logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Philip Morris złapany na reklamowaniu e-papierosów Iqos wśród młodzieży

  PR 17.05.2019, przeczytano 2818 razy
ilustracjastrzałka

Oświadczenie Matthew L. Myersa, prezesa organizacji Campaign for Tobacco-Free Kids.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/philip-morris-zlapany-na-reklamowaniu-e-papierosow-iqos-wsrod-mlodziezy,382500,artykul.html

Nowy raport śledczy agencji prasowej Reuters ujawnił sposoby agresywnej promocji produktu podgrzewanego tytoniu IQOS przez Philip Morris International. Koncern reklamował produkt w serwisie Instagram i w innych mediach społecznościowych, docierając do milionów młodych ludzi na całym świecie. Raport unaocznia nieszczerość ze strony koncernu Philip Morris, który obiecał reklamować IQOS wyłącznie wśród palaczy, a nie wśród młodych i niepalących. To na tej obietnicy amerykańska Agencja Leków i Żywności oparła swoją decyzję co do wydania pozwolenia na sprzedaż IQOS w Stanach Zjednoczonych.

W ramach prewencyjnego opanowywania szkód koncern Philip Morris ogłosił tuż przed publikacją raportu Reuters, że firma zawiesiła „powiązane z produktami działania influencerów cyfrowych". Po raz kolejny Philip Morris zmienia działania dopiero po przyłapaniu koncernu na gorącym uczynku.

Zobowiązanie do reklamowania IQOS wyłącznie wśród palaczy okazało się kłamstwem. Przez miesiące koncern Philip Morris reklamował IQOS w mediach społecznościowych wśród milionów młodych ludzi, a firma zaprzestała tych działań dopiero po jej przyłapaniu. Podczas gry koncern Philip Morris starał się przedstawić sytuację jako odizolowaną pomyłkę dotyczącą opłacenia 21-letniego influencera w Rosji, raport Reuters przedstawia wiele przykładów reklamowania IQOS w serwisie Instagram, często z wykorzystaniem młodych i atrakcyjnych influencerów (organizacja Campaign for Tobacco-Free Kids także udokumentowała (wiele przypadków reklamowania IQOS w mediach społecznościowych). Prawdziwy obraz sytuacji to agresywna strategia marketingowa koncernu wdrożona w szeregu krajów. Od marca 2018 do marca 2019 r. wpisy w mediach społecznościowych ze znacznikiem #iqos wyświetlone zostały 179 milionów razy w serwisach Instagram i Twitter (dane pozyskane z Keyhole, narzędzia analizy mediów społecznościowych).

Ponadto koncern Philip Morris ignoruje inne kanały, przez które produkt IQOS promowany jest wśród młodych, w tym festiwale piwa, imprezy plażowe, pokazy mody sponsorowane w innych krajach i przedstawiany jest jako popularny produkt stylu życia. Koncern Philip Morris wdrożył strategię promowania IQOS, która dociera do najszerszego możliwego zakresu klientów, w tym do młodzieży (przykłady marketingu IQOS na świecie).

Stwierdzenie ze strony koncernu, że Philip Morris nie promuje IQOS wśród młodzieży nie zaskakuje. Ta sama firma twierdzi, że nigdy nie promowała marki Marlboro i innych papierosów wśród ludzi młodych. Problemu tego nie da się rozwiązać przez uznanie niewinności koncernu Philip Morris. W USA Agencja Leków i Żywności musi intensywnie monitorować marketing produktu IQOS po jego wejściu na rynek w tym roku. Jeżeli koncern Philip Morris będzie reklamować IQOS w USA za pomocą mediów społecznościowych i innych taktyk stosowanych w pozostałych krajach, Agencja Leków i Żywności powinna niezwłocznie wycofać pozwolenie na promowanie produktu. Pozostałe kraje, w których produkt IQOS jest w sprzedaży muszą rygorystycznie przestrzegać zakazów i ograniczeń co do reklamowania tytoniu i zagwarantować stosowanie tych samych wymogów w stosunku do IQOS.

Źródło: Campaign for Tobacco-Free Kids

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Trochę odjazd... 21-lat to nie jest dziecko, przegięcie z tą poprawnością w reklamowaniu. Tym bardziej że chodzi o produkty mające zastąpić papierosy więc im więcej zachęcania tym lepiej.
Oby wszyscy palący przeszli na iqosy czy e-papierosy jeżeli nie potrafią zupełnie rzucić palenia

avatar użytkownika
,

Albo nie przeczytałeś tekstu albo celowo manipulujesz nim żeby umniejszyć skalę nadużycia ze strony producenta, który zobowiązał się że nie będzie reklamował produktu wśród młodzieży (a nie dzieci) i wśród osób niepalących. Posłużenie się influencerami i mediami społecznościowymi wyklucza możliwość dochowania tych standardów.

