logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Perfectbot Grupy K2 wypłynie na szersze wody

  PR 09.12.2021, przeczytano 585 razy

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 zawarła „Term Sheet” z pozostałymi udziałowcami spółki K2BOTS.AI, określając plan rozwoju PerfectBota – konwersacyjnej sztucznej inteligencji automatyzującej obsługę klienta w branży e-commerce – zakładający skalowanie produktu międzynarodowo w modelu Software as a Service (SaaS).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/perfectbot-grupy-k2-wyplynie-na-szersze-wody,394075,artykul.html

– PerfectBot to nie tylko idea, ale już działający biznes, który podwoił w tym roku przychody, ma znakomitych klientów i wyjątkową skuteczność automatyzacji obsługi klienta. To również startup technologiczny, który ma duży potencjał skalowalności międzynarodowej. Jesteśmy w przededniu mocniejszego wejścia do klientów anglojęzycznych, co jest dobrym momentem na postawienie celów strategicznych oraz ułożenie docelowej relacji z twórcami projektu, bez których talentu i kompetencji PerfectBot nie mógłby powstać, i których zaangażowanie jest hiperistotne dla dalszego rozwoju – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

Zgodnie z postanowieniami dokumentu „Term Sheet”, K2 Holding w roku 2021 zapewni finansowanie projektu w kwocie 1,5 mln zł w formie udziałowej lub dłużnej (obok środków przeznaczonych na nabycie ZCP K2BOTS). Jednocześnie pozostali udziałowcy spółki rozwijającej PerfectBota i jednocześnie jej kluczowi menedżerowie (Łukasz Lewandowski, Artur Kończyński, Mikołaj Machowczyk i Maciej Maliszewski) – mogą otrzymać uprawnienie do nabycia puli dodatkowych udziałów w tzw. formule earn-out, jeżeli spełnione zostaną warunki obejmujące m.in. uzyskanie określonego poziomu wyników finansowych, uzyskanie przez spółkę minimalnego zwrotu z zainwestowanego kapitału lub pozyskanie istotnego inwestora zewnętrznego. W każdym przypadku przed potencjalną transakcją z inwestorem zewnętrznym spółka-matka K2 Holding będzie posiadała minimum 50% udziałów w K2BOTS.AI plus 1 akcja (obecnie posiada 82% udziałów). Term Sheet określa również zobowiązania stron w stosunku do struktury korporacyjnej spółki K2BOTS.AI, zasady zakazu zbywania i obciążania jej udziałów, a także zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej.

– PerfectBot to pierwsza konwersacyjna AI, która jest zarówno bardzo skuteczna jak i niezwykle łatwa w konfiguracji. Te dwie korzyści do tej pory nie występowały razem. Na rynku są dostępne albo głupie chatboty frustrujące użytkowników, albo trzeba poświęcić dużo środków, by zbudować realnie skutecznego chatbota. Dlatego widzimy ogromną szansę, aby na tym wciąż niedojrzałym rynku PerfectBot stał się liderem w skali międzynarodowej – mówi Łukasz Lewandowski, współzałożyciel i prezes K2BOTS.AI.

– Podejmujemy działania, mające na celu zweryfikowanie zainteresowania PerfectBotem wśród potencjalnych inwestorów zewnętrznych m.in. z segmentu Venture Capital. Widzimy możliwości przyspieszenia skalowania PerfectBota dzięki zaangażowaniu tego typu podmiotów. Decyzje podejmiemy po ocenie atrakcyjności zebranych ofert, bo dzięki dobrym wynikom finansowym Grupa K2 ma środki, aby dalej finansować rozwój Perfectbota samodzielnie – mówi Paweł Wujec.

Obecnie z rozwiązania PerfectBot korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate, a liczba zautomatyzowanych konwersacji przekroczyła 4 miliony.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764