logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Personalizacja komunikacji marketingowej

  PR 26.03.2015, przeczytano 2053 razy

58 proc. klientów twierdzi, że oferty i promocje, jakie otrzymuje od sprzedawców, mijają się z ich potrzebami i są często zbyt ogólne. Koniecznym staje się więc „czekanie” na klienta z ofertą dopasowaną  do jego potrzeb. Jak personalizować, żeby zwiększać konwersję i sprzedaż?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/personalizacja-komunikacji-marketingowej-,24328,artykul.html

Jak pokazują najnowsze badania, personalizację komunikacji marketingowej marketerzy wykorzystują we wszystkich kanałach, tj. w internecie, mobile’u, jak i w offlinie.  Najczęściej, bo aż w 8 na 10 przypadkach stosuje się ją w email marketingu. Spersonalizowany jest co drugi przekaz reklamowy w internecie, a co piąty w offlinie

Gdzie najczęściej stosowana jest obecnie personalizacja ofert?

 

Źródło: eMarketer, III 2015r.

Dotarcie do potencjalnych klientów z osobistym przekazem umożliwia analiza ich zachowań w sieci, m.in. wejść na strony internetowe, czy oglądania określonych produktów. Takie informacje i wykorzystanie ultranowoczesnych technologii, pozwalają na przygotowanie przekazu reklamowego „szytego na miarę”. Jest to tzw. reklama osobista (ang. programmatic buying). – Taka personalizacja, czyli dopasowanie przekazu do określonego klienta, umożliwia jego modyfikację w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest aktualnie klient. To zdecydowanie zwiększa szanse nie tylko na jego utrzymanie, ale także na zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej w Sociomantic Labs. 

Skutecznie, bo indywidualnie

Personalizacja oferty daje zaskakująco dobre rezultaty. We wszystkich przypadkach przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Jednak największe efekty dostosowania komunikacji do potrzeb i zainteresowań klientów, według respondentów przynosi offline (95 proc.), e-reklama (93 proc.) oraz SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach (92 proc.). Relatywnie najsłabsze efekty daje stosowanie personalizacji w przypadku SMS, gdyż „tylko” w 75 proc. przypadkach przekłada się na wzrost konwersji. 

 

Czy personalizacja komunikacji marketingowej wpływa na zwiększenie sprzedaży?

 

Źródło: eMarketer, III 2015r.

Wyniki badań wskazują więc na pilną potrzebę personalizacji. Obecna technologia umożliwia już dostosowanie się reklamodawców do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta. Sprzedawcy mogą zaangażować potencjalnych klientów dopasowując przekaz w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystają lub kiedy byli zainteresowani zakupem. Zastosowanie reklamy osobistej umożliwia prowadzenie efektywnych działań w różnych kanałach jednocześnie, co przekłada się na zwiększenie konwersji. Co równie ważne, pozwala skupić się na potrzebach klienta, dzięki czemu konsumenci nie są niepokojeni przekazem, który nie znajduje się w obszarze ich zainteresowań – podkreśla Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Firmy, które są w stanie wykorzystać we właściwy sposób wszystkie informacje na temat klienta, mają więc znacznie większe szanse na sfinalizowanie transakcji, a tym samym wzrost sprzedaży. 

Współcześni konsumenci coraz częściej korzystają z wielu kanałów sprzedaży. W każdym z nich warto być z przekazem reklamowym przygotowanym dla konkretnego odbiorcy. A jest to obecnie możliwe dzięki rozwojowi technologii i związanej z nim reklamie osobistej. 

Źródło: Sociomantic Labs

Dodatkowe informacje:

Źródła:
• eMarketer “Path-To-Purchase”
• Raport “Winning the retail battle 2015” przygotowany przez firmę Kantar Retail

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764