Serwis Pracuj.pl zaprezentował się użytkownikom w nowej odsłonie. Odświeżona strona główna oferuje m.in. większą personalizację, krótszą ścieżkę dotarcia do ofert pracy, świetną integrację z urządzeniami mobilnymi oraz nową wyszukiwarkę. Według analiz ekspertów Grupy Pracuj nowa strona działa trzykrotnie szybciej od poprzedniej wersji. Wzrosła także średnia liczba aplikacji, wysłanych przez użytkowników strony głównej.
Nowa strona Pracuj.pl w skrócie:
- Personalizacja ofert w oparciu o rekomendacje
- Skrócona ścieżka dotarcia do oferty przez użytkownika
- Podejście mobile first przy projektowaniu strony
- Wykorzystanie rozwiązań z aplikacji mobilnej Pracuj.pl
- Przyspieszone działanie strony głównej
- Nowa wyszukiwarka ofert na stronie głównej
Nowe potrzeby, nowa odsłona
Serwis Pracuj.pl posiada 6,5 mln zarejestrowanych użytkowników, a aktywnych jest na nim 40 000 rekruterów. Co miesiąc odwiedza go ponad 3 mln unikalnych użytkowników. Zmieniające się oczekiwania internautów oraz rozwój rynku rekrutacyjnego sprawiają jednak, że Pracuj.pl musi stale ewoluować. Premiera nowej strony głównej serwisu jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie.
Staramy się słuchać naszych użytkowników i to ich głos daje często początek wprowadzanym zmianom. Decyzję o rozpoczęciu procesu modyfikacji strony podjęliśmy na podstawie wyników badań przeprowadzonych z użytkownikami Pracuj.pl. Kluczową wartością jest dla nich personalizacja ofert zatrudnienia. Dodatkowo wzięliśmy pod uwagę także doświadczenia zdobyte przy tworzeniu aplikacji mobilnej Pracuj.pl, która w ostatnich latach cieszy się ogromną popularnością. Między 2018 i 2017 rokiem liczba aplikacji wysyłanych przez nią wzrosła o 70%. To dla nas ważna wskazówka - tłumaczy Mariusz Kuźniewicz, ekspert ds. rozwoju serwisu Pracuj.pl w Grupie Pracuj.
Jak mówi ekspert, badania użytkowników Pracuj.pl bardzo jasno wyznaczyły priorytety, brane pod uwagę przy nadawaniu ostatecznego kształtu nowej strony głównej.
Przy projektowaniu nowej odsłony Pracuj.pl postawiliśmy na personalizację, modułowość oraz nowy, bardziej przejrzysty design. Po wstępnych badaniach użytkowników już wiemy, że dzięki wprowadzonym zmianom zarówno współczynnik otwarć ofert, jak i składanych przez użytkowników dokumentów aplikacyjnych wzrosły w skali procentowej dwucyfrowo. To potwierdzenie rosnącej efektywności zarówno z punktu widzenia kandydatów, jak i rekruterów - – dodaje Mariusz Kuźniewicz.
Jeszcze lepiej dopasowane oferty
Z nowej strony głównej w największym stopniu skorzystają zalogowani użytkownicy serwisu. Dzięki spersonalizowanym modułom, wprowadzonym na Pracuj.pl, otrzymają oni jeszcze lepiej dopasowane rekomendacje ofert. Widoczne są one już na stronie głównej i proponowane na podstawie analizy dotychczasowej aktywności użytkownika – m.in. przeglądanych przez niego ofert i wysyłanych aplikacji. Dodatkowym efektem usprawnień, dostępnym zarówno dla zalogowanych, jak i niezalogowanych użytkowników, jest ponad 3-krotne zwiększenie szybkości działania strony głównej.
