logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PGNiG funduje szkołom 4 tys. prenumerat prawicowych magazynów historycznych

  PR 07.06.2016, przeczytano 823 razy

Edukacja historyczna młodego pokolenia jest niezwykle istotna i jako Fundacja chcemy w niej uczestniczyć – mówi Tymoteusz Pruchnik, prezes Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Fundacja zakupiła właśnie 4000 rocznych prenumerat miesięczników historycznych dla szkół w całym kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pgnig-funduje-szkolom-4-tys.-prenumerat-prawicowych-magazynow-historycznych,28823,artykul.html

Dzięki temu uczniowie gimnazjów i liceów będą mogli w swoich szkolnych bibliotekach i czytelniach korzystać m.in. z miesięcznika „Do Rzeczy Historia”. To jeden z najpopularniejszych w Polsce miesięczników historycznych, tylko na Facebooku jego profil śledzi ponad 14 000 fanów. Nakład miesięcznika wynosi 58 000.  Redaktorem naczelnym tytułu jest Piotr Zychowicz, historyk i dziennikarz, autor m.in. książek „Obłęd’44” oraz „Pakt Ribbentrop – Beck”. Magazyn ukazuje się od 2013 roku. 

Chcemy, aby placówki, w których dostęp do nowoczesnych środków dydaktycznych jest utrudniony, mogły zaoferować swoim uczniom dodatkowe narzędzia edukacyjne. Zależy nam, aby każdy uczeń zainteresowany problematyką historyczną mógł poszerzać swoją wiedzę – mówi prezes Fundacji PGNiG. W programie „4000 Historii”, obok miesięcznika „Do Rzeczy Historia” w szkołach będzie również dostępny magazyn „W Sieci Historii”

Program prenumeraty miesięczników historycznych wpisuje się w szerszy program Fundacji PGNiG pn.: „Rozgrzewamy Polskie Serca”. Fundacja zrealizowała blisko 30 projektów związanych z historią, kulturą, nauką  oraz szeroko pojętym patriotyzmem. Chcemy przede wszystkim edukować. Wykorzystując najnowsze formy przekazu, w sposób nowoczesny a zarazem prosty musimy dotrzeć z naszym przekazem do polskiej młodzieży – mówi Tymoteusz Pruchnik.

Uwzględnienie w projekcie Fundacji PGNiG miesięcznika „Do Rzeczy Historia” to uznanie znaczenia tego tytułu, który spotyka się z bardzo dobrym odbiorem, szczególnie wśród młodych. To jedno z najlepszych źródeł wiedzy na temat polskiej historii współczesnej i najpopularniejszy dzisiaj polski magazyn historyczny, który nie unika i nie boi się podejmowania spraw trudnych, nierzadko kontrowersyjnych – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media, główny udziałowiec wydającej magazyn spółki Orle Pióro.

Podkreśla, że program „4000 Historii” ma jeszcze inny walor nie do przecenienia. Fundacja PGNiG, kupując prenumeraty magazynów i udostępniając je uczniom, uczy zarazem młodzież szkolną czytania i korzystania z prasy, promuje to czytelnictwo, które dziś wśród najmłodszych nie jest tak oczywiste jak kiedyś. Prasa, media, prawdziwe dziennikarstwo odgrywają niezwykle ważną rolę w społeczeństwie, dlatego za mądre i dalekowzroczne działanie dziękuję zarządowi Fundacji PGNiG” – mówi Lisiecki. Dodaje, że życzyłby sobie i wszystkim innym polskim mediom jak najwięcej tego typu projektów.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

Dodatkowe informacje:

PGNiG jest spółką akcyjną ze stuprocentowym udziałem Skarbu Państwa. (red.)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Kocha, lubi, pasuje” - nowy program randkowy w TTV
Podobno ideały nie istnieją. Jeśli to prawda, to dlaczego swojego ideału po prostu... nie stworzyć? W tym programie nie ma żadnych ograniczeń. Seria zadebiutuje na antenie TTV 15 kwietnia, odcinki będą emitowane w każdą sobotę o godz. 22:00.
Jakdojade prezentuje nową odsłonę przeglądarkowej wersji popularnego planera podróży. Stronę przepisano od podstaw zgodnie z najnowszymi technologiami, aby zapewnić użytkownikowi doświadczenia zbliżone do korzystania z aplikacji.
Oscary przyciągają uwagę internautów
Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej – spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle.   
Od kwietnia Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. Po stronie biznesu obszar wzmocni Joanna Szefler, która obejmie nowo utworzone stanowisko head of new business lifestyle i będzie odpowiedzialna za wsparcie sprzedaży i...
Onet Premium rozwija nowe partnerstwa i rozpoczyna kolejną współpracę z firmą vivo z obszaru telekomunikacji. W ramach współpracy Onet Premium będzie dostępny dla klientów marki vivo w specjalnej promocji. Onet Premium rozpoczyna współpracę z globalnym producentem smartfonów – marką vivo.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764