logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PGE planuje kolejne umowy sponsoringowe

  PR 06.06.2022, przeczytano 408 razy
ilustracja

Korzyści wizerunkowe to niejedyny benefit płynący z działalności sponsoringowej. Jak pokazuje przykład PGE Polskiej Grupy Energetycznej, ma ona także wymiar finansowy. Z raportu spółki za 2021 rok wynika, że wydatki na wspieranie sportu i kultury zwracają się dziewięciokrotnie, a efektywność projektów sponsoringowych wzrosła o 60 punktów procentowych. Na ten rok PGE planuje dalsze rozszerzanie swojej działalności sponsoringowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pge-planuje-kolejne-umowy-sponsoringowe,396172,artykul.html

– Działalność sponsoringowa przede wszystkim przynosi nam korzyści wizerunkowe, zapewnia dobry odbiór, buduje siłę naszej marki, ale przynosi także korzyści stricte ekonomiczne, ponieważ z każdej zainwestowanej złotówki w zeszłym roku otrzymaliśmy 9 zł w ekwiwalencie reklamowym. To znaczy, że otrzymaliśmy prawie dziewięć razy więcej środków, aniżeli wydaliśmy na sponsoring – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

W ubiegłym roku największy polski koncern energetyczny, który dostarcza energię i ciepło do ponad 5 mln polskich gospodarstw domowych, zawarł 79 umów sponsoringowych. Jak wynika z opublikowanego właśnie Raportu Sponsoringowego, ich efektywność wzrosła o 60 pkt. proc. r/r i sięgnęła 863 proc. To był także rok, kiedy PGE przyjęła nową strategię sponsoringową, bardziej porządkującą projekty, w które angażuje się Grupa.

Główne kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały w niej sformułowane na nowo tak, aby lepiej współgrały ze strategią biznesową Grupy PGE. Ta jest zaś ukierunkowana na zieloną transformację i osiągnięcie neutralności klimatycznej najpóźniej do 2050 roku.

– Jesteśmy liderem transformacji energetycznej, największym inwestorem budującym wiatraki na Morzu Bałtyckim. Dlatego w sporcie stawiamy przede wszystkim na dyscypliny związane z dwoma żywiołami – wodą i wiatrem – podkreśla Wojciech Dąbrowski.

Zgodnie z nową strategią w kolejnych latach projekty sponsorowane przez PGE będą się skupiały na wspieraniu sportowców amatorskich i zawodowych. Grupa już w tej chwili jest sponsorem pięciu profesjonalnych klubów i trzech związków sportowych, w tym m.in. dwóch Polskich Związków Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, a także Polskiego Związku Żeglarskiego wraz z polską brązową medalistką olimpijską z 2012 roku Zofią Klepacką.

– Kilka dni temu podpisaliśmy także umowę z Polskim Związkiem Kajakarskim – mówi prezes zarządu PGE. – To są sporty napędzane wodą i wiatrem, a przy tym sporty masowe, przy których można rodzinnie spędzić czas. Chcemy być rozpoznawalni dla jak najszerszej grupy klientów, kojarzyć się pozytywnie, prowadzić ich przez meandry transformacji energetycznej. Dlatego stawiamy na sporty, które są masowe.

Grupa wspiera też m.in. najbardziej utytułowany w XXI wieku polski klub siatkarski – PGE Skra Bełchatów oraz kluby koszykówki (PGE Spójnia Stargard) i piłki nożnej (PGE FKS Stal Mielec). W ramach programu MOCna Liga PGE kontynuuje również sponsoring stadionu PGE Narodowego oraz najlepszej żużlowej ligi świata – PGE Ekstraligi. Wsparcie grupy ukierunkowane jest także na rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży w ramach programu PGE Junior. W 2021 roku trafiło ono do 16 akademii sportowych, w których trenowało ponad 2,5 tys. młodych zawodników. W tej chwili program obejmuje już prawie 4 tys. dzieci.

Co ciekawe, nową dziedziną sponsoringu PGE jest też e-sport. W ubiegłym roku Grupa zaczęła współpracę z Polską Ligą E-sportową, która obejmuje nie tylko finansowanie i promocję profesjonalnych rozgrywek, ale i popularyzację e-sportu jako zawodu przyszłości. PGE wskazuje, że to perspektywiczny obszar, który dobrze wpisuje się w strategię Grupy obejmującą nowoczesne usługi energetyczne.

– Przy wyborze projektów sponsoringowych kierujemy się przede wszystkim tym, aby były zgodne z naszą strategią. To jest warunek konieczny do tego, abyśmy weszli w dany projekt – mówi Wojciech Dąbrowski. – Oczywiście ważna jest też kwestia ekwiwalentności, bo jesteśmy spółką publiczną, której obowiązkiem jest inwestowanie w taki sposób, aby zapewnić jak największy zwrot w wymiarze materialnym.

Obok sportu drugim filarem strategii sponsoringowej PGE jest kultura wysoka. W tej sferze Grupa realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego obejmuje mecenatem m.in. Galerię Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie oraz 15 polskich filharmonii (w ubiegłym roku odwiedziło je 1,2 mln gości). Od tego roku jest również mecenasem Muzeum Narodowego w Lublinie. Innym programem jest też PGE Dumni z Historii, w ramach którego grupa zapewnia wsparcie dla Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie.

– Niebawem będziemy podpisywać umowę sponsoringową z Muzeum Narodowym w Krakowie. To pokazuje, że wspieranie kultury wysokiej jest bardzo ważnym elementem naszej polityki sponsoringowej. Postrzegamy jako swój obowiązek to, aby wspierać dziedziny kultury związane z polską tradycją, patriotyzmem i historią – mówi prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna, Newseria Biznes

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764