logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Photoshop: Zamiana zdjęcia na skalę szarości

   23.06.2002, przeczytano 30988 razy

Fotografia w wersji czarno-białej lub monochromatycznej może być bardzo atrakcyjnym elementem kompozycji. Warto jednak pamiętać, że zwykła zamiana skanu na skalę szarości lub zmniejszenie do zera nasycenia koloru daje efekt zupełnie inny niż wykonanie fotografii na filmie czarno-białym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/photoshop%3A-zamiana-zdjecia-na-skale-szarosci,1058,artykul.html

Aby zachować kontrolę nad procesem zamiany zdjęcia w Photoshopie należy użyć narzędzia "Channel Mixer" znajdującego się w menu "Image/Adjust". Po zaznaczeniu opcji "Monochrome" będziemy mogli zdecydować jak w jaki sposób poszczególne kanały wpływają na ostateczny wygląd obrazka w wersji monochromatycznej. Posługując się suwakami doprowadzamy pracę do satysfakcjonujących efektów (należy pracować jednocześnie na wszystkich kanałach źródłowych).
Jeżeli zamieniacie obrazek na wersję monochromatyczną, warto przynajmniej sprawdzić, czy tą metodą nie uzyskacie lepszych efektów.

Na ilustracji: zdjęcie w środku zostało zamienione na skalę szarości poprzez zwykłe zdjęcie nasycenia ("Desaturate"). Zdjęcie po prawej uzyskano przy zastosowaniu narzędzia "Channel Mixer".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Generlanie się zgadza, ale trzeba uważać, bo w druku w tym przypadku lepiej wyjdzie zdjęcie środkowe, bo ma więcej półtonów. Zabawa kanałami często prowadzi do obniżenia ilości kolorów a to efekt wielce nie wskazany, zwłaszcza w DTP...

avatar użytkownika
,

Hmmm. Tak się zastanawiam nad wymienionymi metodami. Moim skromnym zdaniem, żeby zamienić obraz barwny na skale szarości, to jednak obraz powinno się zamienić na Lab, następnie wyjąć kanał jasności. Dopiero po takim zabiegu można operować na obrazie. Mam na myśli to, że obiektem wejściowym powinien być w prawidłowy sposób przekonwertowany objekt, ale napewno nie metoda *DE SA TU RA TE*
Zdroofka zycze ;)
  

avatar użytkownika
,

Też polecam tę metodę (CMYK na Lab, a potem kanał jasności) jako najlepszą. Zastosowałem ja w albumie wydanym przez wydawnictwo Hippokrates ze Stuttgartu. Musiałem zamienić moich ok. 250 zdjęć wykonanych aparatem cyfrowym z CMYK na czarno-białe.
Pozdrawiam
  

avatar użytkownika
,

mogę jaśniej
jak mam laba, to usuwam w kanałach najpierw a, i robi mi się alfa1 i alfa 2, usuwam alfa 2. Tak??

robię gazetę i mam same z cyfry rgb, czarno białe wychodzą z nich płaskie jak nie wiem. robię mocne kontrasty ale to i tak nie to, moża jakieś rady??
  

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764