De’Longhi ruszył z pierwszą międzynarodową kampanią “Something Perfetto” z udziałem Brada Pitta jako ambasadora marki. Za realizację działań promocyjnych w Polsce odpowiadają - agencja mediowa Mediaplus, agencja kreatywna Labcon, agencja martech & e-commerce SalesTube i agencja eventowa GetLouder.
Nowa kampania De’Longhi jest jednocześnie największą i najważniejszą w historii firmy w Polsce. Mediaplus zajęło się strategią, planowaniem oraz zakupem mediów w polskiej odsłonie kampanii i koordynacją projektu w ramach reszty spółek Group One. Za adaptację kreacji oraz launch kampanii odpowiada Labcon - we wsparciu z GetLouder agencja przygotowała event z udziałem mediów oraz influencerów, poprzedzony wysyłką kreatywną. Do końca roku prowadzić będzie plasowanie kampanii w mediach oraz realizację współpracy z influencerami. SalesTube wspiera projekt od strony badań i trackowania spotów.
Strategię komunikacji przygotowało na poziomie globalnym Mediaplus International. W produkcję spotu promocyjnego zaangażowano laureatów Oscara i uznanych artystów: reżysera Damiena Chazella, operatora Linusa Sandgrena, kompozytora Justina Hurwitza i fotografa Lachlana Bailey’a.
W spocie widz może zobaczyć wycinek z dnia Brada Pitta. Począwszy od porannego kupna ziaren kawy, przez podróż motorem trasą widokową u wzgórz otaczających Los Angeles, aż po tankowanie na stacji benzynowej, gdzie jest kuszony zapachem kawy - przez cały czas oczekując tego upragnionego momentu powrotu do domu i relaksu przy pysznym cappuccino - momentu idealnego.
Brad Pitt perfetto ambasadorem
- Wierzymy, że Brad Pitt jest idealnym ambasadorem marki - jego styl i charakter świetnie oddają ducha De’Longhi, którego można określić jako śmiały i międzynarodowy, ale jednocześnie elegancki i wyszukany - mówi CEO De’Longhi Massimo Garavaglia.
Wybór Brada Pitta było podyktowany czymś więcej niż chęcią angażu do projektu międzynarodowej gwiazdy. Pitt jest uznanym aktorem i producentem zaangażowanym w walkę o ochronę klimatu, kolekcjonerem sztuki, miłośnikiem architektury i designu. Przede wszystkim jednak roztacza wokół siebie atmosferę tajemnicy pomimo światowej sławy. Ta nuta niedopowiedzenia jest też obecna w brand identity De’Longhi - firmy przywiązanej do swoich włoskich korzeni, pełnej zamiłowania do harmonii i elegancji, która wymyka się stereotypom i jest dostępna na całym świecie.
Demokratyzacja dobrej domowej kawy
Kawa i espresso zakorzenione jest we włoskiej tradycji. Ale dzisiaj kawa jest nie tylko włoska - jest z jednej strony globalna, z drugiej bardzo lokalna z naszymi własnymi zwyczajami i interpretacjami.
- Dziś 95% naszej sprzedaży jest poza Włochami a Polska ma w tym swój znaczny udział. Jesteśmy w milionach domów ludzi na całym świecie pomagając im napić się ich ulubionej kawy … po prostu naciskając na przycisk w naszym ekspresie. - mówi Krzysztof Sobula, dyrektor marketingu De’Longhi na Polskę, Czechy i Słowację. - Naszym marzeniem jest, by dobra kawa była dla wszystkich i by każdy mógł zrobić sobie swoją ulubioną wersję we własnym domu. Od lat inwestujemy w innowacje, jakość naszych produktów i ich marketing, aby “demokratyzować” dobrą kawę przygotowywaną właśnie od ziarenka do filiżanki. - dodaje.
Emisję spotu poprzedzała kampania teaserowa w social mediach prowadzona. Jej motywem przewodnim było oczekiwanie na #SomethingPerfetto - hashtag towarzyszył postom influencerów na całym świecie, którzy dzielili się na kanale Instagram własnymi interpretacjami doświadczania chwili idealnej.
Właściwa kampania ujawniająca ambasadora marki wystartowała 2 września i potrwa do końca roku.
Źródło: Group One S.A.