logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Personalizacja: fundament sukcesu kampanii marketingowej

  PR 24.10.2016, przeczytano 1051 razy

Marketerzy planując kampanię marketingu bezpośredniego zastanawiają się co zrobić, żeby ich kampania była skuteczna. Kluczem do sukcesu jest personalizacja, czyli precyzyjne dostosowanie przekazu do odbiorcy. Dzięki systemom CRM oraz nowoczesnych technologiom druku komunikaty mogą być bardzo głęboko spersonalizowane, a tym samym skuteczne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/personalizacja%3A-fundament-sukcesu-kampanii-marketingowej,30325,artykul.html

Marketing bezpośrednio opiera się na dotarciu z komunikatem marketingowym wprost do zainteresowanego ofertą odbiorcy. Dzięki nowoczesnym technologiom możliwe jest dzisiaj prowadzenie wielokanałowych kampanii obejmujących różne kanały komunikacji. Ale podstawą skuteczności takich kampanii musi być personalizacja przekazu.

Obecnie samo zatytułowanie listu imieniem adresata, np. „Szanowny Panie Janie” oznacza niewykorzystanie w pełni możliwości nawiązania relacji z klientem. Podstawą personalizacji jest zbieranie i aktualizowanie kluczowych informacji na temat klientów w bazie danych, a następnie wykorzystanie ich w kampanii. Im więcej informacji o kliencie i jego preferencjach mamy (m.in. o jego historii zakupów), tym dokładniej możemy personalizować przekaz.

Na przykład: wiemy, że nasz klient skorzystał w salonie samochodowym z jazdy próbnej tanim, niewielkim miejskim autem. Kierując do niego ofertę, koncentrujemy się na oferowaniu mu modeli podobnej wielkości, dodatkowo proponując atrakcyjne warunki finansowania, np. ofertę typu 3 x 0% albo promocja na montaż instalacji LPG. Nie wysyłamy do niego ofert trzykrotnie droższych samochodów klasy wyższej. Oszczędzamy czas i pieniądze, dając klientowi poczucie wyjątkowości oferty, która jest dostosowana do jego potrzeb. Wysyłając ofertę niedostosowaną do oczekiwań klienta odnosimy skutek odwrotny: nie tylko nie zachęcamy go do skorzystania, ale irytujemy go. Wg badań Janrain & Harris Interactive: blisko 3/4 konsumentów w internecie jest niezadowolonych z serwisów, w których oferty, reklamy, czy promocje nie są związane z ich zainteresowaniami.

Połączenie technologii informatycznych i poligraficznych pozwala na personalizację zarówno tekstu jak i obrazu. Oprócz bezpośrednich zwrotów do adresata z podziałem na płeć, personalizować można też grafikę. Oferta dotycząca samochodu może zawierać zdjęcie tego modelu, którym klient jeździł na jeździe próbnej. Ale to nie wszystko – w miejscu tablicy rejestracyjnej może znajdować się imię adresata. W EDC Expert realizowaliśmy już taką kampanię. Jej odbiór był bardzo pozytywny. Inny kreatywny pomysł to np. personalizowany lukrem pierniczek na katalogach z ofertą na artykuły spożywcze, w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Ograniczeniem nie są dzisiaj technologie, ale kreatywność.

Dlaczego personalizowane kampanie są skuteczne? Każdy chce się czuć wyróżniony i dostrzeżony. Po personalizację sięgają już marki kojarzone jako masowe i – wydawać by się mogło – nie potrzebujące personalizacji. Przykładem jest Coca-Cola, która przez kilkadziesiąt lat sprzedawała napoje w identycznych butelkach lub puszkach, od kilku lat na półkach jest dostępna w wersjach z nadrukowanymi imionami, albo śmiesznymi hasłami. Do wyboru jest co najmniej kilkadziesiąt wersji.

Źródło: EDC Expert Direct Communication

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764