logo
WIADOMOŚCI

PGNiG funduje szkołom 4 tys. prenumerat prawicowych magazynów historycznych

redakcja  PR 07.06.2016, przeczytano 590 razy

Edukacja historyczna młodego pokolenia jest niezwykle istotna i jako Fundacja chcemy w niej uczestniczyć – mówi Tymoteusz Pruchnik, prezes Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Fundacja zakupiła właśnie 4000 rocznych prenumerat miesięczników historycznych dla szkół w całym kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pgnig-funduje-szkolom-4-tys.-prenumerat-prawicowych-magazynow-historycznych,28823,artykul.html

Dzięki temu uczniowie gimnazjów i liceów będą mogli w swoich szkolnych bibliotekach i czytelniach korzystać m.in. z miesięcznika „Do Rzeczy Historia”. To jeden z najpopularniejszych w Polsce miesięczników historycznych, tylko na Facebooku jego profil śledzi ponad 14 000 fanów. Nakład miesięcznika wynosi 58 000.  Redaktorem naczelnym tytułu jest Piotr Zychowicz, historyk i dziennikarz, autor m.in. książek „Obłęd’44” oraz „Pakt Ribbentrop – Beck”. Magazyn ukazuje się od 2013 roku. 

Chcemy, aby placówki, w których dostęp do nowoczesnych środków dydaktycznych jest utrudniony, mogły zaoferować swoim uczniom dodatkowe narzędzia edukacyjne. Zależy nam, aby każdy uczeń zainteresowany problematyką historyczną mógł poszerzać swoją wiedzę – mówi prezes Fundacji PGNiG. W programie „4000 Historii”, obok miesięcznika „Do Rzeczy Historia” w szkołach będzie również dostępny magazyn „W Sieci Historii”

Program prenumeraty miesięczników historycznych wpisuje się w szerszy program Fundacji PGNiG pn.: „Rozgrzewamy Polskie Serca”. Fundacja zrealizowała blisko 30 projektów związanych z historią, kulturą, nauką  oraz szeroko pojętym patriotyzmem. Chcemy przede wszystkim edukować. Wykorzystując najnowsze formy przekazu, w sposób nowoczesny a zarazem prosty musimy dotrzeć z naszym przekazem do polskiej młodzieży – mówi Tymoteusz Pruchnik.

Uwzględnienie w projekcie Fundacji PGNiG miesięcznika „Do Rzeczy Historia” to uznanie znaczenia tego tytułu, który spotyka się z bardzo dobrym odbiorem, szczególnie wśród młodych. To jedno z najlepszych źródeł wiedzy na temat polskiej historii współczesnej i najpopularniejszy dzisiaj polski magazyn historyczny, który nie unika i nie boi się podejmowania spraw trudnych, nierzadko kontrowersyjnych – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media, główny udziałowiec wydającej magazyn spółki Orle Pióro.

Podkreśla, że program „4000 Historii” ma jeszcze inny walor nie do przecenienia. Fundacja PGNiG, kupując prenumeraty magazynów i udostępniając je uczniom, uczy zarazem młodzież szkolną czytania i korzystania z prasy, promuje to czytelnictwo, które dziś wśród najmłodszych nie jest tak oczywiste jak kiedyś. Prasa, media, prawdziwe dziennikarstwo odgrywają niezwykle ważną rolę w społeczeństwie, dlatego za mądre i dalekowzroczne działanie dziękuję zarządowi Fundacji PGNiG” – mówi Lisiecki. Dodaje, że życzyłby sobie i wszystkim innym polskim mediom jak najwięcej tego typu projektów.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

Dodatkowe informacje:

PGNiG jest spółką akcyjną ze stuprocentowym udziałem Skarbu Państwa. (red.)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

KRRiT chce poszerzyć cyfrową ofertę radia o rozgłośnie lokalne
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymuje swoje zainteresowanie cyfryzacją radia. Obecnie pracuje nad strategią, która pozwoli poszerzyć ofertę i uruchomić dodatkowe stacje radiowe, w szczególności rozgłośnie komercyjne o lokalnym charakterze. Ogłaszanie wolnych częstotliwości na lokalne, miejskie multipleksy w 34 miastach ma nastąpić w drugiej połowie tego roku. ...
Polacy naprawią internet?
Opracowana przez Polaków technologia może okazać się lekarstwem na chorobę, która toczy współczesny internet. „To rozwiązanie może naprawić Facebooka” —powiedziała na konferencji prasowej w Nowym Jorku Brittany Kaiser. Była dyrektor Cambridge Analytica ogłosiła, że chce walczyć o prawa internautów do własności danych i z tego powodu zdecydowała się dołączyć do zespołu IOVO. Polski projek...
Najwięcej odsłon w sieci pochodzi z dużych miast
Z najnowszych danych Gemiusa wynika, że im większe miasto, tym większa liczba odsłon w sieci wykonywanych przez użytkowników. Więcej ciekawostek o tym, jak Polacy korzystali z internetu w minionym miesiącu, przeczytasz w najnowszej analizie Gemiusa.
20 kwietnia ukaże się pierwszy numer magazynu „Dobre Chwile”. Będzie to 32-stronicowy tygodnik dla kobiet, który w piątki będzie dołączany do gazety codziennej „Fakt”.
Tomasz Sekielski rozpoczyna współpracę z Wirtualną Polską
Od czwartku, 19 kwietnia rusza autorski vlog Tomasza Sekielskiego. Będzie publikowany w serwisie WP Opinie oraz na stronie głównej WP.
 
poniedziałek 23.04.2018, 156 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone