logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Perfekcyjny druk bielą z nowymi drukarkami HP Latex

  S 15.11.2021, przeczytano 1871 razy
ilustracja

Firma HP zrewolucjonizowała wielkoformatowy druk białym tuszem, wprowadzając na rynek drukarki serii HP Latex 700 W i 800 W. Dzięki doskonałej bieli, inteligentnym i wydajnym procesom drukowania oraz ekologicznej technologii HP Latex klienci zyskali możliwość nieskomplikowanego zadruku szerokiej gamy materiałów: banerów i folii barwionych w masie, folii lustrzanych, metalizowanych, papieru plakatowego czy kraftowego, kolorowych, złotych, perłowych canvasów oraz szerokiej gamy bezbarwnych, ultra przejrzystych folii samoprzylepnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/perfekcyjny-druk-biela-z-nowymi-drukarkami-hp-latex,393764,artykul.html

Był problem…

W druku cyfrowym wykorzystywany jest proces czterobarwny (CMYK), polegający na drukowaniu kolorami: cyjanem, magentą, żółtym i czarnym. Otrzymywanie pozostałych kolorów jest możliwe dzięki mieszaniu barw CMYK – ale nie da się w ten sposób wygenerować bieli. W rezultacie, drukarka odczytując projekt interpretuje barwę białą jako „brak koloru” i w tym miejscu nie nanosi żadnego atramentu. To właśnie z tego powodu zadrukowywany nośnik musi być biały.

Na rynku istnieją również drukarki cyfrowe drukujące oddzielnym kolorem białym, jednak dotychczas nie było to idealne rozwiązanie. Biały atrament był źródłem problemów: żółkł z biegiem czasu, wymagał stałej konserwacji urządzeń oraz przyczyniał się do generowania większej ilości odpadów. Generowało to także koszty.

… jest HP

Aby rozwiązać wszystkie powyższe problemy, HP stworzyło recepturę pierwszego, lateksowego białego atramentu oraz zaprojektowało drukarki wielkoformatowe z nową technologią opracowaną specjalnie pod kątem jego nadruku. Lateksowy biały atrament HP jest bielszy i bardziej połyskliwy niż inne białe tusze i nie żółknie z biegiem czasu. Dzięki nakładaniu cienkiej i elastycznej warstwy atramentu nie ma problemów z laminowaniem zadrukowanych mediów. Dodatkowo, dzięki systemowi automatycznej recyrkulacji i czyszczenia głowic drukujących urządzenia, nie tylko udało się zwiększyć niezawodność druku, ale również ograniczyć ręczne procesy czyszczenia głowicy drukującej.

Najbielszą biel w HP Latex s. White Ink potwierdzają testy – przeprowadzony na czarnym nieprzezroczystym samoprzylepnym winylu w trybie druku 160% UF przy użyciu białego 1-litrowego wkładu atramentowego HP 832 w drukarce HP Latex 700 W i białego wkładu atramentowego HP 873 w drukarce HP Latex 800 W – test druku, daje widoczną nieprzezroczystość równą 91%. W porównaniu z konkurencyjnymi alternatywami wykorzystującymi technologie solwentowe i UV – drukarki HP Latex 700/800 W dają najbielszą biel opisaną według normy ISO/DIS 23498.

Do wyboru, do (białego) koloru

HP stworzyła dwa modele drukarek – 700 W i 800 W – do podobnych zastosowań, lecz o różnej wydajności (pierwsza z nich drukuje do 31 m2/h na zewnątrz i do 21 m2/h w pomieszczeniach, druga do 36 m2 na zewnątrz). Z ich pomocą z powodzeniem można zadrukowywać grafikę okienną i naklejki, płótna i tapety, elementy graficzne pojazdów i materiały włókiennicze (poliester oraz tkaniny bawełniane, również porowate), a to wszystko z zachowaniem wysokiego kontrastu i żywych kolorów. Biały tusz pozwala na realizacje ‘premium’ np. w obszarze dekoracji wnętrz dzięki możliwościom doboru ciekawych podłoży, np. złoty czy perłowy canvas, czarna tapeta czy materiały ultra przejrzyste.

Oto jak prezentują się tryby i możliwości druku mając drukarkę z białym tuszem.

ilustracjastrzałka

Inteligentne panele przednie w obu urządzeniach umożliwiają szybkie przetwarzanie przedruków i zadań wielokrotnego kopiowania oraz przechowywanie (odpowiednio) do 100 i 200 zadań. Obie drukują innowacyjnymi atramentami HP Latex na bazie wody – niezawierającymi HAP, niepodlegającymi wymogowi stosowania etykiet ostrzegawczych o zagrożeniach i zapewniającymi bezwonne wydruki. Ekologia to silna strona obu urządzeń. Dzięki lokalnemu recyklingowi zewnętrznych kartonów HP Eco#Carton, bezpłatnemu wewnętrznemu workowi na atrament oraz głowicom drukującym podlegającym zwrotowi za pośrednictwem programu HP Planet Partners, zużyte materiały nie trafiają na wysypiska śmieci. Co więcej, wydruki HP Latex nadają się do recyklingu i zwrotu, a ponieważ nie należą do materiałów niebezpiecznych, można je bezpiecznie utylizować.

Integart, jako wyłączny i wieloletni dystrybutor urządzeń do druku HP Latex, zaprasza i zachęca do odwiedzenia Regionalnych Centrów Demonstracyjnych HP Demo Lab w Katowicach oraz w Błoniu k. Wrocławia, gdzie urządzenie HP Latex 800 W można przetestować na różnych nośnikach.

Aby umówić indywidualny pokaz druku, wystarczy skorzystać z rejestratora online wybierając dogodne miejsce (Katowice lub Błonie) i termin: https://www.integart.com.pl/pl/demolab

Inżynierowie druku i aplikatorzy Integart czekają na Państwa!

Źródło: Integart

www.integart.com.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kompaktowy aparat cyfrowy Fujifilm X100VI
Fujifilm X100VI oferuje nie tylko najnowszą matrycę światłoczułą i najnowocześniejszy procesor przetwarzania obrazu. Jest również pierwszym przedstawicielem serii X100 wyposażonym w układ stabilizacji obrazu w korpusie.
Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764