logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Photoshop: Zamiana zdjęcia na skalę szarości

   23.06.2002, przeczytano 30993 razy

Fotografia w wersji czarno-białej lub monochromatycznej może być bardzo atrakcyjnym elementem kompozycji. Warto jednak pamiętać, że zwykła zamiana skanu na skalę szarości lub zmniejszenie do zera nasycenia koloru daje efekt zupełnie inny niż wykonanie fotografii na filmie czarno-białym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/photoshop%3A-zamiana-zdjecia-na-skale-szarosci,1058,artykul.html

Aby zachować kontrolę nad procesem zamiany zdjęcia w Photoshopie należy użyć narzędzia "Channel Mixer" znajdującego się w menu "Image/Adjust". Po zaznaczeniu opcji "Monochrome" będziemy mogli zdecydować jak w jaki sposób poszczególne kanały wpływają na ostateczny wygląd obrazka w wersji monochromatycznej. Posługując się suwakami doprowadzamy pracę do satysfakcjonujących efektów (należy pracować jednocześnie na wszystkich kanałach źródłowych).
Jeżeli zamieniacie obrazek na wersję monochromatyczną, warto przynajmniej sprawdzić, czy tą metodą nie uzyskacie lepszych efektów.

Na ilustracji: zdjęcie w środku zostało zamienione na skalę szarości poprzez zwykłe zdjęcie nasycenia ("Desaturate"). Zdjęcie po prawej uzyskano przy zastosowaniu narzędzia "Channel Mixer".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Generlanie się zgadza, ale trzeba uważać, bo w druku w tym przypadku lepiej wyjdzie zdjęcie środkowe, bo ma więcej półtonów. Zabawa kanałami często prowadzi do obniżenia ilości kolorów a to efekt wielce nie wskazany, zwłaszcza w DTP...

avatar użytkownika
,

Hmmm. Tak się zastanawiam nad wymienionymi metodami. Moim skromnym zdaniem, żeby zamienić obraz barwny na skale szarości, to jednak obraz powinno się zamienić na Lab, następnie wyjąć kanał jasności. Dopiero po takim zabiegu można operować na obrazie. Mam na myśli to, że obiektem wejściowym powinien być w prawidłowy sposób przekonwertowany objekt, ale napewno nie metoda *DE SA TU RA TE*
Zdroofka zycze ;)
  

avatar użytkownika
,

Też polecam tę metodę (CMYK na Lab, a potem kanał jasności) jako najlepszą. Zastosowałem ja w albumie wydanym przez wydawnictwo Hippokrates ze Stuttgartu. Musiałem zamienić moich ok. 250 zdjęć wykonanych aparatem cyfrowym z CMYK na czarno-białe.
Pozdrawiam
  

avatar użytkownika
,

mogę jaśniej
jak mam laba, to usuwam w kanałach najpierw a, i robi mi się alfa1 i alfa 2, usuwam alfa 2. Tak??

robię gazetę i mam same z cyfry rgb, czarno białe wychodzą z nich płaskie jak nie wiem. robię mocne kontrasty ale to i tak nie to, moża jakieś rady??
  

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764