Co do rzekomej mniejszej szkodliwości papierosów podgrzewanych, to na dziś nie ma twardych dowodów potwierdzających tę tezę z prostego powodu - badania nad tym tematem trwają ok. 10 lat, tymczasem okres inicjacji niektórych nowotworów związanych z paleniem może wynosić 20-30 lat.
  

avatar użytkownika
,

Po sobie wiem jak to działa, po przestawieniu z papierosów po tygodniu zero porannego kaszlu, w e-papierosach i iqosach nie ma substancji smolistych bo nie ma spalania. To substancje smoliste są najbardziej szkodliwe. Cieszy że wiecie wszystko lepiej a jak ktoś ma inną opinię to znaczy że manipuluje...
Dobrze że np. w Anglii rząd nie podejmuje decyzji na podstawie Waszych opinii i tam alternatywy dla papierosów są wspierane przez państwo bo wszystko lepsze od normalnych papierosów.
Widzę że lepiej od konkretu, żeby było mniej szkodliwie lepiej pogadać sobie o reklamie.
Co takiego w niej martwi? Że jak ktoś zobaczy to przejdzie z papierosów na zamienniki?
  

avatar użytkownika
,

ps. Pisałem o dzieciach z uwagi na nazwę 'Campaign for Tobacco-Free Kids' i pojawiające się odniesienia do młodzieży. 21-lat to jednak powyżej nieco  

avatar użytkownika
,

Znowu dyskutujesz z tezami, których nikt nie postawił. Uwaga o manipulowaniu dotyczyła Twoje stwierdzenia, że osoba w wieku 21 lat to nie dziecko, podczas gdy firma zobowiązała się nie reklamować produktów wśród młodzieży - o dzieciach nie było mowy. Podobnie nikt nie zarzucał Ci manipulacji z powodu Twoich opinii o szkodliwości papierosów podgrzewanych.

I podobnie z kwestią "przejścia z papierosów na zamiennik" - ani w naszym komentarzu ani w zacytowanym oświadczeniu nikt wbrew temu co sugerujesz nie twierdził, że jest w tym coś złego. Chodzi o sytuację gdy takie papierosy reklamowane są wśród osób niepalących, a reklama powoduje że zaczynają one palić. Niezależnie od tego co kto sądzi na temat szkodliwości iqosów, jest poza dyskusją że zdrowiej jest po prostu nie palić. Producent pokazał że to rozumie, zobowiązał się że nie będzie do tego zachęcał niepalących - i przyrzeczenie złamał. Wątpliwe aby ktoś zechciał wspierać takie zachowanie nawet w Anglii...
  

avatar użytkownika
,

P.S. określenie "kid" nie jest jednoznaczne ze znaczeniem "dziecko" - określa się tym mianem także osoby młode.  

avatar użytkownika
,

Kończąc temat bo do niczego to nie prowadzi
- nie uważam że 21-latek to młodzież
- nie znam nikogo kto zaczynał palenie od iqosa ale znam wiele osób które rzuciły papierosy i nie wróciły do nich dzięki iqosowi. W tym i ja. Wcześniejsze próby z plastrami, gumami, tabletkami kończyły się powrotem do papierosów i kilkoma dodatkowymi kg na wadze
  

avatar użytkownika
,

Nieważne co uważasz i kogo znasz - ważne czy firma obiecywała że nie będzie reklamować produktu wśród młodzieży i niepalących - i czy się z tego wywiązała, czy też usiłowała wciągnąć w nałóg młodzież i ludzi niepalących. O tym jest ten tekst.

Ty zamiast z nim dyskutować, postawiłeś jakieś własne tezy po to by je obalić i zrobić wrażenie, że przedyskutowałeś to oświadczenie. Tymczasem nawet wiek 21 lat jako rzekomy wiek odbiorców reklamy jest kłamstwem - w tekście mowa jest o tym że zaangażowano 21-letniego influencera, a nie że reklamę pokazywano ludziom w tym wieku.
  

avatar użytkownika
,

Jasne :) Proponujecie absurdy więc czekam aż Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zaatakuje Was bo autor powyższego tekstu w innym miejscu promuje picie wśród młodzieży, nie zauważyłem blokady dostępu dla nastolatków, każdy może to zobaczyć a nieładnie zachęcać dzieci do picia :)

Carlsberg zmienił się dla fanów Liverpool FC
https://www.signs.pl/carlsberg-zmienil-sie-dla-fanow-liverpool-fc,382502,artykul.html

bez odbioru :)
  

avatar użytkownika
,

Proponujemy prawdę i punktowanie kłamstw, które jak widać lgną w dziwny sposób do tej sprawy jak pszczoły do miodu.  

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764