logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

photoshop- rozdzielczosc

Strona 1/2  1 2

| 18.01.2006 20:01

witam!
jak w photoshopie ustawic rozdzielczosc plakatu formatu a3 na 300dpi? w corelu jest opcja przy zapisie, w ps- nie ma przy zapisie do jpga.
drugie pytanie- ktory profil (rgb, cmyk) jest standardowym w drukarniach?

-----------------
kosieradzki

avatar użytkownika
?

gdansk
wiadomości: 2
w Signs.pl od 11.02.2005
IP: 81.219.100.XXX

| 18.01.2006 21:01

sorki. nie bylo pytania, bo znam odpowiedz. interesuje mnie natomiast roznica cmyk i rgb wiem ze wiaze sie to z roznymi formatami obrazu przy zapisie. czy sa jeszcze jakies istotne wlasciwosci obu profilow?

avatar użytkownika
?

gdansk
wiadomości: 2
w Signs.pl od 11.02.2005
IP: 81.219.100.XXX

| 19.01.2006 00:01

CMYK to skrót od cyan, magenta, yellow, black - to sa tzw kolory triadowe, z nich można uzyskać teoretycznie dowolny kolor w druku, inaczej system subtraktywny. Koledzy drukarze na pewno objaśnią to szerzej i dokładniej.
Natomiast RGB to skrót od red, green, blue, czyli kolory z jakich tworzony jest obraz na monitorze, inaczej system addytywny.

-----------------
Robert

avatar użytkownika
+ + + + +

Małopolska
wiadomości: 304
w Signs.pl od 28.10.2001
IP: 83.29.237.XXX

| 19.01.2006 11:01

google Twoim przyjacielem<BR>link tutaj<BR><BR>-- <BR>adrian gwizd :: kreatyw.studio :: radom

(Wiadomość zmodyfikowana przez: diWhizZ dnia 19.01.2006 11:44)

avatar użytkownika
+ + + +

Radom
wiadomości: 203
w Signs.pl od 23.02.2005
IP: 82.197.34.XXX

| 19.01.2006 12:01

Witam.
Przeważnie drukarnie chcą, aby pliki do druku kolorowego były przygotowane w palecie CMYK. Tylko w tym przypadku masz gwarancję na wierne odwzorowanie kolorów (wierne wartościom wzorcowym, a nie obrazowi wyświetlanemu na monitorze).
Można też pliki przygotować w trybie RGB, ale wtedy musisz jednak, liczyć się z niewielką zmianą kolorystyki ze względu na następującą w trakcie druku konwersję z trybu RGB do CMYKa.
A najlepiej będzie, gdy o to zapytasz tego, kto będzie drukować daną pracę.

Pozdrawiam

avatar użytkownika
?

wiadomości: 1
w Signs.pl od 21.12.2005
IP: 83.29.212.XXX

| 20.01.2006 11:01


On 2006-01-19 12:45, art_nova wrote:
Witam.
Przeważnie drukarnie chcą, aby pliki do druku kolorowego były przygotowane w palecie CMYK. Tylko w tym przypadku masz gwarancję na wierne odwzorowanie kolorów (wierne wartościom wzorcowym, a nie obrazowi wyświetlanemu na monitorze).
Można też pliki przygotować w trybie RGB, ale wtedy musisz jednak, liczyć się z niewielką zmianą kolorystyki ze względu na następującą w trakcie druku konwersję z trybu RGB do CMYKa.
A najlepiej będzie, gdy o to zapytasz tego, kto będzie drukować daną pracę.

Pozdrawiam



Co ty piszesz? Nie wprowadzaj ludzi w błąd, jaka drukarnia przyjmuje RGB? Jeżeli składasz coś i przyugotowujesz to do druku to żadna drukarnia nie będzie za ciebie zmieniać tego. Poza tym to nie tylko zmiana ustawień z RGB na CMYK. No chyba że nie liczą się dla ciebie kolory.

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + +

kefir-press
wiadomości: 853
w Signs.pl od 25.08.2005
IP: 83.9.248.XXX

| 20.01.2006 14:01

Nie chcę grać tutaj smerfa Ważniaka, ale ja kiedy zaczynałem to starałem się rozgryźć chociaż skróty i zapoznać z choć odrobiną teorii - typu składowe światła, lpi, dpi, ale może ze mnie jest dziwak. Jeśli chodzi o przestrzeń kolorystyczną to możesz przeżyć mały szok gdy zobaczysz wydruk ze swojej pracy, którą komuś przekazałeś w RGB-ie. Zwłaszcza w tonacjach zielonych i niebieskich. Możesz przeżyć duży szok, jeśli nakład miał wartość kilku tys. zł. Zaś jeśli chodzi o Corela, to odradzam grzebanie w nim przy bitmapach, a jeśli już trzeba coś wyeksportować, warto to przepuścić jeszcze przez Photoshopa. I uważaj na profile, mgą sprawić niezłego psikusa.
Kuba

brak ikonki
+ + + +

wiadomości: 131
w Signs.pl od 05.01.2006
IP: 87.105.80.XXX

| 23.01.2006 01:01

dla mnie zasadnicza roznica (nie zglebilem tematu poki co zbytnio) jest taka, ze czasami jak sobie zrobie projekcik, glownie przy zieleniach i niebieskosciach, to ciezko uzyskac w CMYK'u nasycenie ktore by mnie interesowalo, jakby to pwiedziec, jest dosc okrojona paleta kolorkow... a najlepszym przykladem poki co dla mnie jest proba uzyskania w druku oczojebnego seledynu...
W photosopie w momencie okreslania koloru pojawia sie "czasami" dodatkowe male okienko z wykrzyknikiem obok, i cos mi sie wydaje ze to moment kiedy program chce powiedziec... "nie ma ch... , i tak to nie wyjdzie..." ale moze sie myle.
Z ostatnich doswiadczen, przy projektach banerow drukowanych na solwentach itp. stwierdzam, ze po konwersji do cmyk'a warto jest zerknac na kolorystyke, jak to wyglada procentowo w C M Y K, szczegolnie kiedy chce sie uzyskac jakis kolorek nasycony, bo czasami sie okazuje ze nie jest on w 100% "czysty...
A jesli chodzi o roznice, takie zasadnicze... to podstawowa to chyba taka, ze monitor wyswietla obraz za pomoca skladania 3 kolorkow, a drukowanie wszelkiego rodzaju odbywa sie za pomoca skladania 4 i jakos.
A co do konwersji do cmyk'a przed wyslaniem do druku, to nie wiem, bo zawsze wydawalo mi sie ze to nie ma zbyt duzego znaczenia, chociazby dlatego, ze i tak nie mam skalibrowanego monitora pod konkretna drukarnie, wiec to co widze przed czy po konwersji ma sie ni jak do tego co dostane na papierze czy czymkolwiek innym... ale w sumie tematu nie znam, wiec moge sie mylic...

avatar użytkownika
+ + + + + +

okolice krakowa
wiadomości: 737
w Signs.pl od 18.11.2002
IP: 82.160.2.XXX

| 23.01.2006 02:01

O relacjach między przestrzeniami CMYK i RGB pisaliśmy m. in. tutaj.

pozdrowienia
Łukasz

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8371
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.7.250.XXX

| 23.01.2006 07:01

Krótko:
RGB - to co świeci (monitor, projektot, itp.)
CMYK - to druk (kartka papieru)

avatar użytkownika
+ +

Trójmiasto
wiadomości: 58
w Signs.pl od 01.05.2005
IP: 87.207.109.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764