunikacja domowników, szczególnie na linii dziecko-rodzic lub opiekun. W tym celu przeprowadziła badania społeczne, angażujące dzieci i nastolatków pomiędzy 9 i 12 oraz 16 i 18 rokiem życia1, ale także ekspertów pracujących na co dzień w organizacjach i fundacjach wspierających dzieci. Lektura raportu pozwala, szczególnie dorosłym, na poznanie perspektywy młodych osób na problem, który ma fundamentalny wpływ na komfort codziennego życia.

Rozmawiamy głównie o potrzebach materialnych

Z przeprowadzonych badań wynika, że emocje i uczucia są na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o poruszane w domu tematy – ze swoimi bliskimi rozmawia o nich jedynie 24% młodych osób. Jednocześnie aż 44% nastolatków uważa, że w ich domach dzieje się to za rzadko. Co więcej, prawie jedna trzecia nastolatków (28%) twierdzi, że nie ma w rodzinie osoby, która szczególnie dba o to, aby poruszać tematy związane z ich emocjami. Niewiele więcej niż o emocjach rozmawia się o potrzebach – temat ten deklaruje tylko 32% młodych osób. O radzeniu sobie z problemami rozmawia już tylko 2% osób, podobnie jak o swoich planach na przyszłość i o rozwoju. Martwiący jest też fakt, że tematy związane z poczuciem szczęścia są wskazywane tylko przez co trzeciego nastolatka (32%) – to pokazuje, że w polskich domach nie uczymy się identyfikowania pozytywnych uczuć. Oprócz tego, co trzeci nastolatek (35% badanych) uważa, że w jego domu nie mówi się o swoich problemach, a 41% stwierdza brak większego zrozumienia ze strony domowników.

– Wyniki niniejszego badania dzieci wskazują, że rozmowa z rodzicami jest dla nich niebywale istotna. Choć warto przyjrzeć się temu o czym dzieci najczęściej rozmawiają – komentuje wyniki badań Justyna Żukowska-Gołębiewska, psycholożka, psychotraumatolożoka i liderka Koalicji na rzecz MŁODYCH GŁÓW przy Fundacji UNAWEZA Emocje nie są tematem, który jest poruszany priorytetowo, podobnie jak rozmowa o faktycznych potrzebach dzieci. Dzieci biorące udział w badaniu mają kłopoty w nazywaniu swoich emocji. Często mylą potrzeby ze strategiami ich zaspakajania, a co istotne nie rozumieją, dlaczego rodzice nie zgadzają się na ich realizację. W domach najczęściej rozmawia się przy posiłkach i to na tematy bieżących spraw jak szkoła, obowiązki czy to, co danego dnia się wydarzyło.

Dom zaczyna się od serca

W odpowiedzi na ten problem społeczny Pepco przygotowało kampanię społeczną „Dom zaczyna się od serca”, która ma zachęcić rodziny do budowania silniejszych relacji. Pierwszym elementem kampanii jest film, w którym cytowane są wypowiedzi najmłodszych uczestników badania o ich środowisku domowym. W ich treści odbijają się zarazem trudności, na jakie natrafiają dzieci w rozmowie z rodzicami lub opiekunami, jak i radość, jaką można czerpać z domowych relacji. Aby ułatwić rozmowę, w ramach kampanii przygotowano również talię kart stworzonych przez Dagmarę Teczke, psycholożkę i psychoterapeutkę specjalizującą się w pracy z dziećmi. Karty zawierają proste, ale bardzo ważne pytania, dzięki którym domownicy mogą porozmawiać o swoich uczuciach i potrzebach. Gra może stanowić pierwszy krok do wprowadzenia w naszą codzienność otwartych, szczerych rozmów. Jest ona dostępna na stronie akcji domzacznasieodserca.pepco.eu - w wersji do pobrania i samodzielnego wydruku, a także w wersji do rozgrywki online.

– Kryzys zdrowia psychicznego wśród polskiej młodzieży jest coraz lepiej diagnozowany i coraz częściej nagłaśniany, w czym ważną rolę odegrała w tym roku m.in. publikacja raportu MŁODE GŁOWY fundacji UNAWEZA. Zależało nam, by tę perspektywę pogłębić i sprawdzić, jak młodzi ludzie czują się w swoich domach i co jest dla nich ważne w relacjach z opiekunami. W tym celu powstała kampania „Dom zaczyna się od serca” – mówi Katarzyna Wilczewska, head of corporate communication Pepco.– Poprawa losu dzieci pozostaje dla nas ważnym zagadnieniem od lat. Wspólnie z naszymi partnerami społecznymi: Towarzystwem Przyjaciół Dzieci, Fundacją Świętego Mikołaja, Fundacją Atalaya, Fundacją Happy Kids czy Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce realizujemy długofalowe projekty wsparcia młodych osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Wspieramy także Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, bo głęboko wierzymy, że każda młoda osoba zasługuje na szczęśliwe życie.

Kampania „Dom zaczyna się od serca” została przygotowana i zrealizowana przez Pepco we współpracy z agencją K+ PR (dawniej Komunikacja+ PR). Za koncepcję i realizację filmu promującego inicjatywę odpowiadało Film Fiction. Badania społeczne przeprowadził K+R Research by Insight Lab.

Źródło: K+Group

Dodatkowe informacje:

[1] Badanie o charakterze ilościowym (CAWI, N=317) i jakościowym w formie wywiadów pogłębionych (N=8) przeprowadzone przez K+Research by Insight Lab we wrześniu 2023 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM
Sony wprowadza obiektyw FE 50–150 mm F2 GM, będący pierwszym na świeciei teleobiektywem zmiennoogniskowym o maksymalnej ogniskowej 150 mm ze stałą przysłoną F2. Minimalna ogniskowa tego modelu wynosi 50 mm, a wysoka rozdzielczość optyczna dorównuje konstrukcjom stałoogniskowym. Dzięki tym właściwościom jeden obiektyw może służyć do fotografowania...
Dezinformacja i trolle w nowej odsłonie kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
Startuje kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej realizowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK. Jej celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą ze sobą niezweryfikowane treści. Podobnie jak w 2024 r. koncepcja kampanii nawiązuje do wizerunku trolli.
MAP: Dobre praktyki sponsoringu sportu przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
KPRM opublikowała "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)", opracowane przez zespół działający w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Rekordowy rok dla reklamy cyfrowej w USA – raport IAB/PwC
Branża reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych osiągnęła w 2024 roku rekordowy poziom 258,6 miliarda dolarów przychodu – wynika z opublikowanego właśnie raportu „IAB/PwC Internet Advertising Revenue Report: Full Year 2024”.
Lech zaprasza do łapania chwil jak w '95
Marka Lech zaprasza do „łapania chwil” w stylu retro. Z okazji 30. urodzin sieci Biedronka, Lech przygotował limitowaną edycję puszki inspirowaną kultowym designem z 1995 roku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764