logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Personalizacja komunikacji marketingowej

  PR 26.03.2015, przeczytano 2115 razy

58 proc. klientów twierdzi, że oferty i promocje, jakie otrzymuje od sprzedawców, mijają się z ich potrzebami i są często zbyt ogólne. Koniecznym staje się więc „czekanie” na klienta z ofertą dopasowaną  do jego potrzeb. Jak personalizować, żeby zwiększać konwersję i sprzedaż?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/personalizacja-komunikacji-marketingowej-,24328,artykul.html

Jak pokazują najnowsze badania, personalizację komunikacji marketingowej marketerzy wykorzystują we wszystkich kanałach, tj. w internecie, mobile’u, jak i w offlinie.  Najczęściej, bo aż w 8 na 10 przypadkach stosuje się ją w email marketingu. Spersonalizowany jest co drugi przekaz reklamowy w internecie, a co piąty w offlinie

Gdzie najczęściej stosowana jest obecnie personalizacja ofert?

 

Źródło: eMarketer, III 2015r.

Dotarcie do potencjalnych klientów z osobistym przekazem umożliwia analiza ich zachowań w sieci, m.in. wejść na strony internetowe, czy oglądania określonych produktów. Takie informacje i wykorzystanie ultranowoczesnych technologii, pozwalają na przygotowanie przekazu reklamowego „szytego na miarę”. Jest to tzw. reklama osobista (ang. programmatic buying). – Taka personalizacja, czyli dopasowanie przekazu do określonego klienta, umożliwia jego modyfikację w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest aktualnie klient. To zdecydowanie zwiększa szanse nie tylko na jego utrzymanie, ale także na zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej w Sociomantic Labs. 

Skutecznie, bo indywidualnie

Personalizacja oferty daje zaskakująco dobre rezultaty. We wszystkich przypadkach przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Jednak największe efekty dostosowania komunikacji do potrzeb i zainteresowań klientów, według respondentów przynosi offline (95 proc.), e-reklama (93 proc.) oraz SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach (92 proc.). Relatywnie najsłabsze efekty daje stosowanie personalizacji w przypadku SMS, gdyż „tylko” w 75 proc. przypadkach przekłada się na wzrost konwersji. 

 

Czy personalizacja komunikacji marketingowej wpływa na zwiększenie sprzedaży?

 

Źródło: eMarketer, III 2015r.

Wyniki badań wskazują więc na pilną potrzebę personalizacji. Obecna technologia umożliwia już dostosowanie się reklamodawców do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta. Sprzedawcy mogą zaangażować potencjalnych klientów dopasowując przekaz w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystają lub kiedy byli zainteresowani zakupem. Zastosowanie reklamy osobistej umożliwia prowadzenie efektywnych działań w różnych kanałach jednocześnie, co przekłada się na zwiększenie konwersji. Co równie ważne, pozwala skupić się na potrzebach klienta, dzięki czemu konsumenci nie są niepokojeni przekazem, który nie znajduje się w obszarze ich zainteresowań – podkreśla Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Firmy, które są w stanie wykorzystać we właściwy sposób wszystkie informacje na temat klienta, mają więc znacznie większe szanse na sfinalizowanie transakcji, a tym samym wzrost sprzedaży. 

Współcześni konsumenci coraz częściej korzystają z wielu kanałów sprzedaży. W każdym z nich warto być z przekazem reklamowym przygotowanym dla konkretnego odbiorcy. A jest to obecnie możliwe dzięki rozwojowi technologii i związanej z nim reklamie osobistej. 

Źródło: Sociomantic Labs

Dodatkowe informacje:

Źródła:
• eMarketer “Path-To-Purchase”
• Raport “Winning the retail battle 2015” przygotowany przez firmę Kantar Retail

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764