Użytkownicy otrzymali dostęp do bardziej przejrzystej, czytelnej i szybszej odsłony serwisu. Ci, którzy wejdą na niego po zalogowaniu, dodatkowo korzystają z coraz lepszej personalizacji strony głównej, w tym ofert dopasowanych na podstawie ich preferencji i zachowań. Co więcej, użytkownicy na nowej stronie głównej mają również łatwy dostęp do historii swojej aktywności, czyli ostatnio oglądanych ofert, zapisanych ogłoszeń oraz tych, na które aplikowali - mówi Piotr Kowalski, Product Owner w Grupie Pracuj.
Odświeżona strona główna Pracuj.pl wyposażona jest także w nową wersję wyszukiwarki. Wykorzystuje ona m.in. mechanizm autocomplete, czyli funkcjonalność podpowiadania fraz na podstawie tego, co w wyszukiwarkę wpisuje użytkownik. Już po wpisaniu kilku znaków mechanizm jest w stanie zasugerować użytkownikowi odpowiednie słowa kluczowe z podziałem na stanowiska, pracodawców, umiejętności oraz lokalizacje z podziałem na miasta, regiony oraz kraje. Sugestie te są generowane na podstawie dopasowania i popularności ofert.
Jednym z nowo wprowadzonych, personalizowanych modułów jest sekcja „Pasują do Twoich kompetencji”. To rekomendacje ofert, na które aplikowali inni użytkownicy o podobnych umiejętnościach.
Mobile na pierwszym miejscu
Wraz z redesignem strony głównej serwisu Pracuj.pl zostały wprowadzone zmiany, które znacznie poprawiają doświadczenia użytkowników korzystających z portalu na urządzeniach mobilnych m.in. poprzez nowe, dolne menu nawigacji.
Bardzo ważne było dla nas podejście mobile first. Pracuj.pl na urządzeniach mobilnych to nie tylko nasza aplikacja. Blisko połowa gości strony głównej w przeglądarkach to także użytkownicy mobile. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by korzystanie z portalu na urządzeniach mobilnych było dla nich jeszcze bardziej intuicyjne, szybsze i przyjemniejsze. Ostatecznie wszystkie nasze platformy oraz kanały wspierają jeden cel, czyli pomoc kandydatom w znalezieniu lepszej pracy – dodaje Piotr Kowalski.
Nowe funkcje dla pracodawców
Nowa strona główna Pracuj.pl wprowadza także możliwości dla pracodawców, chcących wyróżnić swoje oferty na tle innych firm. Jedną z nich jest specjalna sekcja „Oferty dnia”, funkcjonująca w układzie karuzeli. Znajdują się w niej wyróżnione ogłoszenia sugerowane użytkownikowi.
Innym działem, w którym mogą zaprezentować się firmy, jest „Aplikuj do…”. W tej sekcji przy logo wybranego pracodawcy pojawia się lista ofert, które zamieścił na Pracuj.pl. To dobre rozwiązanie m.in. dla firm o silnej marce, które chcą przyciągnąć kandydatów zainteresowanych pracą właśnie dla nich.
W stronę nowych możliwości
Pracuj.pl to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Kandydatom dostarcza codziennie ponad 40 tysięcy ofert pracy od atrakcyjnych pracodawców, a także porady specjalistów dotyczące poszukiwania pracy, rozwoju kariery zawodowej oraz zdobywania dodatkowych kwalifikacji. Portal powstał w 2000 r. i należy do Grupy Pracuj, będącej właścicielem wiodących marek na rynku rekrutacji on-line w Polsce i na Ukrainie.
Grupa Pracuj stale rozwija ofertę rozwiązań, wspierających pracodawców na różnych polach ich działalności. Firma rozwija aplikację mobilną Pracuj.pl i stronę główną serwisu. Wspiera procesy rekrutacji end-to-end poprzez eRecruiter. Z myślą o studentach i absolwentach, Grupa Pracuj stworzyła zyskujący na popularności Festiwal Pracy JOBICON. Ponadto wspiera procesy edukacji kadr poprzez udziały w szkole IT Coders Lab i inicjatywy HRTech i EduTech.
Źródło: Pracuj.pl