logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Perspektywy ryneku desktopowych drukarek 3D

  PR 15.11.2016, przeczytano 760 razy
ilustracjastrzałka

Najnowszy raport badawczy firmy Deloitte wskazuje na błyskawiczny wzrost w segmencie urządzeń desktopowych, w branży druku 3D, prognozując przy tym gwałtowny rozwój globalnego rynku z szacowanego poziomu 4,8 mld dolarów w 2015 r. do wartości przekraczającej 20 mld dolarów w 2020 r. Raport zawiera szczegółowy opis obecnych technologii, statystyki, prognozy wzrostu oraz przegląd kluczowych graczy w tej branży. Według dokumentu drukarki desktopowe stanowiły 95% wszystkich drukarek 3D sprzedanych w 2015 roku, a przed 2011 r. ten segment branży praktycznie nie istniał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/perspektywy-ryneku-desktopowych-drukarek-3d,30536,artykul.html

Raport wskazuje również, że nowoczesne drukarki desktopowe zaczynają stopniowo dorównywać jakością i parametrami urządzeniom z segmentu przemysłowego. Wysoki poziom innowacji oraz wyścig o jak największą liczbę patentów przekładają się na większą szybkość drukowania i dostępność materiałów. Dzięki temu technologia AM zyskuje coraz większy zakres zastosowań w wielu branżach.  

Podczas gdy desktopowe drukarki 3D były niegdyś używane przez hobbystów lub na potrzeby edukacyjne w bardzo ograniczonym zakresie, obecnie znajdują one coraz szersze zastosowanie w różnorodnych dziedzinach, takich jak inżynieria, projektowanie produktów, sztuka, wyroby jubilerskie, stomatologia oraz produkty konsumenckie – mówi Robert Kauf, Manager Deloitte. 

FFF, Stereolitografia i Material Jetting są najbardziej powszechnie stosowanymi technologiami w środowisku przemysłowym. Popularność metody osadzenia topionego materiału (FFF) w znaczącym stopniu przyczynia się do rozwoju segmentu urządzeń desktopowych, ponieważ doskonale sprawdza się w tych obszarach, które są kluczowe dla wprowadzenia drukarek 3D do ogólnego zastosowania. Można tu wymienić na przykład łatwość użycia i mniejsze koszty.

Prognozy zakładają, że technologia FFF zdominuje rynek pod względem wolumenu i do 2019 r. będzie wykorzystywana w 97,5% wszystkich drukarek 3D, jeżeli chodzi o liczbę dostaw.   

Przez wiele lat rozwój tej branży był ograniczony do kilku największych producentów posiadających patenty na swoje produkty. Wygaśnięcie części tych patentów pozwoliło na rozpoczęcie dynamicznego wzrostu nowych graczy, z czego korzystają również polskie firmy. Na tle globalnego rynku Polska przedstawia się, jako rynek perspektywiczny. Świadczą o tym przede wszystkim znaczące wzrosty notowane co roku przez rodzime spółki – kontynuuje Robert Kauf.

Stany Zjednoczone, pozostaną główną siłą nabywczą. Za nimi plasują się kraje Europy Zachodniej, Japonia, Chiny. Raport wskazuje również na możliwe zmiany pod względem dystrybucji geograficznej. Podczas gdy w 2015 r. główni sprzedawcy urządzeń wykorzystujących technologię AM zmagali się z trudnościami, mniejsi producenci, tacy jak polski Zortrax, wzmocnili swoją pozycję, zwiększyli sprzedaż i dostosowanie do segmentu urządzeń desktopowych.

Coraz więcej firm odkrywa nowe, ciekawe sposoby zastosowania tej technologii. Jesteśmy przekonani, że będziemy świadkami coraz większej liczby udanych przedsięwzięć związanych z wykorzystaniem drukarek 3D. Wysoka jakość, którą gwarantują desktopowe drukarki 3D, w połączeniu z ich przystępną ceną, otwierają nowe możliwości dla przedsiębiorców – twierdzi Bartłomiej Cymer, Dyrektor Marketingu Zortrax.

Raport porusza również temat polskich producentów na światowym rynku druku 3D, bazując na badaniu wykonanym przez Printelize w 2015 r.[1] Rynek druku 3D w naszym kraju jest relatywnie młody – 97 obecnych na nim przedsiębiorstw to głównie dostawcy usług a nie producenci, a ponad 50% z nich powstała ok. roku temu. Zaledwie 11,3% firm jest obecnych na rynku dłużej niż 4 lata. W 2015 r. wartość rodzimego rynku szacowano na 40 mln złotych mimo niewielkiego popytu wewnętrznego. Siedem największych firm większość swoich przychodów czerpało z eksportu. Najbardziej rozpoznawalną polską firmą z branży technologii przyrostowych był Zortrax.

Źródło: Zortrax

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764